-
Ungen skrev 2007-03-06 22:50:43 följande:Mina föräldrar hade landställe i Skarpäng, vet inte var bussen stannade då men de fick gå en bra bit för att komma till "torpet" Id quot circumiret, circumveniat.
landställe? *S* Täby var verkligen "stan på landet".
-
Jaa den går från Odenplaaaan! Vilken nostalgi, vilken nooostalgi!!Kajee skrev 2007-03-06 22:52:00 följande:sl.se/ficktid/vinter/v691.pdfVassego - ha en bra tur “I, not events, have the power to make me happy or unhappy! -
På tal om de "gamla vagnarna" så finns det ett par gamla rävar som jobbar som konduktörer än. Bland annat en supersur kärring (vi upplevde henne som en ren hagga för att vi inte fick stå mellan vagnarna), jepps hon stämplar tickets än. Det är lite respekt!
-
Men Guud vad hette det där man alltid firade Valborg?
Skolavlslutningarna var ju.. näääh jag tappar ju alla namn! Där vid simabassängarna, inte alls långt ifrån Grindtorp.
Jag var iaf hemskjutsad av socialen på 7ans avslutning.. Essi var kraftigt berusad på cola&vodka. Kan inte dricka cola än skall jag tillägga. -
Norrskogsbadet så hette det ja! Oh gudars...
Ellavallen nääh, där var vi aldrig. Jag SKA komma på vad det hette.
Javisst var sätena röda i de gamla vagnarna
Konduktörerna borde faktiskt ha en extra peng från föräldraföreningen, den kvinnan var rena gestapon! Hon hade pli på oss. -
*Vrider mig av skratt* det här var bara så sjukt roligt att det inte finns!Kajee skrev 2007-03-06 23:00:02 följande:Vilket däckat gäng vi skulle bli vid en nostalgiträff *s*halvt borta av skrattsalvor och konstiga alkohol-blandningar “I, not events, have the power to make me happy or unhappy! -
Studenten, jag gick in i staaaan jag, så vi hade aldrig ngn skumpa-frukost. Men jag var lite sotis på kompisarna i Täby som hade det
*snyft* -
Ängsan vet jag flera kompisar som hade sin skumpa på.
-
Innan centrum byggdes ut satt vi alltid "I mitten" eller "I ringen" efter skolan. Det var totalt jäkla omöjligt att komma hem, man sögs in där och satt hur länge som helst!
Sen brukade vi hänga på Bibblan med, för att periodvis förflytta oss till Simhallen eller Sporthallen. -
Ha vi gifte oss i Täby Kyrka