Inlägg från: Kajee |Visa alla inlägg
  • Kajee

Täby

rektor på Tibbla - visst 17
    Hon hette Elwin (tror jag9 på min tid - mamma till en tjej i parallellklassen

Jag var en mycket skötsam student på Tibble

Lärare; P-O Wester, Roslund, Haglund, en religionslärare med grönt hår, en alkoholist som historielärare, vansinnig kvinna i matte som bröt sönder linjaler när hon försökte få oss tysta och så hon i engelska... Görel Wallis

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Kajee
    Ungen skrev 2007-03-06 23:16:14 följande:
    Kajee skrev 2007-03-06 23:14:24 följande: Essi73 skrev 2007-03-06 23:11:40 följande: Ha vi gifte oss i Täby Kyrka 28:e maj 1994?salsita - vi missade nog varandra - jag gick där en del år innan dig antar jag 1979-1981.Lärare, Stuube, Hartwig, Berit i musik“I, not events, have the power to make me happy or unhappy! Hahaha! Hartwig?!? Du skojjar. Hade henne i Tibble och det var blev ju därefter... Id quot circumiret, circumveniat.

Kan du tänka dig då att man i sin nuvarande karriär som lärare blir utsedd att ha Kemi som specämne på ämnesträffarna - och så vandrar man in i salen och där sitter hon! Hartwig!

salsita! Stuube - hade han med sig sin tuba? *asg*

• Kajee
    Essi73 skrev 2007-03-06 23:20:05 följande:
    Imponerad av att ni minns vad lärarna hette Jag minns inte ett smack! Men jag skrattar gott nu.
    Jag var ju skötsam sa jag ju! *s*
  • Kajee

Dessutom var ju Haglund i filosofi pappa till en annan gammal klasskompis...

• Kajee

Jag var klasskompis med Matte Randér som en period var sidekick till Luuk i sen kväll med Luuk. *skryta skryta* Det lustiga är att jag på nån hemsida läste att han var från Göteborg! Pfff - han är ju från TEEEEby

• Kajee
    salsita skrev 2007-03-06 23:22:19 följande:
    ha ha ha nej ingen tuba, men jag minns att han tillsammans med bla Roberto hade ett band som spelade i matsalen =DHärliga minnen Nu ska jag gå och lägga mig, men tack alla för roliga minnen...
    Roberto - just det - honom hade inte jag. Jag hade Eva Eriksson.
  • Kajee

Hartwig fick barn när jag gick i 9:an. Hon hade med barnet på avslutningen. Det var ett barn med tre valkar på armarna - det tyckte jag var lite imponerande. Hon ser likadan ut nu - men kortare och med kortare hår.
    Var väl inte min favvo heller direkt...

• Kajee

på Tibble har jag för mig att vår bildlärare (en gammal skinntorr gubbe) var gift med en sura (och lika skinntorra) bibliotekarien...

Jag skulle ha loggat ut för länge sen juuuuuu Cool

• Kajee
    Ungen skrev 2007-03-06 23:27:37 följande:
    Kajee skrev 2007-03-06 23:25:38 följande: Hartwig fick barn när jag gick i 9:an. Hon hade med barnet på avslutningen. Det var ett barn med tre valkar på armarna - det tyckte jag var lite imponerande. Hon ser likadan ut nu - men kortare och med kortare hår. Var väl inte min favvo heller direkt...“I, not events, have the power to make me happy or unhappy! Kände hon igen dig? Vad sa hon? Id quot circumiret, circumveniat.

Jo hon sa...
    -Har inte vi träffats förut?
    -Jo.
    -Har du en äldre bror? (trist fråga - samma som för x antal år sen...)
    -Jo.
    -Var har jag träffat dig då?
    -Näsby Park för ett antal år sen.
    -Just det! Och du hette xxxxxxxx
    -Just.
    -Nämen vad kul. (stort vargleende)

-eeeh - ja...

• Kajee
    Essi73 skrev 2007-03-06 23:30:18 följande:
    Ingen som började sin discokarriär på Zig-Zag då? Discot i Tibblehallen?
    nej - kanske efter min tid - i Tibble såg jag syrran spela basket, vimlade runt för att hitta rätt sal på gympalektionerna och hade fejder mot Åva i stora hallen.  
Svar på tråden Täby