Inlägg från: Eofrysina |Visa alla inlägg
  • Eofrysina

Klä om soffan, prisuppgift?

Jag klär om möbler och inte sjutton ska det kosta 20-25000 kr för en soffa. Inte hos normala tapetsörer. Kanske i innerstan i Stockholm då kanske

Däremot skulle jag aldrig lägga ner pengar på att klä om en IKEA soffa. De är ju rena rama spånskivemöbler inuti och ingen kvalitet. Tapetserarjobbet kommer ha längre livslängd än soffan.

Möbeltyg behöver inte kosta så mycket heller. Många tapetsörer går med på att man kommer med eget tyg och då kan man fynda på annat håll. OBS köp helst inte andrasortering och köp inte tyg på under 20000 Martindale. (mått på tygets tålighet)

• Eofrysina

Jag hade tippat på max 8000kr för jobbet. Åtminstone i de här krokarna av landet. till det tillkommer tygkostnaden iofs.

vill du verkligen tapetsera om den så ring runt till olika tepetsörer och fråga. det är inte ett avancerat jobb, så även en som inte är jätteduktig klarar av det. Alltså inte så jättestort chanstagande.

• Eofrysina

hmmm minimum 3500kr kanske till 8000

Jag kollade just på min IKEA hörnsoffa... jag är iofs inte proffs, fast absolut inte heller glad amatör i ämnet ... jag skulle nog klä om min hörnsoffa på ca 12 timmar. Det är om jag struntar i alla dragkedjor.

Svar på tråden Klä om soffan, prisuppgift?