Inlägg från: Anonym (annika) |Visa alla inlägg
  • Anonym (annika)

Depressionstest

Du nådde till 43 på Goldberg-skalan.

0 - 9Depression osannolikt21 - 35Eventuellt lätt till måttlig depression10 - 17Möjligtvis lätt depression36 - 53Måttlig till svår depression18 - 21På gränsen till depression54+Svår depression

Tillståndet verkar medföra allvarliga problem i din vardag och du bör omgående söka hjälp hos din läkare.

Oavsett om du har en depression eller ej, sök omgående hjälp hos din läkare. Berätta också för din familj eller dina närmaste vänner om hur du har det, så att de kan stötta dig och skydda dig från att begå självmord tills du är frisk igen.

Du bör inte uppfatta detta testresultat som en säker värdering av din mentala hälsa, inte heller som en uppmaning till behandling eller till att låta bli behandling. Gå alltid till din läkare om du känner dig deprimerad eller om din dagliga funktionsnivå är påverkad på ett sätt som gör dig bekymrad eller oroad.

ok jag är inte jättelycklig just nu.... men att jag ska tala om hur jag känner för alla släktingar hur jag mår så jag inte tar mitt liv!...hahahaha
    Nej tycker inte du ska gå efter denna bedömning, men om du mår dåligt tycker jag att du kan söka hjälp av psykolog,för dom är inga problem för stora eller små! Lycka till

Svar på tråden Depressionstest