Inlägg från: Headrush |Visa alla inlägg
  • Headrush

det stavas också inte ochså!

jajaja, jag vet att det kan va svårt med stavningen ibland och alla kan skriva fel, så bespara er sånt skrivande tack...

Tänkte starta en tråd (om det inte redan finns... har inte kollat efter) för alla härliga ordpoliser! Här inne kan vi spy galla över felstavade ord och särskrivningar...
    Hrrm.. jag menar sär skrivningar och ord poliser

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-10 00:19:45:
    Ps: På "Familjen Snuffsis" begäran...

Det stavas också, inte ochså!

jajaja, jag vet att det kan vara svårt med stavningen ibland och alla kan skriva fel, så bespara er sånt skrivande tack...

Hoppas att dina ögon mår bättre av detta Snuffsan lilla
  • Svar på tråden det stavas också inte ochså!
  • Headrush

Inga ordpoliser ute o svirar på nätet ikväll? *puffar*

• Headrush

Välkommen hem kära ordpolis *håller med* Däremot så brukar jag förkorta är med e och och med o när jag skriver på datorn och när jag skriver sms.

jag har också svårt för när folk skriver daj och maj eller dej och mej istället för Dig och Mig 

• Headrush
    lakaRn?? *asg* har jag aldrig sett/hört förr! Men jag jobbade hos en tant en gång som sa resselsär istället för nessesär... hahaha tycker att det är SÅ roligt!
  • Headrush

eliza1----> Jag håller med... Särskrivningar är verkligen något som kan göra mig tokig.

• Headrush

Hahaha Jag kan reta mig som fan och visst, jag kan tänka så som du säger... Men jag skulle inte göra personliga påhopp.... det tycker inte jag att jag har någon rättighet till.
    Man kan ju faktiskt ha dyslexi eller liknande och då skulle ett sånt påhopp såra otroligt mycket.
    Därför startade jag denna tråden så vi som måste gnälla kan göra det här istället

• Headrush

Jag ser som sagt ingen anledning till några personliga påhopp... Känns väldigt onödigt och tramsigt...

• Headrush
    LinaoMatilda skrev 2007-03-07 08:29:44 följande:
    Nu stavar jag rätt ofta fel när jag skriver inlägg här. Jag vet nog hur det stavas, men jag skriver så fort så mina fingrar hinner inte med Vet därför inte om jag "har rätt" att klaga på andra, men jag stör mig iaf mest på dom som inte vet när man ska använda de och när man säger dem. Om man är osäker kan man ju alltid säga dom. Det syns inte att man är ful om man går fort och skrattar mycket!
    Ja, ibland skriver man så fingrarna glöder och så skickar man innan man hunnit läsa igenom
    jag har en laptop... o man måste trycka lite hårdare på tangentbordet än på vår stationära, så ibland hoppar den över vissa bokstäver o allt ser jättegalet ut
  • Headrush
    Familjen Snuffsis skrev 2007-03-09 23:29:52 följande:
    "jajaja, jag vet att det kan va svårt med stavningen ibland och alla kan skriva fel, så bespara er sånt skrivande tack..."Det heter vara och inte va btw..
    Ps: På "Familjen Snuffsis" begäran...

Det stavas också, inte ochså!

jajaja, jag vet att det kan vara svårt med stavningen ibland och alla kan skriva fel, så bespara er sånt skrivande tack...

Hoppas att dina ögon mår bättre av detta Snuffsan lilla
Svar på tråden det stavas också inte ochså!