• Headrush

det stavas också inte ochså!

jajaja, jag vet att det kan va svårt med stavningen ibland och alla kan skriva fel, så bespara er sånt skrivande tack...

Tänkte starta en tråd (om det inte redan finns... har inte kollat efter) för alla härliga ordpoliser! Här inne kan vi spy galla över felstavade ord och särskrivningar...
    Hrrm.. jag menar sär skrivningar och ord poliser

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-10 00:19:45:
    Ps: På "Familjen Snuffsis" begäran...

Det stavas också, inte ochså!

jajaja, jag vet att det kan vara svårt med stavningen ibland och alla kan skriva fel, så bespara er sånt skrivande tack...

Hoppas att dina ögon mår bättre av detta Snuffsan lilla
  • Svar på tråden det stavas också inte ochså!
  • Headrush

Inga ordpoliser ute o svirar på nätet ikväll? *puffar*

• cutiee

Haha, JAG är ordpolis. Förstår inte hur folk kan ha så svårt för att stava, för mig är det en självklarhet att man stavar rätt. Sedan så spelar det ingen roll om det är på internet (alltså chat och liknande), jag tycker det är svårare att skriva 'oxå' istället för 'också', eftersom jag är van vid 'också'.

Haha, blev krångligt såhär 2 på natten, men det 'internetspråket'kanske inte räknas,

• Headrush

Välkommen hem kära ordpolis *håller med* Däremot så brukar jag förkorta är med e och och med o när jag skriver på datorn och när jag skriver sms.

jag har också svårt för när folk skriver daj och maj eller dej och mej istället för Dig och Mig 

• Vintersol80

hej hej

Har också en del felstavade ord jag hakar upp mig på, det värsta är nog lakaRn, varför i hel*ete slänger man in ett r i ordet lakan?

Skriver också mig och dig. Och stör mig lite på dom istället för dem även om jag vet att det är antaget och godkänt i skolan numera.

• eliza1

Hallå!
    Jag (blivande svensklärare) tycker att särskrivningar är det värsta, stavfel kan jag leva med, men särskrivningar (!!) har jag ingen förståelse för .

• Headrush
    lakaRn?? *asg* har jag aldrig sett/hört förr! Men jag jobbade hos en tant en gång som sa resselsär istället för nessesär... hahaha tycker att det är SÅ roligt!
  • Headrush

eliza1----> Jag håller med... Särskrivningar är verkligen något som kan göra mig tokig.

• whitetiger

well .. sitter jag vid datorn så chattar jag oftast på flera ställen på en gång kollar hemsidor leker med diverse program samt allt som oftast så kollar jag på nån film eller serie
    så jag är en djävel på att multitaska men stavning och text redigering ingår inte
    jag skriver vad jag tänker och sen klickar jag på enter ..
    och jaaaaaaa jag stör sig som fan att varje gång jag skriver nått bra som folk inte har nått svar på så får man till tillbaks nått i den stilen
    *men du får väl lära dig att skriva innan du uttalar dig* :D
    bbbbuuuuuuu

• Headrush

Hahaha Jag kan reta mig som fan och visst, jag kan tänka så som du säger... Men jag skulle inte göra personliga påhopp.... det tycker inte jag att jag har någon rättighet till.
    Man kan ju faktiskt ha dyslexi eller liknande och då skulle ett sånt påhopp såra otroligt mycket.
    Därför startade jag denna tråden så vi som måste gnälla kan göra det här istället

• whitetiger

dyslexi verkar inte vara "deras" huvudbekymmer :) "dem" tycker bara om att klanka på stavfel i brist på annat ...
    jag skyller det på att "dem" har inte mycket till liv utanför sina ordlistor :)

Svar på tråden det stavas också inte ochså!