Inlägg från: cutiee |Visa alla inlägg
  • cutiee

det stavas också inte ochså!

Haha, JAG är ordpolis. Förstår inte hur folk kan ha så svårt för att stava, för mig är det en självklarhet att man stavar rätt. Sedan så spelar det ingen roll om det är på internet (alltså chat och liknande), jag tycker det är svårare att skriva 'oxå' istället för 'också', eftersom jag är van vid 'också'.

Haha, blev krångligt såhär 2 på natten, men det 'internetspråket'kanske inte räknas,

• cutiee

iseika: det där är ju mycket norrländska, eller jag har bara hört norrlänningar säga så. Tycker det är rätt charmigt, men inte när någon annan än en norrlänning säger så :)

Vissa ord förstår jag inte hur man inte kan stava till, vanliga ord som man ser dagligen, typ felstavningar på 'diskussion', 'situation' och andra ord som ni redan tagit upp.

Måste bara fråga, skillnaden mellan 'dem' och 'dom', hur använder man de orden? Hatar att jag aldrig har lärt mig vissa regler :-s

• cutiee

RonjaRovardotter: Haha, jag håller verkligen med! Går på högskolan nu och jag blir galen på att det fortfarande finns folk som inte kan stavas! Gaaah! De lärare som jag har haft, ända sedan lågstadiet, har alltid lärt oss en massa stavningsregler och varit jättehårda med det. Vart är vi på väg egentligen?

• cutiee

RonjaRovardotter : Egentligen menar du va? ;)

• cutiee

'ungdommar' istället för 'ungdomar' och alla möjliga varianter av 'pensionär' t ex 'pansionär' mm. Ok att 'pensionär' har lite annorlunda stavning, men ändå, de flesta borde ju faktiskt veta hur man stavar det!

Svar på tråden det stavas också inte ochså!