• ciccielv

Bonusbarn

alla barn oavsett om de är gemensamma eller ej ska behandlas exakt likadant

ger man sig in i ett förhållande där ena/bägge partner har barn sedan tidigare så ingår dessa barn på "köpet"

om man redan vet från början att man inte gillar sin partners barn så kan man avsluta relationen innan ev barn hamnar i kläm.

både jag o maken hade barn sedan tidigare när vi träffades.villket funkar bra.

alla barn även de icke biologiska bonusbarnen ska behandlas lika bra som de gemensamma barnen

• ciccielv

ts har inte mamman sin son något alls?skaffa dagisplats åt sonen,han behöver kompisar vara ifrån sina syskon några timmar o kunna få tänka på annat

din kille är lite egoistisk faktisk...vad säger sonens mamma om detta?

• ciccielv

sonen verkar må dåligt att slussas runt varannan vecka.har han utbrott osv så är det något som är fel.antagligen känner sig sonen övergiven av bägge föräldrarna,inte får den uppmärksamheten han verkligen behöver från sin pappa o mamma

har han kompisar hos er?om inte så behöver han dagis för att kunna få leka med jämnåriga,få ha sin egna stund osv

ts hoppas det löser sig för er,tala ut med både mamman o pappan om detta.du ska inte behöva stressa hela dagarna för att din sambo inte tar ansvar,kan inte din sambo jobba mindre/kortare pass när han har sonen hemma hos sig?

• ciccielv

jag förstår ts vad hon menar

hon menar att hennes sanmbo ska ta ANSVAR för sin son,och inte lasta över 100% ansvar på ts.villket han gör då han knappt är hemma.sambon borde jobba mindre när sonen bor hemma hos sig,dessutom är det skämpigt med en liten och dessutom vara gravid + att behöva ta hand om en trotsig 5 åring som mår dåligt av att pappan inte STÄLLER upp för sitt barn.en gravid måste få vila för att det väntade barnet ska må bra.att behöva stressa o må dåligt som ts är OANSVARIGT av pappan!han verkar inte bry sig ett dugg om ts och barnen de har hemma.

nä ts säg åt sambon på skarpen att han får ta sitt ansvar nu eller så lämnar du honom,för han verkar bara tänka på sig själv och totalt struntar i dig och alla barn

• ciccielv

Tezziluringen

jag ska hålla tummarna hårt för dig att din sambo lär sig ta ansvar för sin familj och att du o sambos son kan få må bra och fungera som en familj utan stress

lycka till

• ciccielv

ts säg åt din bm vid nästa besök om hur du har det,ev kan du få ett läkareintyg/sjukskrivning om att du måste ta det lugnt pga värk och hur du mår,så borde din sambo fatta hur illa han behandlar dig o barnen med all stress och att ni mår dåligt

är din smabo med på bm besöken?då borde din bm berätta för din sambo att han får börja ställa upp för sin gravida sambo och barn han har skaffat

tycker synd om dig som har en så oansvarig sambo.bodde du nära mig så skulle jag gärna ställt upp med hjälp åt dig

• ciccielv

vad bra ts att du har berättat för bm

jag blev själv sjukskriven med 2 av mellanbarnen pga svimattacker,att jag mådde väldigt psykiskt dåligt,och hade rejäla smärtor

och jag har turen som har en underbar make som ställer upp 100% på mig o barnen

förra året var ett helvete när jag var gravid,låg mer eller mindre medvetslös i sängen pga svåra illamåendeattacker,svimattacker o medecin mot illamående.var "borta" i ca 2 månader,under tiden ställde maken upp helt ,han skötte hela hushållet,barnen o jobbet helt själv.dock så förlorade vi barnet i ma i v 17

så jag vet hur dåligt man mår av stress,hur illa barnen mår av att ena föräldern inte mår bra osv

jag hoppas verkligen att du får hjälp innan du mår förjävligt dåligt o ev blir inlagd pga all stress du utsätts för

har du ingen vän/släkting som kan vara barnvakt några timmar per vecka så du får sitta ner en stund utan bråkiga barn,kunna få sova ett par timmar.så du får ta igen dig.för så här kan du inte leva.ush blir så jävla ledsen o förbannad att du har fått en så oansvarig sambo

• ciccielv

Tezziluringen

finner inga ord,din vardag lär vara ett helvete,förstår inte hur du kan stå på benen ens.förstår att du antagligen gråter en hel del pga hur illa du behandlas av sambo o sambos släktingar.

du måste sätta stopp för detta snarast,du ska inte leva så här o må så som du gör nu.

ring någon stödgrupp,ex rådgivning för familjer.dit du o sambon får gå på stödsamtal där ni får berätta om hur era liv ser ut,där ni får stöd mm

vi hade "hemhjälp"med tredje barnet pga hur jag mådde psykiskt och den svåra smärtan/värken jag hade i kroppen.de hjälpte oss enormt mycket med stöd.när maken jobbade(halvtid)så hjälpte de mig med städning,matköp osv

fast de var lite lusitiga,den ena iallafall som sa till maken att han skulle göra allt själv*arg*

vill att du o barnen ska få må bra,kunna sitta ner en stund,sova ut ordentligt,kunna få äta i lugn o ro

många styrkekramar till dig

• ciccielv

SweetStarAngel

nu särbehandlar inte ts sin sambos son.hon tar själv 100% ansvar för både sambos son,gemensamma barn ,hushållet.medans sambo vägrar hjälpa till,han ser inte ens hur illa han behandlar sin sambo och barn.han ser inte ens hur dåligt de mår,för att väljer att knappt vara hemma o hjälpa till att sköta om barn och hushåll!*arg*

ts gör allt hon har inget emot sambos son,hon vill ha HJÄLP av sin sambo med hemmet o barnet
    och jag ser inget negativt som ts har skrivit om sin bonusson

• ciccielv

Tezziluringen

sök hjälp innan du mår alldels för dåligt och inte klarar av din vardag.villket du antagligen inte gör nu heller.ring din bm o berätta om hur du behandlas och mår,det kan vara lättare för dig att ringa o berätta din situtation för din bm så hon vet vad hon ska hjälpa dig med.bm kan hjälpa dig med rådgivning osv

snälla sök hjälp,en dag kommer du och barnen må väldigt dåligt.förstår att du gör allt för att behaga din sambo och hans familj.

men vad säger dina vänner/släktingar?berätta för dem hur du har det.om du inte klarar av att berätta det öppet för dem så skriv ett brev/mail till någon vänn/släkting att du behöver HJÄLP.

snart har du ett till barn som behöver 100% uppmärksamhet,då måste du få sova även på förmiddag,eftermiddag,kväll o natt

har du funderat på att sätta ditt barn på dagis ?så du får avlastning med åtminstonde ett barn?

sök hjälp och rådgivning,vill att du och barnen ska må bra

• ciccielv

Tezziluringen

om du är sjukskriven så får du ha barnet flera timmar extra varje vecka.fråga din bm nästa gång om sjukskrivning.

om ni har sochjälp så kan ni få förtur till dagis

Svar på tråden Bonusbarn