Bonusbarn
Bor man varannan vecka eller mer så tar naturligtvis de två vuxna i hemmet tillsammans hand om alla barn. Inkl bonusbarn.
Bor man varannan vecka eller mer så tar naturligtvis de två vuxna i hemmet tillsammans hand om alla barn. Inkl bonusbarn.
Nej, jag tycker inte man ska göra nån skillnad på barnen.
Det som pappan ska göra "extra" för sitt bonusbarn är att ta stora beslut ang skola osv tillsammans med biomamman. Annars ska det väl vara lika rakt över.
Jag har inte läst hela tråden, men några inlägg skvallrar om att det kanske inte går till hemma hos ts som det sig bör. Utan allt hem, barn och hushåll ligger på ts. Det är ju inte rätt.
Coppola: Jag menar det även generellt. Om barnen bor där varannan vecka eller mer så skall ingen skillnad göras på barnen.
Det blir ju skillnad om barnen bara är där varannan helg, då bör ju pappan/mamman vara där och umgås med barnet förstås.
Men om mamman hämtar de gemensamma barnen från dagis el dyl så tycker ni alltså att det andra barnet skall få vara kvar till pappan slutar jobba?
Eh...Det är att göra skillnad på barnen för mig.
Och om pappan skall göra allt detta med "sitt" barn en vecka..skulle inte det gemensamma barnet få stå undan den veckan då?
Nej, jag kan inte hålla med er. En familj är en familj oavsett hur många barn och olika föräldrar det finns. Dina och mina barn-tänkandet är fel tycker jag.
Men, men...tycker ni att ett sånt levende är ok, så får ni väl leva så.
Jag skulle inte acceptera det.
R mutt: Visst har du rätt i allt du skriver, jag behandlar inte mina barn med milimeterrättvisa heller utan efter deras behov.
Det jag reagerade på var
"Var rolig för pojken att bli lämnat o hämtat av pappa nattad av pappa
pojken för allt uppmärksamhet at sin pappa"
I mina "öron" lät det som att pappan skulle göra allt som har med det barnet att göra och bonusmamman ingenting utan bara existera i bakgrunden.
Du är mer vältalig än mig