• Miafia33

Bonusbarn

Jag tycker inte att man ska lägga över hela ansvaret på bonusförälderna. Om man lägger över en del av det och det känns ok för personen i fråga tycker jag det är ok men inte annars. Ts: har bara läst trådstarten: jag tycker din åsikt är sund och tycker det ligger mkt vettigt i det du skriver.

• Miafia33

ts: Jag har läst en annan tråd som du har skrivit och du har mitt fulla stöd. Jag förstår dig, du tar för mkt ansvar. Det märkliga är att så många tycker att du ska ta lika mkt ansvar för ditt bonusbarn som mannen gör. vilket han nu inte gör. I många andra fall får man ofta som bonusförälder höra att huvudansvaret ska ligga hos föräldern och att man som bonussmamma ska ta ett steg tillbaka. Hur ska ni ha det egentligen?

ts: som jag skrev i en annan tråd, låt pappan och mamman sätta sig ner med pojken och prata, sätta upp regler och sen följer ni dom allihopa. Pojken mår inte bra, jag ser det inte som att du ser honom som ett problem. Jag förstår dock att du tycker pojkens beteende är jobbigt. Men sånt får man knappt skriva här men det gör jag ändå

• Miafia33

Man kan aldrig bli förälder till ett bonusbarn, barnet har redan föräldrar. Däremot kan man vara en bonus.

Märkligt att flertalet tycker att ts ska ta lika mkt ansvar som föräldrarna när man i många andra trådar läser att styvförälderna inte ens har rätt att vara med och uppfostra barnet.

• Miafia33

T Mutt: du kanske känner dig som en förälder men det är en helt annan sak. Förälder är man om man har biologiska barn eller om man har adopterat. Då har man med andra ord tagit på sig ett livslångt ansvar för en annan människa.

• Miafia33

R Mutt: jag är också bonusförälder men inte förälder i den bemärkelsen. Det var så jag menade

Svar på tråden Bonusbarn