Bonusbarn
Jag lever i ett förhållande (är gift) där den äldsta är 12 år och min bonusson. Jag har funnits med i bilden sedan han var drygt två år. Han har kontakt med sin mamma och är där varannan helg och halva loven osv då de bor 30 mil från varandra.
Jag tar samma ansvar och har lika mycket bestämmaderätt som hans pappa. Det har jag i stort sett haft sedan vi blev tilsammans för snart 10 år sedan. Ser inget konstigt i det?
Hur skulle vi kunna leva som familj om inte jag fick eller skulle bestämma?
i har en son gemensamt på 8 år och en kommande nu i maj. Jag behandlar de alla som mina barn. Jag skjutsar min bonusson, hämtar och lämnar honom osv precis som jag gör för mitt biobarn.
På så vis gör jag INGEN skillnad. Uppfostrar de likadant. Ställer upp för båda osv osv.
När vi blev tillsammans och dåvarande dagiset fick veta att min bonusson pappa hade fått sambo fick min bonusson inte gå kvar på dagis utan det blev mitt kall att ha honom när min make pluggade.
Vet inte vad reglerna säger nu.
Då var jag väl inte så jätteförtjust i det men jag vande mig fort. Vi hade bara bott tillsammans i någon månad då så jag kände inte hans son så bra. Men men det löste sig så efter det blev det naturligt för mig att vara lika delaktig som hans mamma och pappa. Därimot har jag rätten att säga emot mer på vissa saker som jag känner att jag inte vill lägga mig i.
Vissa saker är enbart upp till bioföräldrar anser jag.
Annars är jag mer än gärna med på ett hörn, vi lever ju iaf tillsammans som familj och skulle jag inte vara med på ett hörn så känns det som det skulle bli jobbigt.