• Black

Förkylning i höften?

Någon som varit med om detta med sitt barn?
    Min lille kille vill helt plötsligt idag inte stödja på sin fot, och när han försöker är det som om foten inte vill följa med och han skriker av smärta och vill bli buren heeeela tiden.
    Han har inte ramlat och när jag tittar på benet och foten så ser jag ingenting konstigt.

Ringde sjukvårdsupplysningen som sa att jag skulle prova med alvedon och återkomma om det inte blev bättre, men att det kan vara en "förkylning i höften". Vad betyder det!?

• Svar på tråden Förkylning i höften?
  • Black

Är liten bättre nu då?

Men Linus har ont.. riktigt ont. Han skriker så hela taket håller på att lyfta emellanåt, och han tar sig neråt vaden/foten. Jag gav honom alvedon för ca en timme sedan och just nu sover han som en liten ängel. Får se om det hjälper.

Tack!

• Black

Nore: Vad skumt, för nu efter han sovit så går han på benet igen, men det verkar gå i vågor. Ibland så gnäller han till som tusan när han stödjer på det och sekunden efter så går han som om ingenting har hänt. Men tempen har stigit, inte mycket men från 38.0 till 38.3 på den timmen han sov, TROTS alvedon. Jag begriper ingenting och får ringa tillbaks till närakuten för att höra vad de tycker vi ska göra.

• Black

Var till närakuten med honom igår kväll efter hans feber gått upp ännu mer, till 39.0. Det visade sig att han har en virusinfektion i kroppen, men eftersom den inte har satt sig någonstans så sätter dom ju inte in någon antibiotika. Så det var bara att åka hem igen och han sa åt mig att försöka hålla hans feber nere och om den inte är under 38.5 imorgon (fredag) så skulle vi höra av oss igen. I morse hade han 39.8(!) och jag får inte ner den mer än till 38.8.

• Black

obelix: Ja det är Ipren han har fått nu (alvedom funkar inte alls på honom) och den vill ändå inte ner mer än till 38.8.

Höften/vaden/foten eller vad det nu var är alltså bra igen. Han går precis som vanligt och verkar inte ha några som helst problem med det. Men läkaren sa att barn kan få sk höftsnyva eller förkylning i höften och om det kom tillbaks skulle vi höra av oss. Och som sagt om febern inte gått ner till under 38.5 i morgon skulle vi återkomma.
    Tycker så synd om honom för han ser ut som 7 svåra år.
    Hans tvillingsyster är helt frisk och kry, jag som bara väntat på att hon också skulle bli dålig, men icke. Konstigt tycker jag..

Svar på tråden Förkylning i höften?