• NoAngel

Paketet kom inte fram!? (Tradera).

Jag har sålt en grej på Tradera för ca 300..

Skickade paketet för över en vecka sedan, det var ganska stort så jag lämnade in det på postkontoret.
    Fick inget kvitto..

Idag så ringde köparen och påstår sig inte ha fått något paket!
    Kan köparen begära pengarna tillbaka om inte paketet kommer tillrätta?
    Jag har ju faktiskt skickat det, men förstår ju att hon blir sur när hon inte får det hon betalat för!
    Hon kanske tror att jag lurat henne!
    Men å andra sidan så har ju inte JAG några bevis för att hon INTE fått paketet, kanske är hon som luras?

Hur gör man i en sån här situation?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-08 00:43:36:
    Skickade paketet som "brev".

• Svar på tråden Paketet kom inte fram!? (Tradera).
  • micann6

urk, så jobbigt.....
    men köparen kan väll ändå inte kräva pengarna tillbaka?
    du kan ju inte stå för postens hantering...

det finns ju ett ställe som heter ras ( tror jag) där paket hamnar som kanske förlorat sin "address lapp", hon kan ju testa att ringa dit..

• Lotus

Hmm svårt. I mitt personliga medelande skriver jag klart och tydligt att "jag tar inget anvsvar för postens hantering och när paketet är lagt på lådan så är det Postens ansvar". Iom det så fråntar jag mig ansvaret när väl paketet är sänt.

Men om paketet ej dyker upp så kan du alltid erbjuda att betala tillbaka hälften som plåster på såret kanske?

• Ankmor

Posten har ett ställe i Umeå dit de flesta (om inte alla) "oidentifierade" paket skickas. Alltså de som inte har avsändare.

Gör en reklamation och försök beskriva paketet så bra som möjligt - innehåll, ditt namn/adress etc.

www.posten.se - vet inte vilken sida det är så leta dig fram.

Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • micann6

vad snål jag kände mig nu för jag hade nog inte betalat
    tillbaka:(

• swemaria66

Hur ser hennes omdömmen ut? det säger ju ganska mycket tycker jag iaf, om du tror att hon luras.

Mina små underbara barn
  • NoAngel

Jo jag ska genast skriva dit detsamma i mitt personliga meddelande!

Vad är "ras" för något? Adressen var skriven direkt på omslagspappret och med min avs adress på baksidan..

• micann6

jag kan ha snurrat till det, kan vara det som ankmor skrev..... ska kolla upp detta

• Lyxmorsan

Visserligen kan du inte ansvara för postens slarv men om du ser det från köparens sida, HUR ska hon veta ATT du har postat paketet?
    Jag var nämligen köpare en gång, betalade o fick inget paket bara kommentaren att "Posten måste tappat", h*n ville INTE betala pengarna tillbaka. Jag gjorde en polisanmälan och i utredningen sa säljaren lite olika saker varför jag inte har fått nåt för pengarna och gick slutligen med på att betala tillbaka mina pengar+ränta. Så där stämde ju post-historian inte riktigt...
    (Och nu anklagar jag inte DIG TS för lögnare utan vill bara förtydliga hur det kan se ut från köparens sida!)

/\*Predikaren3*/\
  • NoAngel

Hon har faktiskt inga negativa omdömmen, men inte jag heller..

• NoAngel

Har full förståelse för köparen, men har ju skickat grejen och känner som att jag gjort min del!
    Vill ju såklart att paketet ska komma till rätta så att hon kan få det!

Svar på tråden Paketet kom inte fram!? (Tradera).