• NoAngel

Paketet kom inte fram!? (Tradera).

Jag har sålt en grej på Tradera för ca 300..

Skickade paketet för över en vecka sedan, det var ganska stort så jag lämnade in det på postkontoret.
    Fick inget kvitto..

Idag så ringde köparen och påstår sig inte ha fått något paket!
    Kan köparen begära pengarna tillbaka om inte paketet kommer tillrätta?
    Jag har ju faktiskt skickat det, men förstår ju att hon blir sur när hon inte får det hon betalat för!
    Hon kanske tror att jag lurat henne!
    Men å andra sidan så har ju inte JAG några bevis för att hon INTE fått paketet, kanske är hon som luras?

Hur gör man i en sån här situation?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-08 00:43:36:
    Skickade paketet som "brev".

• Svar på tråden Paketet kom inte fram!? (Tradera).
  • ming

Skickade du det som paket eller som brev?

• Rokka Jill
    ming skrev 2007-03-08 00:29:49 följande:
    Skickade du det som paket eller som brev?
    brev skrev hon i inlägg 19
    *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ &
  • ming

Äsch, ser att du har svarat på det redan.

Jag vet faktiskt inte vad som gäller nu, det står ju ord mot ord. Ingen av er har ju bevis för att ni har skickat det respektive inte tagit emot det.
    Vilken dag skickade du det på? Kan det ha tagit någon dag längre bara? Kan du kolla upp med posten om de kan spåra det på något sätt?

• ming

Kan du inte ringa till postkontoret där du lämnade in det för att se om de har det liggandes kvar där någonstans?

• NoAngel

Okej, tänkte väl att man inte brukade få kvitto när man postade brev, men blev lite tveksam!
    Jag skrev avsändare bakpå paketet!

• NoAngel

Tror att det var förra måndagen jag skickade det, så då borde det ju verkligen kommit fram nu!
    Ska gå till postkontoret imorgon och höra mig för..

• NoAngel

Nej, förra onsdagen var det förresten som jag skickade, men det borde ju inte ta en vecka för ett paket som är postat som A-post att komma fram!

• Rokka Jill

HAr du skrivigt avsändare så är det något som har hänt på vägen. Någon som har stuligt, gått söner o liknande.

• NoAngel

Var på posten och frågade idag..
    De trodde att det bara blivit felsorterat och var ute och snurrade någonstans.
    De tyckte att vi skulle vänta ytterligare någon vecka innan vi blev oroliga..!

• Ekorrfamiljen

Jaha, är det vad man betalar dyra pengar för? Att avvakta och se.. Man betalar väl ändå extra för att det ska komma fram helst dagen efter. Annars väljer man ju b-post. *mutter*

**Alla goda ting är tre ~ Tin, Troll och Vendel!**
  • Rokka Jill
    Ekorrfamiljen skrev 2007-03-08 23:55:52 följande:
    Jaha, är det vad man betalar dyra pengar för? Att avvakta och se.. Man betalar väl ändå extra för att det ska komma fram helst dagen efter. Annars väljer man ju b-post. *mutter* **Alla goda ting är tre ~ Tin, Troll och Vendel!**
    ska genast tänka på det om det händer här
  • NoAngel

Fortfarande, efter nästan tre veckor, inget paket!
    Lämnade in en reklamation på posten idag..

Svar på tråden Paketet kom inte fram!? (Tradera).