• NoAngel

Paketet kom inte fram!? (Tradera).

Jag har sålt en grej på Tradera för ca 300..

Skickade paketet för över en vecka sedan, det var ganska stort så jag lämnade in det på postkontoret.
    Fick inget kvitto..

Idag så ringde köparen och påstår sig inte ha fått något paket!
    Kan köparen begära pengarna tillbaka om inte paketet kommer tillrätta?
    Jag har ju faktiskt skickat det, men förstår ju att hon blir sur när hon inte får det hon betalat för!
    Hon kanske tror att jag lurat henne!
    Men å andra sidan så har ju inte JAG några bevis för att hon INTE fått paketet, kanske är hon som luras?

Hur gör man i en sån här situation?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-08 00:43:36:
    Skickade paketet som "brev".

• Svar på tråden Paketet kom inte fram!? (Tradera).
  • swemaria66

Har ni dubbel kollat adressen?

Mina små underbara barn
  • NoAngel

Önskar att jag kunde bevisa ATT jag skickat paketet, men har ju inget kvitto.
    Som jag skrev i TS: Hur vet JAG att hon INTE fått paketet?

Ingen av oss kan ju bevisa varken det ena eller det andra..

• Lyxmorsan
    NoAngel skrev 2007-03-07 23:21:21 följande:
    Önskar att jag kunde bevisa ATT jag skickat paketet, men har ju inget kvitto.Som jag skrev i TS: Hur vet JAG att hon INTE fått paketet? Ingen av oss kan ju bevisa varken det ena eller det andra..
    Men hon kan bevisa att hon har betalat o i värsta fall kräva tillbaka pengarna när DU inte kan bevisa att du har skickat paketet som jag förstodd polisen som jag pratade med så hade jag lagen på min sida eftersom säljaren inte kunde styrka att h*n skickade varan, men det var ett tag sedan så jag är inte hundra på vad som sagts o skrevs.
    /\*Predikaren3*/\
  • Ekorrfamiljen
    MissFreckles skrev 2007-03-07 23:06:01 följande:
    Hmm svårt. I mitt personliga medelande skriver jag klart och tydligt att "jag tar inget anvsvar för postens hantering och när paketet är lagt på lådan så är det Postens ansvar". Iom det så fråntar jag mig ansvaret när väl paketet är sänt.Men om paketet ej dyker upp så kan du alltid erbjuda att betala tillbaka hälften som plåster på såret kanske?
    Du måste, enligt traderas regler, skriva ut det i varje auktion också för det som enbart står i ens personliga info gäller inte för att frånta dig ansvaret. Sen tycker jag å andra sidan inte att någon ska behöva stå till svars för saker som kommer bort i Postens hantering. Fundersam
    **Alla goda ting är tre ~ Tin, Troll och Vendel!**
  • micann6

aha....
    så det hjälper inta att man skrivit det i personlig info,då gäller det att vara tydlig i auktionsbeskrivningen hädanefter....

• Ekorrfamiljen
    anna lotus skrev 2007-03-07 23:49:46 följande:
    aha....så det hjälper inta att man skrivit det i personlig info,då gäller det att vara tydlig i auktionsbeskrivningen hädanefter....
    Jo, det är vad som står på tradera iaf. De menar att enbart det som står i auktionsbeskrivningen är vad som gäller.

Det är ju inte alltid man har tid att rusa in och läsa PI när man försöker ninjabuda.
    **Alla goda ting är tre ~ Tin, Troll och Vendel!**
  • Rokka Jill

hur stort var paketet? gick det under "brev" eller paket?

*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ &
  • Rokka Jill

Då får du inget kvitto.. Så du vet. Med andra ord ditt ansvar är "borta" nu. Det enda du borde erbjuda henne är hjälp att spåra upp det. typ när exakt du postade, var du postade, hur det såg ut. Osv osv osv. Skriv alltid avsändare i fortsättningen.

*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ &
Svar på tråden Paketet kom inte fram!? (Tradera).