Nightfall: Jag var vegetarian i många år och kände aldrig att jag riktigt fick snurr på "festmaten". Man kan ordna lite österländskinspirerad plockmat, men till en vanlig middagsbjudning blir ju det väldigt mkt jobb. Om du kikar efter indiska recept finns ofta fantastiskt goda grytor med mkt smak.
Det första du ska göra är att ta reda på vad för slags vegetarianer de är.
Äter de ägg, ost, mjölkprodukter? Det är olika hur folk ställer sig till de olika, ägg, ja det är ju ägg, ost görs oftast av vassle, vilket inte är vego, mjölkprodukter äter många vegetarianer, men om de är veganer äter de inte det. Själv är jag inte så tokig i ersättningsprodukterna som quorn, sojaprodukter etc, utan försökte alltid tänka just vegetariskt, vilket du verkar vilja göra också.
Jag tycker risotto är ett utmärkt förslag, svamprisotto vet jag att många är supertrötta på, men det är en vegostöttepelare för mig, iom att man kan göra den helt vegansk om man måste, eller toppa den med vad som nu vegona äter.
Lycka till i vegovärlden, det är en rolig värld och jag lovar att vegona kommer att uppskatta dina ansträngningar!