• BeccaGrodan

Trevligaste tråden på FL del 2

fortsättningstråd på denna tråden...
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m15248723.html

Här är vi några som fortfarande kämpar för att få en liten i magen, några som är gravida och några som redan fått sina bebisar... ett gäng som hållt i hopp ett tag nu men självklart är även nya människor välkommna!

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Svar på tråden Trevligaste tråden på FL del 2
  • BeccaGrodan

hallå!
    har har vi haft en lagom skoj natt.. Maken har spytt halva natten och nu känner jag mig illamående och risig i magen, hoppas verkligen jag slipper eller får någon lindrig variant för han har då inte haft det skoj i natt... hur faan tar man hand om en liten när båda ligger i magsjuka lixom? nä den där smittan får hoppa över mig, hoppas jag bara känner mig illamående för att jag vet att han är dålig...
    bläää
    så typiskt oxo vi som skulle åkt och tittat på kakel och golv till köksrenoveringen idag :/

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Hannnas

Kikar in en snabbis, sitter ute i solen nu med datorn i knät (ser kanppt skärmen

FruG..men guuuud vad pysslar du med kvinna Stooort GRATTIS!!!

BF-LISTA

4 feb (BF 11/5) - v 32(pojke enligt ringtest och hjärtljud)
    Dulia (BF 6/6) - v 30 (det är en FLICKA)
    DUO (BF 10/6) - v 29 (vet ej, tror olika från dag till annan)
    Hanna (BF 11/8) - v 21, 3D KönsUL 7 Maj
    Thezzizen (BF 25/9) - v 13
    Qlurig (BF 29/11) -v5
    Liten du (BF 5/12) -v4

FÖDDA

Lilla Bunny - 31/10 Arvid (v40+0)
    BeccaGrodan - 3/1 Alvin (40+5)
    Othelia - 9/1 Valter (40+0)
    Apple Pie - 12/1 Maja (40+3)
    Jen nifer - 26/1 Molly (40+0)
    Octobers - 7/2 Julia (38+1)
    Melwin E - 8/2 Mirakel
    Camilllla - 22/2 Noel (41+1)
    Fru G - 21/3 Kille (2 månader för tidigt (bf 21/5))

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v21 .?:*¨¨*:?.
  • Honeyflowers

hoppas du klarar dig Becca från kräksjukan Bläääk!!!!!!

Nu är vi igång! Nu SKA det snart hända saker!
  • Dulia

Vi har köpt vagn!! En Babytravel syskonjogger komfort delux i rött Hade ju tänkt att köpa en begagnad från nätet men eftersom jag alltid är försent ute och vagnarna är sålda så köpte vi en helt ny. 6500 kr för tvillingvagn, ligginsats och regnskydd är inte allt för farligt.
    Det kommer en vagnleverens i maj och dom hade bara ett fåtal vagnar kvar där. Nästa leverens kommer inte förrän i september. Hon vi bokade vagnen av bad mig att knipa och inte föda för tidigt

Dotter aug -05 & dotter i magen BF 6 juni
  • Dulia

Becca, det är inte kul om båda är sjuka så jag hoppas verkligen att du klarar dig från magsjuka!!

Så skulle jag också skriva att det finns ny magbild

Dotter aug -05 & dotter i magen BF 6 juni
  • 4 feb 06

Hej!
    Camilla-Här kostade vattaen,avlopp + el ca 100 000 kr. Självklart kan man fixa mycket i trädgården själva men plattor mur matjord mm kostar ändå och maskinhyra så minst 100 000 där med. Det är bara Älvsbyhus som har priser i katalog el likn. Men det finns väl en utställning i Stockholm med en massa visninggshus, där finns ju säljare på plats som man kan prata med. Sedan får man ju ringe dem olika och begära offert.
    Om du vill se vårt hus som det ser ut ska du gå in på Modulenthus och titta på ALLegro, men planlösningen är mer lik Eksjöhus Norrhaga. Vi har ju ett enplanshus på ca 160 kvm samt garage på 45 kvm. Vi har byggt lösvirke och gjort massor själva, har ju då även kunnat bestämma standarden helt själva, köpt in allt till huset helt på egen hand. Telia installation är ngt man ska kolla upp oxå har blivit mycket dyrare sedan vi byggde.

Dags att hjälpa till att sätta upp en tvålkopp i badrummet.....

B

• Jen nifer

Fru G:

Jag sitter med tårar i ögonen.
    Stort grattis,
    Hoppas allt gick bra o att de är bra med er.
    Tar ju et tag o landa i nått sånt där o att de inte vart någon fara.
    Han är ju ändå så pass "stor" så de kommer ju gå bra de där..

kramar till dig!

La in bilder på Molly idag, hon blir ju 2 månader imorgon

Nu är våran prinsessa här
  • Jen nifer

Inatt sov Molly hela natten
    Första gången..

O på onsdag ska vi till Eksjö o titta på en hund.
    En 4 ½ årig schäfer tik.
    Jtte fin o lydig. Uppfödd hos en kennel men som nu skla dra ner på antalet.

Har ju saknat o ha hund så otroligt mycket, men vi får väll se ..

Nu är våran prinsessa här
  • Camilllla

Hej!

Sitter hos mamma och pappa, Noel ligger ute i vagnen och sover just nu (tror jag) men mormor springer ju gärna ut och kollar så fort han låter.. Dessutom håller de som bäst på och kavlar pizzadegar så jag behöver inte göra mycket idag..

Igår var Noel heltokig och sov hur mycket som helst.. Vi gick upp närmare 11 tror jag, först trodde jag vi skulle upp 8 men vi somnade tydligen om Sen somnade han medan jag gjorde mig i ordning för att gå ut o gå vid 13, han fortsatte sova i vagnen på promenaden, vaknade till när vi kom hem igen men fortsatte sen sova i andra vagnen på balkongen.. Till slut drog jag in honom och klädde av honom lite men ha fortsatte sova tills jag tog upp honom vid 18.30..! Sen höll han sig ganska vaken tills han somnade strax efter 00 sommartid och vaknade sen vid 5.. Han brukar ju vakna vid 4 och 8 men nu blir det kanske 5 och 9 istället

Octobers: Vad var det för mässa? Jag har ingen koll alls Vilka är det som bygger Smålandsvillan och vad kostar den? Vill ju gärna ha lite olika priser bara för att kunna tänka lite på...

4 feb: Får jag fråga vad erat hus kostade, både totalt sett och vad själva huset bara kostade? Enplanshus på nånstans mellan 140-160 kvm är ju vad jag helst skulle vilja ha...
    Vad är det för utställning i stockholm?

Gissar nu på att man får räkna med omkring 300 000 iaf i andra kostnader? Helt exakt verkar svårt att räkna ut i förväg utan det märks väl lite under byggets gång, hur tomten är osv...

Becca: Hoppas du klarat dig ifrån sjukan..! Annars skulle man väl nästan bli tvungen att ta lite hjälp från mormor eller nån för att orka...

Dulia: Kul med en ny vagn och tur att ni hann med att beställa den i tid iaf!

Honeyflowers: Bara ca en vecka kvar att spraya nu va? Vad exakt händer sen..? Tycker det är så spännande

• Camilllla

4 feb 06: Såg att Allegro på insidan nästan är exakt som Lidingö 3 som är en av mina favoriter... Vore jätteintressant att få veta vad det kostade!

Svar på tråden Trevligaste tråden på FL del 2