• Yota

Har varit hos Aurora idag...

ja, jag förstår inte heller.. de har ju sina regler.. de kan ju inte bara börja skära i dig för att du vill det(?) eller(??) vem som helst fattar att det är mkt pappersarbete, godkännande mm då snitt inte är lika bra för dig som vaginal födsel. själklart har de fått lära sig att diskutera och förklara?
    vad har dem gjort fel egentligen??

(obs. jag säger inte att du inte bör göra kejsarsnitt, men jag förstår läkarna mer än dig på ditt inlägg? du verkar mest upprörd, vad menar du egentligen? du har ju fått som du ville eller?)

• Yota

Fia lotta lus: det ordnar sig skall du se, om man har en sådan förlossningrädsla så är det bara att förklara det. du kan få stark ångest och bli deprimerad om du är så orolig. räcker ju med att man är orolig över graviteten och barnet egentligen.
    Kanske du kan kolla på några förlossningsvideor.
    inte bara för att kanske förlika dig med tanken av en vaginal förlossning utan även för att du då verkligen känner varför du inte vill mer specifikt??

har du kanske varit med om ngt eller ngn vän till dig varit med om ngt obehagligt som förstäker rädslan?

starta en tråd för er som vill göra ett planerat snitt kanske är bra för att prata och förbereda sig inför snittet?

(fick lite ångest för föregående inlägg, var inte alls meningen att det skulle låta så hårt... det är svårt när man inte hör tonfallet.. förlåt gumman)

• Yota

vet ni vad!

Borås lasarett har fått absolut hårdast kritik i hela Sverige för att de utför så många kejsarsnitt (både planerade och oplanerade)

• Yota

Men!

Borås har högst överlevnad vad gäller både bebis och mamma i hela Sverige pga detta!

ville bara påpeka...

• Yota

Lillisen: det berodde på snitt. inget annat.

har inte ni läst om detta??? det stod ju i tidningen rätt mkt!

• Yota

hmm.. kanske läste i boråstidning om detta.. (pluggar där) menhar för mig att det stod i GP? jaja.. spelar ingen roll. hoppas alla går lyckligá ur detta problem.

fia lotta lus: tycker du skall tala med läkaren som alla andra. dessa är faktiskt inga onda människor, de gör sitt jobb..

Svar på tråden Har varit hos Aurora idag...