Inlägg från: asfaltsblomman |Visa alla inlägg
  • asfaltsblomman

Har varit hos Aurora idag...

jag håller med dig piggelin72, jag var själv hos aurora i förrgår och vi pratade mycket om att jag var rädd för att jag hört så mycket om att inte bli beviljad osv.
    men det handlar ju bara om att man har en dialog, öppen och rak, min aurora sa att dom fnns där för kvinnan och att dom jobbar för att förlossningen ska blir så bra som möjligt, viket sätt det än blir. men hon sa oxå att man inte bara kan gå in och kräva snitt utan att diskutera saken vilket jag tycker är självklart.
    men hon nämde ingenting att jag inte skulle få snitt eller försökte få mig till att föda vaginalt. men en _dialog_ måste man ha och bolla med varandra. Då tror jag det blir bäst.
    jag är helt säker på att jag blr beviljad snitt efter mötet med henne (jag har psykolgiska orsaker)och tänker  fortsätta gå till aurora även om jag  ska snittas.

maskrosbarn
  • asfaltsblomman
    Fia lotta lus skrev 2007-03-11 17:09:12 följande:
    Precis detta sa jag till Aurora bm, men hon tyckte inte att jag preciserade mig tillräckligt och blev väldigt sur när jag inte kunde förklara bättre än så. Jag har inga problem att öppna mig, men ska jag sitta och ljuga ihop en histioria så att hon skulle bli nöjd? Förstår inte varför alla tar så illla vid sig i en sån här tråd, det är ju inte jag och ingen annan som ska leva med det beslut jag tar, och som sagt, jag har redan tagit beslutet att snitt är rätt för mig. Om tre månader när bebisen ska ut kanske jag känner annorlunda, ingen kan väl se vad framtiden bär och hur jag känner då, men nu, precis NU är snitt det enda som känns bra. Får jag det beviljat kan jag iallafall vara lugn just NU!

du måste haft otur att ha kommit till en BM som säger så!

usch, va fasen det  är ju skitsvårt att säga VARFÖR man är rädd,

jag förstår så väl din oro..jag vågar ju inte ens bli gravid för att jag e så rädd..

du komemr få ditt snitt det vet jag! jättebra att du är så bestämd!

maskrosbarn
  • asfaltsblomman

så länge man känne sig trygg med beslutet man tar oavsett vilket sätt man än föder på.
    för egen del vet jag allt det där med smärtan efteråt och allt som kan gå galet.Tror nog att dom som väljer snitt vet riskerna och man behöver inte alla skrämselpropaganda, antagligen har man rätt så bra orsaker till varför man väljer snitt och inget man komemr på bara så där.

maskrosbarn
  • asfaltsblomman
    knodden och vi skrev 2007-03-14 13:45:44 följande:
    Jag har gått på alla dessa samtal men nu valt snitt. Det låter så enkelt att välja snitt men jag är skitorolig även för detta. Ni som också valt snitt, försvann er oro bara för att ni fått etr snitt beviljat?? Jag tror inte att snitt är en enkel utväg, jag tror det kommer att bli otroligt jobbigt. Snart är det dax för oss o ja dör av nervositet.
    gud vad jag förstår vad du menar! jage  dödsorolig för snitt oxå, inte alls så att man tycker dete  en enkel utväg..
    maskrosbarn
  • asfaltsblomman
    knodden och vi skrev 2007-03-14 22:29:29 följande:
    Asfaltsblomman- är det långt kvar för er?? Vad är du mest orolig för, är det ditt första snitt?Jenni82- Ja det vore nog konstigt om man inte var nervös. Jag hoppas att när det väl gäller så kan man bita ihop och fixa det. Jag skrämmer upp mig för allt, bedövning, kad, smärta ja allt. Är det mycket otäckt när de plockar ut bebben?? Fia lotta lus- skönt att du fick tala med nån som förstod. Berätta gärna hur det gick sen.
    hmm..min rädsla e så stark at jag ej vågat bli gravid än--yes, det e sant...
    maskrosbarn
  • asfaltsblomman
    knodden och vi skrev 2007-03-15 13:35:00 följande:
    asfaltsblomman- får du hjälp för din rädsla?? Hoppas det så att du en dag vågar ta steget o bli gravid, lycka till 
    ja jag har vart hos aurora för några veckor sen ,..ska snittas har jag bestämt..men e ju skiträdd ändå.
    men tänker trotsa rädslan så vi ska börja försöka nästa månad :)
    maskrosbarn
Svar på tråden Har varit hos Aurora idag...