• Kreativ

höftkudde?

Vet ni var jag kan köpa en sån där grej man har på höften? Som en midjeväska som barnet ska sitta på, som avlastning för föräldern.. har sett en på tradera, där kallas den höftkudde, men den är dyr!

Melvin, 9 månader.
  • Svar på tråden höftkudde?
  • Kreativ

oooooj! Då var kanske den på tradera inte så dyr trots allt

Melvin, 9 månader.
  • A o E

Har en kompis som haft en till sin son. Han gillade att bli buren men var inte förtjust i att sitta i sjal... spring i benen och ville mkt upp och ner... Hon tyckte det var kanonbra!

• Kreativ

just därför vill jag ha en! Han är för stor för sele, och sjal orkar jag inte knyta, så en sån där kudde vore perfa! Men inte för det priset, SÅ stort behov har jag inte Har letat massor efter begagnad, men näpp...

Melvin, 9 månader.
  • MuminMy

Det finns andra selar (för jag antar att du menar för stor för babybjörn?)

en Ergo kan man bära barn upp till 27 kilo i.

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • Luddiludd

Vi har en Lillgumma som gärna vill i och ur bärdon hela tiden. För oss funkar det bra med en ringsjal - det tar ungefär 15 sekunder att sätta i henne (snabbare än med BabyBjörn?) och ännu fortare att plocka ur. Hon sitter jättebra på höften på både mamma och pappa och är med när vi diskar, städar etc. Jag har sytt en själv, det blir snorbilligt med ett par ringar + 2 m tyg. Kanske kan vara värt att testa?

• Kreativ

mumin - jag har sett såna, men de är läskigt fula Jag är sån där som bara lägger pengar på sånt jag tycker ser bra ut, annars blir det ändå inte använt *fjollig jag vet*

Melvin, 9 månader.
  • MuminMy

och det är BARA babybjörn som duger i designen av alla selar som finns?

och ärligt, kan du tänka dig ett fult hipseat så måste väl t.ex. en patapum ändå vara ett bättre alternativ?

• MuminMy

Ergo www.ergobabycarrier.com/
    Patapum www.patapum.com/ (Original + Toddler)
    Beco www.ecobabies.com/
    Sakara koti.welho.com/skoivune/sakara/english/index....
    Sutemi sutemigear.com/
    Wilkinet www.wilkinet.co.uk/
    Skogsnässelen www.skogsnasbarnsele.se/
    Kooger www.kooger.com/

Sutemi kanske du gillar?

Kooger är nog inte så bekväm för bäraren men barnet sitter åtminstone rätt Fundersam

• Kreativ

mumin - fast jag tycker inte hipseat är fult. Det syns ju knappt att man har på sig när man bär barnet. Och ja, det är bara babybjörns design på selar jag gillar Kikade på länkarna, men nja.. men jag ska läsa lite mer där. Tackar!

Ringsjal har jag inte testat, jag har en tricotslen och tycker denärbökig att knyta. Kanske en ringsjal är enklare...ska läsa på mer om det

Melvin, 9 månader.
  • Titti17

jag rekomenderar ringsjal i siden, de är så bekvämt! Siden svalkar när de är varmt och värmer när de är kallt!
    Den torkar snabbt och är riktigt snygg! köpte min mär min dorret va ca3 mån och använder den lika ofta nu när hon är 2år...ett tips bara

• MuminMy

Kreativ: Ska du inte alldeles förstöra ryggen får du nog acceptera något som är lite bredare på axlarna än BB.

Jag måste ändå säga att jag är förundrad över att du sätter din fåfänga framför din hälsa Förvånad det handlar ju om att mestadels bära hemma mellan hemmets fyra väggar och vem ser dig där?

• Kreativ

mumin - jag har tänkt ha höftkudden i affären, han vill intesitta i vagnen ju BB var hur obekväm som helst, just därför söker jag annat aternativ. Ryggen pallade inte. En höftkudde kanske inte heller är snäll mot ryggen? Hm..

Melvin, 9 månader.
  • MuminMy

En höftkudde är ju bara som en förstorad höft, du måste fortfarande hålla barnet så den är inte bättre för ryggen än att bära utan något alls.

BB är obekväm för att den har för smala axelband, (och därmed går äver Kooger bort som om möjligt har ännu smalare och dessutom bara på en axel) tycker du att Ergo och patapum ser lite väl "eco-chic" ut och du inte direkt lever på svältgränsen kanske en beco skulle vara din grej, där kan du ju välja mellan massor av olika tyger och på det viset få en unik sele som du nog är ensam om - och jag tycker den ser rätt  "hipp" ut om man jämför  med de andra. Och annars, ringsjal är snyggt tycker jag och med ett barn som sitter och är stadigt är det hyfsat enkelt att få in knycken - tipset från mig är då att sätta sig på huk jämte sitt stående barn och ta sjalen om barnet när man lyfter upp det istället för att lyfta barnet upp på axeln (ser ju också mindre iögonfallande ut *ler*)

Svar på tråden höftkudde?