Inlägg från: snart tre |Visa alla inlägg
  • snart tre

And more löööve for all of us

Jag skriver analys med ena handen och surfar med den andra Vi är inte missnöjda med vårt nuvarande dagis, men det ligger lite för långt bort. Känns trist att rycka bort G från hans snälla fröknar, men på lång sikt är det bättre att ha honom närmare där vi bor och där hans små grannkompisar kommer att gå. De är ett gäng Österskärsbarn på hans nuvarande dagis, men i princip alla vill byta.

Det dagiset som byggs nu är privat med Reggio Emilia-inriktning och så kommer de vara ute jättemycket, vilket känns bra med tanke på alla baskelusker och sånt.

• snart tre

Ja, här är också kall pga AC:n. Känns mysko att sitta in och huttra när det är så varmt ute Och ja lite shopping funkar alltid Ska ha heldag med mina tjejkompisar nästa lördag - då ska här shoppas.

Nu har jag ätit medhavd lunch - en hemgjord thaisoppa. Gott!

• snart tre

Okt: Skönt att det gick bra för T även om jag förstår hur det känns så här efteråt när man känner sig lite mörbultad. Hur länge blir man sjukskriven efter en sådan operation? 

MMT: Härligt med Spa, men trist att inte få sova ordentligt. Är det något vi behöver så är det väl det?

I dag jobbar M och jag är hemma och myser med G (som sussar sött just nu). Vi sov ut i morse och har sedan varit ute en stor del av dagen. Det känns halvt bisarrt att det är så varmt att man kan ha shorts och kortärmad topp nu   Och nere vid vårt havsbad låg folk i bikini och solade medan knottarna sprang runt i sanden.

Ha en bra dag alla

• snart tre

Okt: Det är intressant - att man erbjuds sjukskrivning efter en blindtarmsoperation men efter ett snitt förväntas man fixa det. Inte för att jag var i behov av det efter mitt snitt, men det är lustigt att det är sådan skillnad med tanke på likheten i ingrepp. Sånt gör mig faktiskt sur - det finns ju de som snittats och mår riktigt dåligt efteråt men vad jag förstått ska det mycket till innan man blir sjukskriven. Och du - se till att han får i sig sina värktabletter!

• snart tre

Stort grattis till Elis i dag!

Jag håller med Uno - det vore superskoj om vi blev många i helgen. Gud, det är evigheter sedan vi sågs.

Nu ska jag fortsätta med min latte och jonglera två avslutsrapporter och en presentation. Hilfe, säger jag bara! Längtar så jag kan dö tills det blir sommar och semester

på er alla

• snart tre

Marv: Ja, fast jag blir inte förvånad längre. Och den är ju sjukt snyggt renoverad och har både balkong, stilrent kök och öppen spis. Och hurra för barnrummet - hur snyggt som helst! Men jag vill ha Snö-möblerna själv tack! (mina absoluta favoriter)

Svar på tråden And more löööve for all of us