Inlägg från: snart tre |Visa alla inlägg
  • snart tre

And more löööve for all of us

Tempo: Oh, vilka spännande nyheter. Skoj  för er men tråkigt  för oss. Men jag är inte så förvånad får jag väl ändå säga. Ni har ju pratat om att ev. flytta ner igen och dessutom verkar ni inte trivas där ni bor nu så jag förstår verkligen om ni vill ta chansen till lite mer livskvalitet. Och jag tror inte du behöver ora dig för att flytta Ella - de är ruskigt anpassningsbara de små liven. Vi susar i alla fall ner till Skåne titt som tätt och svänger gärna förbi er då om ni vill? 

Limpis: Stackars Elis Och hua för fästingar - det är verkligen vidriga små smittspridare. Ni kanske ska kolla honom för säkerhets skull. Det skulle tydligen vara den värsta fästingsommaren på länge.

• snart tre

Picknick nu på lördag? Är det flörresten fler som skulle vilja ses och mysa med knottarna? Det var väldigt länge sedan vi sågs nu och det skulle vara skoj att parkmysa med er innan det pluppar ut nya bebbar och folk går på semester. Minns förra året i Humlegården - det var supertrevligt. Några som vill upprepa detta på lördag? Lite filtar och hämta något gott någonstans och hoppas på att våra små tycker det är roligare att busa med varandra än rymma i grönskan  

• snart tre
    Tempo skrev 2007-06-05 10:59:36 följande:
    S3 - ja, det är faktiskt en trevlig stan, iallafall på sommaren. Jag och Ella picnicmyser gärna på lördag, Johan är tråkig och ska jobba. Ska det bli lika fint väder i helgen?
    De flesta städer/orter är mysigare på sommaren
  • snart tre
    Tempo skrev 2007-06-06 14:17:21 följande:
    Hej på er! Hur har ni det i värmen? jag tycker det är varm... Ang. picnic på lördag anmäler jag mig med resarvation för vart vi ska. Jag åker inte in till stan med bil på lördag pga maraton, så humlegåden går tyvärr bort. Om någon kan tänka sig Drottningholm är det mycket trevligt med fik och toaletter i närheten. (förstår dock att det är långt bort för vissa) Men bestäm ni och kör på vad majoriteten vill så kommer jag om det går!

Visst ja, det hade jag glömt bort att det är. Ja, det känns inte klockrent att vara i stan då. Jag har tyvärr inte tillgång till någon bil på lördag så för mig funkar det inte att ta mig till andra delar Om ni inte vill komma ut hit vill säga? Jag kan erbjuda grön och lummig trädgård, en helt nybyggd lekpark bredvid huset och ett härligt havsbad. Lunch och fika ingår

I dag är vi solo (som vanligt). G och jag har härjat vid havsbadet där folk solade och badade. Det gjorde G också, som efter lite småplaskande i vattenbrynet, plötslgt plöjde ut i vattnet där han stod på näsan framåt. Fiskade upp en dyblöt men skrattande son
      Ingen badkruka där inte

Önskar alla en fortsatt mysig nationaldag - G sover så jag ska passa på att jobba lite

• snart tre

050930: Välkomna hem - hoppas också på att få träffa er snart

Solskydd: Vi kör med Apotekets för barn - vanlig kräm med hög solskyddsfaktor. Den smörjer vi in G med varje morgon i samband med att nattblöjan åker av och det är inga problem, men han är väldigt van att bli insmord från topp till tå pga hans eksem. Vi smörjer ju honom med mjukgörande både morgon och kväll. Men jag tänker köpa sprayvarianten som Limpis har att ha på stranden - det känns enklare när man är där.

Gnissel på dagis: Jag är helt övertygad om att det är all ledighet som ställer till det. G har också börjat knöka lite och är ledsen ibland efter lediga dagar. Hänger i mina ben och gråter när jag lämnar och det har han aldrig gjort tidigare.

Allergier: Ahhhhhhhhhh...är jätteglad. Vi var på ett nytt återbesök hos läkaren idag och pricktestet visar att Gilbert inte reagerar på varken ägg eller mjölk som han visat reaktioner mot förut. De testade också fisk och soja eftersom det är vanligt att de utvecklar allergier mot det också - men NADA!!!!

Så nu ska vi börja att försiktigt återinföra, först ägg som han reagerat minst på, och sen om det går bra också mjölk. Det ska ske stegvis och enligt ett visst schema. På dagis får han fortfarande hålla sig till ägg- och mjölkfritt tills vidare. Håll nu tummarna att det fungerar.

Svar på tråden And more löööve for all of us