Inlägg från: snart tre |Visa alla inlägg
  • snart tre

And more löööve for all of us

Tempo: Jag får instämma i pro-snitt-kören också trots att jag brukar vara försiktig i att ge rekommendationer eftersom jag inte vill att folk ska tro att det är någon slags "bussfil" vad gäller förlossningar. Med din historia låter det som att ett snitt borde vara bättre. Och som Malin säger - ett planerat snitt går ju ändå att ställa in sig på och förbereda sig inför och det är en enorm fördel. Ta reda på så mycket du bara kan. Vet att det ska finnas en bra bok (Kejsarsnittsboken tror jag att den heter) som tydligen ska vara bra.

Har ni förresten tänkt på hur mycket förlossningskomplikationer vi haft i vår grupp? Akutsnitt, sugklockor, spruckit mycket osv.

• snart tre

Lime: Visst är det svårt med att klä de små nu, men vi kör principen lager på lager. Brukar sätta leggings under vanliga byxor och så vindöverdragsbyxor ovanpå det om det är lite kallare och så POP-jackan med fastsatt fleece, skor, vantar och mössa. Annars tycker jag det räcker med vanliga byxor under överdragsbrallorna om det är lite varmare. De rör ju sig också mycket ute och jag har inte märkt att G fryser i den munderingen.

Biltema: Ah, det ska jag kolla upp! G är tokig i pussel så jag köper gärna något nytt sådant. Hans senaste favorit är en platsservis som han dukar upp på vardagsrumsbordet och sen springer runt och serverar oss från.

Ellos: Jag gillar den där hyllan som ser ut som ett hus, men tyvärr finns det ingen plats i Gilberts rum. Har precis möblerat om och ställt in hans nya växasäng samt ett barnbord och två barnstolar från Ikea. Men kanske får man inreda ett barnrum till snart..he, he!

Limpis: Håller också tummarna för att knutarna på hemmaplan löser sig *kram* Hur går det för er?

• snart tre

Här är helt sjukdomsfritt numera (peppar, peppar...knack, knack ). Men vi borde fått vår beskärda del av bacillerna vid det här laget Gilbert är superpigg, vill vara ute hela tiden och älskar att få slippa vinteroverall och vinterstövlar. Det gör hans föräldrar också.

Veckan har varit hyperhektisk och jag har knappt reflekterat över helgen och vad vi ska göra. Kanske åker vi in till stan och tar en sväng förbi Kronobergsparken något G borde uppskatta. Vi ska också ta tag i trädgården som ser milt sagt spretig ut efter vintern så vi har nog att göra. Och så sova då förstås - längtar efter att få slippa gå upp utan bara snusa vidare.

Ha en bra helg alla

• snart tre

Okt76: Grattis till dagisplats - det tror jag blir jättebra att ta redan nu så Nellie snabbt kommer in i det nya. Härligt med Sälen och ledigt (även om jag måste erkänna att snö är det sista jag tänker på just nu ).

Marv: Hoppas ni har det härligt där över.

Perkan: Hoppas Tuva kryar på sig så ni kan njuta av solen.

Vi har njutit av solen och tog en tur in till stan i går för att fika och promenera på KUngsholmen. Svängde förbi Kronobergsparken med lektokiga Gilbert, men det var efter lunch så jag såg inte några av er. Mysigt var det i alla fall - G for runt som en tok mellan allt medan vi satt i solen på en bänk och bara njöt. Sen tog vi vagnen och Gilbert runt Karlbergskanalen och avslutade med myslunch på Room. Härligt!

Hoppas på massor mer av det här

• snart tre

MM: Bra att ni slog näven i bordet och har fått en remiss. Men bisarrt att det ska ta sådan tid - jag vet vi har ju själv varit i det träsket två gånger. Den svenska sjukvården kan man bli galen på Hoppas ni får en diagnos på Melvin snabbt. *kram*

• snart tre

MM: Har inte ni katter? Det kan inte vara de som spökar då?

Krasst konstaterande: Vi har en "bergsget" hemma. I ett obevakat ögonblick (missförstånd mellan mig och mannen) tog sig Gilbert raskt upp för alla trappstegen till övervåningen. Mannen skrek rakt ut och vi fick nästan hjärtsnörp båda två. Gilbert såg bara glad och stolt ut - undra på det. Den andra trappgrinden åkte raskt upp efter det. Hittills har G bara stått och smådarrat lite på nedersta trappsteget, men nu plötsligt ska det klättras överallt.
    Hilfe! Förvånad

Ha en bra dag alla

• snart tre

Tempo: Ja, de är raska de små rackarna. Plötsligt kan de något nytt och man fattar inte riktigt hur det gick till? Turligt nog har vi draggrindar som knappt vi får upp - ett arv från familjen som bodde där innan. Men gud vad sur G är över att hans klätterväg numera är avstängd

Svar på tråden And more löööve for all of us