• uno

And more löööve for all of us

Torsdag: Majken vaknar med ögoninflammation och får vara med mig på jobbet + sen hänga på alla 100 ärenden som ska fixas till kl 13. Vi ror iland det, hämtar mannen på jobbet + kompis som ska fixa med båten. Kompis lyckas få igen bagagen så den ej går att öppna. Kl 13.15 ballar Majkens mage ur första gången. Kan bero på att hon först fick ett päron av mig på jobbet och sen tiggde till sig ett till av vår sekreterare Fundersam Åker kl 14 från Stockholm och inkl. några stopp på vägen, 2 hemska blöjor inräknat, är vi framme kl 19.30. Underbart med påsktrafik! (En vanlig dag tar det 2.10 från dörr till dörr)

Fredag: Jag vaknar med en hals som ett sugrör och näsa helt igentäppt. Eftersom jag upptäckte när vi kom fram i går kväll att min plånbok var kvar hemma så åker jag t o r Stockholm på fm för att hämta den. Ska nämligen vidare söderut och har alltså varken tankkort eller bankkort med... Återigen, härligt med påsktrafiken ut från Stockholm men denna gång tar resan ner bara 3.5 h! Även väldigt skoj leta konstiga båtfärger på bauhaus med ilsken make i telefonen. Majken lever på blåbärssoppa och äpple och är sur som ett bi. Mamma och syster underhåller henne när pappan målar och slipar båt.

Lördag: Majkens mage bra, ögon okej och hon är som en solstråle hela dagen. Äter som en häst framförallt. Jag hostar och snörvlar hela dagen som vi hänger hos svärmor där hennes sambo trycker i maken snaps och whiskey från kl 11 (kan inte påstå han protesterar direkt) så kl 20 har jag en aptrött liten tjej och en tokfull man i bilen hem. Lillskrutt somnar fort och maken är ganska underhållande när han i 30 min non-stop löser livets stora gåtor helt på egen hand

Söndag: Maken är bakis och "behöver sova", Majken är på uruselt humör, mamma jättetrött och jag som hostat hela natten och sovit max 3 timmar är inte på världens bästa humör  när jag försöker ducka för mammas omsorger " tänk på att inte blanda vitt och färg när du ska tvätta nu" om allt jag gör. Maken som ramlar ur sängen till kl 10 förstår inte alls varför jag är så trött och sur som varit uppe sen kl 6 med en mycket arg dotter. "Herregud, gaska upp dig lite". Efter att ha tvättat bil, fixat i mammas trädgård och lagat saker inne så tar mannen tåget hem på em och vi andra åker på 60 års kalas. Väl hemma har han glömt husnyckeln hos oss och vi har ingen extranyckel så om han tar sig in lgh måste han sitta där till måndagkväll då våra kompisar som har extranyckeln kommer hem. Så det blir till att sova hos kompis istället.

Måndag: Vaknar med Majkens ögoniflammation, tack för det sötnos!, och en herrans massa jobb att ordna + några madrasser att sy till Majkens rum eftersom min symaskin hemma inte är för jordade uttag. Laddar nu för att åka till Göteborg så fort Majken har vaknat, ska tillbringa tisdag - onsdag där.

Men, men trots allt en skön påskhelg med tre lediga dagar!! Glad Kallt men solen har skinit och nu ska det bli jätteskönt i helgen och då ska jag vara ledig igen!!

• uno

Skulle ju frågat! Marvelina hur var England??

Roligt att höra ifrån dig 050930!

Har vi en träff att se fram emot snart? Några soliga timmar i en park i helgen, kanske med en picknick korg också?

• uno

30 veckor, skönt att höra det går fort! Kräks i sängen går verkligen fetbort!

Vi har precis passerat halvtid, 144 dagar avklarade, och är i månad sex men jösses vad långsamt och tjockt det känns denna gång. Känner mig allt mer sällik varje dag och bobbisarna är enorma Ledsen vilket jag inte alls trivs med. Hallå taxöron, kom tillbaka!!

• uno

M&T: Har fått den kommentaren från lite alla möjliga håll "efter snitt är det svårare för magen att gå ihop osv" men nu var jag inte direkt plattmagad innan heller så för mig har det nog inte varit någon större skillnad.

Snart3: Låter som en bra förskola ni får flytta till!

Blå läppar hade jag en kompis som alltid fick när det var kyligt ute men hon frös aldrig men jag vet inte om det beror på dålig cirkulation? Då borde man väl frysa också?

• uno

Stackars T med blindtarmen! Konstigt att den finns när den inte gör någon nytta?

Vi ska betala den mindre summan för Majken i aug-oktober när hon inte går heltid och har för mig att det var dryga 800 sek för deltid.

• uno
    Tempo tack för tipset! Jag är helt ledig aug-sept och börjar sen arbeta 10 - 15 h / vecka fr o m 1 oktober. Vet du även hur mycket man måste arbeta för att få ha heltid på dagis?

Det skiljer knappt en timme om dagen för oss, nu lämnar vi kl 8-9 och hämtar kl 16 så det innebär att vi lämnar 9 och hämtar 15 men Majken är i sitt esse på em så det gör inget om hon får springa av sina ben en timme till på dagis. Får vi ordning på amningen och förutsatt att lillknodden inte äter som mest då så ska jag sen jobba kl 7-10 på kontoret, mannen lämnar M på dagis och går sen hem igen och så byter vi till 10. Men det är om det fungerar och det får vi väl ta lite från dag till dag misstänker jag. Jag är morgonpigg + att före kl 10 är det sååå lungt på kontoret att de tre timmarna är samma som minst fem dagtid. Sen kan jag och lillknodden sussa och ta det lugnt hela dagen innan vilddjuret ska hämtas.

Okt: Skönt att det gick bra och hoppas att smärtan släpper snabbt. Han får vara glad att han inte lider av hosta just nu Flört

Nej nu ska jag jobba en stund, maken är bortrest hela veckan och sen har han exjobb hela helgen så det gäller att ligga på plus med sömnen om Majken blir sjuk eller vägrar sova.

Min Melvin och Anna28 var är ni?? Det känns som jättelängesen och det skulle vara så kul att få träffa er oxå i helgen! Tror inte jag sett Melvin sen tidigt i höstas typ? Vet att ni har båda nytt jobb och dessutom allergier och husrenovering så det är ju faktiskt fullt förståeligt om ni har mer att göra än att hänga här Flört men jag saknar er likväl!
  • uno

Kan vi träffas kl 11 på söndag så kan Marvelina ansluta vid 12 och så hinner vi några timmar innan sömn? Majken är nog vaken till minst kl 14 om vi håller igång.

Ni får gärna komma hit om ni vill (maken är i skolan tror jag) så kan monstren busa bäst de vill och den som vill sitta på en stol  göra det och så slipper vi jaga och vakta ett gäng vilda barn Kyss på lokal.

Det ska bli 7-10 grader och molnigt i helgen (kollade SMHI) så picknick får vi nog ha längre fram. Kanske en gökotta i juni eftersom vi ändå är vakna kl 7 Flört?  Skulle solen skvala i backen får vi väl gå ner på innergården eller vräka allt i en korg och gå till Karlbergskanalen eller Rålis?

Jag gör lite pannkakor, fruktsallad, juice och bröd m tilltugg och så en korv till småttingarna?

PK 0761

Speedos på eller av? Man köper ju inte grisen i säcken iallafall Glad

Marvelina - verkligen trist att ni inte hittar lgh!! Såg massor fyror i tidningen i helgen och hoppades att ngt skulle passa er men alltså inte. En kompis granne sålde sin lgh på Rålambshovsvägen, 76 kvm stor för 4350' i helgen. Fint funkis och fina lgh men lågt i tak och trist hus och område. En annan kompis köpte nybyggt för 5,5 MSEK 110 kvm på Lilla E. Visserligen en stor terass på minst 15 kvm till men ändå.

• uno

Marvelina & Tempo: Här är en riktigt bra tråd som peppar BÅDE den som är nervös för ett snitt och för en vaginal förl eller inte kan bestämma sig och inget dömmer ut eller skäller ner. Kan det vara något? Knappt så man tror det är sant!

www.familjeliv.se/Forum-2-254/m18044631.html

• uno

Åh jag som trodde att det var din soffa som hoppade högt Tempo Flört

Marvelina: Oxå impad av att du lyckades ta bilden! Svamp eller nå't? Brukar finns ngt blått på apoteket att pensla med tror jag?

Jaha, så ni gör pannkakor och fruktsallad? Jag får väl satsa på att baka bröd eller nå't då?

Jag går gärna på sockerdrickakväll men är i Lkpg nästa vecka ons-fred Ledsen 

• uno

Jag är inne i en piggperiod och håller mig numera vaken till nästan kl 21 varje kväll. Men min BM kom med det uppmuntrande "sen från v 25 så blir man tröttare igen. Tack för det!

Har mastodontjobben framför mig eftersom jag fått ligga lågt ngr veckor när maken haft införsäljning och gör sista m ex-jobbet. Börjar se fram emot midsommar då jag går på ledighet men hur sjutton gubbar jag ska hinna allt är en gåta. Men, men det löser sig alltid.
    Kompisar sålde sin lya för 58' kvm ute i Fredhäll så det kostar att handla just nu helt klart.

Perkan: Bra att du har fått hjälp och så blir det till att knapra vitaminer ett tag, Kapri låter helt klart bra!!

Snarttre: På mitt förra jobb så fick vi alltid julklapp och bonusbelöning med att gå till Sturebadet och det var superskönt. Bad, bastu, massage och så lite behandlingar. Ska själv till Å Spa nästa söndag, fick av mamma ett grav.paket + lite mer saker så här ska njutas!

Marvelina: Testa vattengympa! Jag gick på något som heter "Hela kroppen" där de hade vattengympa för grav och det var lite "sju valar badar i en fingerborg" men ryggen mådde bra i flera dagar sen. Gick också till en kiropraktor förra gången och det var superskönt!

Svar på tråden And more löööve for all of us