• 050930

And more löööve for all of us

Hoppas ni haft en bra dag i parken ni som var dar. Skulle garna ha varit med, och skulle garna komma pa tvaarskalas (2 ar!!!) om vi hade varit hemma da - jag och Agnes saknar er!

Vi aker tillbaka till Brisbane imorgon, har haft en jattebra semester i Melbourne och har: www.greatoceanrd.org.au/12apostles/index.asp. Sag aven de har sma sota pingvinerna: www.penguins.org.au/content.asp som Agnes nu gar omkring och harmar genom att vagga fran ena sidan till den andra. Dessutom har vi shoppat, atit och druckit alldeles for mycket, traffat kompisar och lekt med R:s brors hund. Mycket trevligt alltihop.

Happy Valborg!

• 050930

Marvelina: kop lagenheten, bums nu!!!! Inga faniga hus langt borta, Karlbergsvagen ar mycket battre. Ar det det vita, fina huset forresten som de nyss putsat fasaden pa? Lag avgift sag jag, jattebra kop!

• 050930

Yaaaay!!!! Vad kul att ni blir kvar i stan!!!! Grattis grattis grattis!

• 050930

Hus Schmus forresten Nu slipper ni klippa grasmattan, rensa stuprannor och skotta garageuppfarten, fatta vad mycket tid ni kommer spara! En del av vilken forslagsvis kan spenderas drickandes Pina Colada-slushie med mig.

• 050930

Ok, tredje inlagget: vi har fatt dagisplats! Sa nu kommer jag ha en massa fragor till er erfarna forskoleforaldrar i sommar.

Men en annan fraga lite snabbt - vad har ni for bilstol och vad ar bra med den? Vi har ju ingen bil men behover en hemma hos mina foraldrar och har noll koll. Mycket tacksam om nagon har tid och ork att tipsa oss!

• 050930

Tack S3! Ska kolla upp Britax da alltsa, den sista later ju bra om man kan ha den lange. Ang. bilstolar forresten sa har man i Australien bara bakatvanda tills de ar 6 manader, sen ar det framatvanda stolar som galler. Lite konstigt nar det nu finns statistik som sager att det ar 4-5 ggr sakrare att aka bakatvant till 4 ars alder (eller vilka siffror det nu var?).

Naval, Agnes som inte ar sa van vid att aka bil har verkligen klarat langa bilresor jattebra har nere, nagot jag misstanker skulle vara svarare om hon inte sag oss eller vagen sa bra. Och vad gor man nar det inte finns bakatvanda stolar i hennes storlek?

• 050930

Tack Uno ocksa!

En till fraga sa har pa lordagseftermiddagen: dricker era barn mjolk och i sa fall hur mycket? Agnes gillar det inte verkar det som (eller sa ar det for att vi inte jobbat tillrackligt hart for det), och aven om hon garna ater yoghurt och ost sa blir det inte varje dag precis. Funderar pa om hon far i sig tillrackligt med kalcium.

• 050930

Tack S3, din tjatighet (las: hjalpsamhet) uppskattas Ska kolla upp stolen, visst ar det en sadan ni har MinMelvin? Har for mig att vi pratade om den den gangen vi kakade tapas och du hade parkerat utanfor oss. Om jag kommer ihag ratt, vad tycker ni om den?

• 050930

Ska absolut prata med BVC, sitter bara har pa andra sidan jordklotet och ar nojig...

• 050930

Tack Anna for synpunkt pa bilstol! Vad jobbigt for Alice, hoppas ni svar pa vad det ar. Agnes ar allergisk mot agg, hon fick utslag over hela kroppen (typ nasselutslag) och kliade sig i ogonen, och ett pricktest visade en 3:a av 5. Inte superallergisk alltsa men tillrackligt for att hon inte far ata agg alls nu. Forhoppningsvis vaxer hon ur det dock.

Uno: bra tips om mugg/sugror osv. Vi har inte riktigt jobbat hart pa det som sagt, men det kanske ar dags nu.

Svar på tråden And more löööve for all of us