• 050930

And more löööve for all of us

Och nu: god natt!

• 050930

Okt76: Tror du kanske har glomt oss? Forstar namligen inte riktigt vad du pratar om

• 050930

Later kul! Nar flyttar ni in? Jobbigt att packa eller gar det bra?

• 050930

Hrmmm, vi hade 60 kartonger da vi flyttade forra aret...ganska luftigt packade men anda. Sa nu ar det alltsa 3 stycken flyttningar pa gang i traden? Och 3 barn pa gang, det hander grejer tjejer!

• 050930

Vi kommer ocksa garna pa midsommar okt76, vet inte om jag skrev det! Kul!

Ska bli roligt att fa reserapporter fran er sen Perkan och Tempo. Korsika har jag lange velat aka till, verkar vara ett trevligt resmal. NY har jag varit i en gang men det racker ju inte sa stor som den staden ar. Sa mitt tips ar att fokusera mindre pa sevardheter (eftersom man anda inte hinner se allt och maste aka tillbaks fler ganger) och mer pa cafeer, restauranger och andra "sittvanliga" platser som tex Central Park. Tror ni kommer fa det underbart bra Tempo

Oj vad sot hon ar Majken forresten! Bra ide med utkladningslada. Vi hade en nar jag var liten som jag och mina systrar alskade. Och just det ja Uno, Jch ska ju ocksa ha bebis! Ser sma, sma sota bebisar overallt just nu tycker jag, suget ar stort.

• 050930

Men halla?! Har varit borta fran datorn en vecka (bara liiite abstinens ) och tankte att ni sakert hade hunnit skriva massor men det var bara en sida ju! Skarpning! Ok, Tempo far dispens for att hon ar bortrest, och Marvelina for att du stadat som en tok infor visningen (hoppas det gick bra!) men ni andra kunde sakert ha spenderat lite mindre tid med respektive familjer under helgen, och mer framfor skarmen...

Har inga inredningstips att komma med tyvarr, men jag haller med S3 om att vitmalade golv ar jattefina. Later som en jobbig bilresa forresten S3! Basta sattet att halla Agnes lugn i bilen har varit att spela hennes favorit CD non-stop, vilket resulterat i att vi kan alla latar utan och innan nu och fortsatter sjunga dem hela dagarna. Men det loser ju inte problemen med andra farliga trafikanter/hastar precis

Har 2 och en halv vecka kvar har nere nu, kanns bade lite sorgligt och ganska skont. Langtar hem till lagenheten och ser fram emot att borja jobba i augusti, men samtidigt vet vi att det kommer droja lite mer an ett ar innan vi kommer tillbaka. Och ju aldre Agnes blir desto trakigare kanns det att vi bor sa langt ifran hennes farforaldrar, och morforaldrar med for den delen.

Ok, innan jag slutar, grattis i efterskott lilla Majken och lilla Sonia pa era namnsdagar!

• 050930

Jo MM, det borjar bli dags for mig att jobba nu... Eller ja, det var nog dags for lange sedan eftersom jag har tyckt att det var ganska trakigt att vara hemma sa lange. Men nu blev det som det blev, och kanner jag mig sjalv ratt sa kommer jag se tillbaka pa foraldraledigheten nagon gang i september/oktober och tanka "gud vad bra jag hade det!".

Verkar iaf som om jag kommer ha franska nu i host och det ser jag fram emot. Maste bara lasa pa lite, var 4 ar sedan jag undervisade i det. Est-ce que...quoi?

Sen ar jag lite sur att jag nyligen missade en clinic pa skolan med Nina Persson fran the Cardigans - hon ar sa cool!

• 050930

Flikar in ett inlagg om pratiga barn - Agnes favvislek just nu ar att prata i telefon, men inte da nagon annan faktiskt svarar utan bara om hon far tjata pa sjalv (tar efter sin mor? ). Det roliga ar att det inte bara ar telefoner hon pratar i utan precis vad som helst: en miniraknare, en nallebjorn, en sked eller vad som finns till hands. Haromdagen lutade hon till och med huvudet mot kedjan nar hon gungade och sa "Hello?". Hon kan babbla pa i flera minuter, bladdrandes lite forstrott i en tidning, helt plotsligt gapskratta och sen saga "Ok, bye!" och lagga pa.

Annan gullig sak var for nagra dagar sedan da hon fick se mina foton i mobilen och sag en bild pa Elliot. "Ellel!" sa hon med varldens storsta leende, och sedan blev hon sur nar jag stangde av telefonen.

Kul med lyckad shopping i NY Tempo! Och trist med oroninflammation for Gilbert S3, blir det ror nu? For han har haft en del inflammationer val? Stackarn.

Kan tyvarr inte komma pa 2-arskalas Limpis, hade varit sa kul! Men planerar garna in en mamma-utan-barn-traff + en mamma-(och pappa)-med-barn-traff nagon gang mellan 8-17 juni kanske? Saknar er!

• 050930

Later helt galet Marv. Hoppas det kanns battre efter att du traffat den andra lakaren. Kram till dig och Mini/Maxi/Efti!

Uno: intressant att det var en sadan tydlig koppling mellan Majkens ilskna humor och sprakutveckling, later som taget ur den dar boken vi alla laste om forsta levnadaret (hollandska forfattare, kommer inte ihag vad den hette?).

Tror forresten ocksa att Bornholm kommer bli toppenbra - jag var dar pre-Agnes men det ar jattevackert och helt klart ett bra resmal for familjer! Hyr cyklar ar min rekommendation, speciellt som Majken ar sa bra pa att reparera dem Och stranden langst ner i sydostra hornet paminde mig faktiskt om en del strander har i Australien, med helt otroligt finkornig sand.

• 050930

Vad fruktansvart otackt Okt76! Men skont anda att ni fick bra hjalp, snabbt. Hoppas ni hunnit hamta er fran chocken nu och kan fira Mors dag pa ett bra satt!!!

Och grattis till er alla pa Mors dag forresten! Sjalv har jag fatt fira tva ganger i och med att det var Mother's Day har redan for tva veckor sedan. En ovantad bonus med att vara bortrest kan man saga

Later skont med grillkvallar forresten, med eller utan rosevin, det maste betyda att det ar ganska varmt nu? Mmmmm, ska bli bra att komma hem till ljusa forsommarkvallar.

• 050930

Ar tillbaka 7 juni sa ordna garna med jattefint vader tills dess! Later trevligt med havsbad (Solbrannan dessutom, gulligt namn ) och presenter. R ar inte speciellt pahittig vad galler sadant, inte jag heller om sanningen ska fram, men han kopte en jacka till mig i forskottspresent nar vi var i Melbourne. Mycket bra for nagon som mig som ar utan inkomst for tillfallet...

• 050930

Aj, 19.000:- kanns ju som en lite onodig utgift maste jag saga. Men kanske bra att ha att jamfora med for da blir ju allt annat helt plotsligt jattebilligt Hur gar det med packning forresten, eller har da fatt gravid-dispens?

Fick det har pa mailen nyss, och det har sakert flera andra av er ocksa, men jag tankte dela med mig iaf. Jag som inte ens sag Schlagerspektaklet tyckte det var kul

Grattis Serbien!

Serbien vann årets ESC med en smäktande ballad. Men vad sjunger hon om egentligen? Tack och lov finns Internet, och på Internet finns dentextade versionen.

(Du måste ha ljudet på)

www.yoakeem.com/ritva/

• 050930

Nej, har ingen aning om hur goda luncherna ar pa Xoko men tar garna redan pa det typ dagen efter vi kommit hem! Om jag inte ar jet-laggad och bara vill sova da

Synd att hogtalarna ar nerpackade, annars hade jag kunnat pigga upp dig med en Catherine Tate-sketch. Asch, jag skickar den anda sa kan du se den nar ni flyttat och packat upp igen (helt konstigt att ni har flyttat nar vi kommer hem, och till "var" gamla adress dessutom).

• 050930

Grattis Helen!!!! Harlig start pa boendet i nya huset, nu ar ni fyra som flyttade in!

Och herregud Marv, bara 14 dagar kvar. Men det betyder att jag hinner traffa dig och magen lite innan jag traffar dig och Mini, kul! Du kan kanske gora mammabyx-tricket igen

Vi har sista kvallen i Brisbane nu, ska snart ata grillade lammkotletter. Imorgon aker vi till Melbourne och pa onsdag aker vi hem! Ska bli skont tycker jag men R ar inte sa glad just nu.

Sa om nagon vill traffas i helgen och leka/picknicka i solskenet (som jag bestallt) sa vore det jattekul

• 050930

Hej hallå! Nu är vi hemma igen efter en lååång flygresa (22 timmars flygtid) som faktiskt gick ganska bra. Mycket tack vare ruckade principer och en hastigt inköpt DVD-spelare

Mycket skönt att vara hemma igen måste jag säga. Speciellt som det är så härligt väder, hade det regnat och varit 15 grader kanske det hade känts annorlunda (men det hade ju varit bättre för Y, Perkan, stackars din blivande som ska springa Maraton imorgon!).

Så var ska vi ses imorgon? Vi har ju inte bil men Drottningholm borde fungera ändå tycker jag. Eller Haga, vilka fungerar det för? I vilket fall kanske 9.30-10-tiden är bra?

I övrigt motsätter jag mig å det bestämdaste alla planer på att flytta ifrån Stockholm. Blir jätteledsen när jag hör om era planer Tempo (även om jag såklart precis som alla andra förstår er och hoppas allt blir bra ) och tycker därför att vi planerar in ett datum i okt/nov då ni kommer upp och hälsar på igen! Lagom till Agnes födelsedag kanske? KRAM!!!

• 050930

Alltid bra med beslut Lime! Och Drottningholm blir jättebra. Jag och Agnes åker gärna bil med någon men vi har ingen bilstol längre så det beror på om ni har en extra? Annars går SL lika bra, det tar bara 26 min såg jag på deras hemsida . Vi kan väl höras i morgon kring 9-tiden och bestämma något kanske?

Hoppas ni har en bra fredagskväll! Vi packar upp väskor, oj så kul.

Svar på tråden And more löööve for all of us