And more löööve for all of us
Torsdag: Majken vaknar med ögoninflammation och får vara med mig på jobbet + sen hänga på alla 100 ärenden som ska fixas till kl 13. Vi ror iland det, hämtar mannen på jobbet + kompis som ska fixa med båten. Kompis lyckas få igen bagagen så den ej går att öppna. Kl 13.15 ballar Majkens mage ur första gången. Kan bero på att hon först fick ett päron av mig på jobbet och sen tiggde till sig ett till av vår sekreterare Åker kl 14 från Stockholm och inkl. några stopp på vägen, 2 hemska blöjor inräknat, är vi framme kl 19.30. Underbart med påsktrafik! (En vanlig dag tar det 2.10 från dörr till dörr)
Fredag: Jag vaknar med en hals som ett sugrör och näsa helt igentäppt. Eftersom jag upptäckte när vi kom fram i går kväll att min plånbok var kvar hemma så åker jag t o r Stockholm på fm för att hämta den. Ska nämligen vidare söderut och har alltså varken tankkort eller bankkort med... Återigen, härligt med påsktrafiken ut från Stockholm men denna gång tar resan ner bara 3.5 h! Även väldigt skoj leta konstiga båtfärger på bauhaus med ilsken make i telefonen. Majken lever på blåbärssoppa och äpple och är sur som ett bi. Mamma och syster underhåller henne när pappan målar och slipar båt.
Lördag: Majkens mage bra, ögon okej och hon är som en solstråle hela dagen. Äter som en häst framförallt. Jag hostar och snörvlar hela dagen som vi hänger hos svärmor där hennes sambo trycker i maken snaps och whiskey från kl 11 (kan inte påstå han protesterar direkt) så kl 20 har jag en aptrött liten tjej och en tokfull man i bilen hem. Lillskrutt somnar fort och maken är ganska underhållande när han i 30 min non-stop löser livets stora gåtor helt på egen hand
Söndag: Maken är bakis och "behöver sova", Majken är på uruselt humör, mamma jättetrött och jag som hostat hela natten och sovit max 3 timmar är inte på världens bästa humör när jag försöker ducka för mammas omsorger " tänk på att inte blanda vitt och färg när du ska tvätta nu" om allt jag gör. Maken som ramlar ur sängen till kl 10 förstår inte alls varför jag är så trött och sur som varit uppe sen kl 6 med en mycket arg dotter. "Herregud, gaska upp dig lite". Efter att ha tvättat bil, fixat i mammas trädgård och lagat saker inne så tar mannen tåget hem på em och vi andra åker på 60 års kalas. Väl hemma har han glömt husnyckeln hos oss och vi har ingen extranyckel så om han tar sig in lgh måste han sitta där till måndagkväll då våra kompisar som har extranyckeln kommer hem. Så det blir till att sova hos kompis istället.
Måndag: Vaknar med Majkens ögoniflammation, tack för det sötnos!, och en herrans massa jobb att ordna + några madrasser att sy till Majkens rum eftersom min symaskin hemma inte är för jordade uttag. Laddar nu för att åka till Göteborg så fort Majken har vaknat, ska tillbringa tisdag - onsdag där.
Men, men trots allt en skön påskhelg med tre lediga dagar!! Kallt men solen har skinit och nu ska det bli jätteskönt i helgen och då ska jag vara ledig igen!!