• Perkan

And more löööve for all of us

Marv: Ja vad säger man?

NY låter underbart! Dit skulle jag gärna vilja åka en dag, kanske får bli på den första års-bröllopsdagen eller nåt Ska föreslå det!

Fick ett tips om ett bra ställe på Fleminggatan som jag ska gå till på tisdag, då jag för övrigt har tagit ledigt för en heldags ego-aktiviteter ,   http://www.studiohud-spa.se/ 

Stressa inte ihjäl er tjejer!!! Tänk på era kroppar och er själva lite!!!! KRAM!!!

• Perkan

Vårt förmiddagsprojekt ställdes in,  så vi kommer gärna till er Uno!!!
    Vad ska jag hitta på och ta med mig??? Med 2 syskonbarn över natten så får jag vara så tråkig och gå förbi affären och köpa med mig nåt! 3-barns förälder funkar faktiskt....   
    Dom blir hämtade kl 11 så vi kommer efter det!

• Perkan

Vad tråkigt Anna28, Marv & S3 att ni inte kommer!  

• Perkan

Tack för en mysig brunch hos er Uno!

Guud vad helgerna går fort, avverkat Lena Ph + Orups show, dop, "3-barnsförälderdygn" med min systers båda barn, brunch och shopping!!!!! *nöjd*

Ha en toppen dag!!!!!  (Trots det här super trista vädret idag)

• Perkan

Tips på skor?!? Jaaa, kan bara säga att vi är sjukt nöjda med de adidas skorna vi köpte i augusti förra året, vita med ljusblåa ränder och med kardborrband (ett måste!!!). De har varit jätte lätta att tvätta av. Förutom de hade vi även ett par Vincent skor som också var bra! Vårt problem är också att Tuva har långa och smala fötter Men som sagt, de börjar bli små så imorgon ska jag också ut på jakt efter nya skor... har sett ett par puma och ett par nike skor som var sååå snygga....

Känner mig som en ny människa efter min lediga "ego"-dag igår!!! Det var helt underbart Började dagen med att sova ut till kl 9!!! När hände det sist? Sedan var jag på SATS och tränade, lunchade med en kompis, shoppade och sedan på e.m både fick jag både massage och pedikyr innan middag på kvällen med en kompis. TOPPEN helt enkelt! Rekommenderas varmt!!!

Ja trotsen, är den här för att stanna eller vad? MINA MINA MINA det är standardfrasen nu mera "suck"....så MM - du är inte ensam!!! Här slängs det saker, slåss och annat.....

Hoppas det löser sig med Ella Tempo, inget kul det där! Hoppas Gilbert & Nellie mår bättre nu!!!!

Här har vi en Emmaljunga Scooter sedan julas som vi är jätte nöjda med. Hoppas det löser sig med vagn Anna28!

• Perkan

Har läst alla inläggen men hinner inte skriva just nu, men måste bara skriva till dig Marv angående Estvägen..... jätte fint hus... Men....

Min kompis bodde i huset bredvid dom och läget är super osv osv MEN närhet till dagis, affärer, bussar etc etc är helt obefintligt, därför sålde dom sitt hus. Dom hade sitt hus iofs mer som ett sommarhus till att börja med i alla fall. De hade tänkt att flytta ut dit permanent, vilket endel har börjat göra så nu börjar det bli mer och mer ett villa-område. Jag har varit där mycket och det är uppbyggt som ett sommarstugområde, bara så du vet!

Men huset var det ju inget fel på

• Perkan

Åh vad jobbigt med ev allergier och diareér Hoppas allt löser sig och ni finner ut vad lilla Alice har för nåt!!!

Bilbarnstolar, då har vi 1 st Akta Gracco och 1 st Britax Two-way-plus, jag har ingen större koll på säkerheten men rent funktionellt och så har Graccon funkat bäst.  Båda kan man sedan ha framåt också. Förut hade jag alltid Tuva där framme men sedan vi bytte bil så har vi båda tjejerna bak. Den stora framåtvänd i Britaxen och Tuva bakåtvänd.

Å grattis till dagisplats 050930!!!!!!!! Måste kännas skönt att få veta det i sådan god tid

Här är det en riktig mjölktjej, om hon skulle få välja så skulle hon dricka flera liter per dygn - hon ääääälskar "mölk" , men hon får det till alla 3 huvumålen, mellanmjölk blir det då det bara är pappa som dricker mjölk här hemma och det är den han vill ha.

Guuud vad härligt med helg och fint väder, dock lite blåsigt. Då Y varit och jobbat idag så har vi lunchat med en kompis på Vurma och sedan lång-promenad runt hela stan medans Tuva sov, efter det baddräktsshopping åt Tuva (vi åker utomlands om en vecka!!!! ) och sedan fick hon leka av sig i Vasaparken innan det blev hemgång nyss. Nu fick Y bada henne så jag fick lite egotid med läsning och datorn

Ska börja fixa med mat strax då vi ska ha över lite vänner på middag ikväll..... 

Ha en fortsatt trevlig helg allihopa!!!!!!!!!!

• Perkan

Härlig bild på Majken! Bra idé med utklädningslåda Uno! Tyvärr känner jag inte till någon ledig lägenhet för tillfället

Tråkigt Tempo & Uno att det ska vara värre vid andra graviditeten, kroppen borde ju vara van tycker man! :-0

Varit ledig idag och ute på stan med min "blivande" tärna hela dagen och letat allt (!!!) å lite till.... helt underbart mysigt!!!!! Saker å ting börjar falla på plats helt enkelt å det närmar sig med stormsteg!!!!!
    (Det märkliga med det hela är bara jag drömmer så konstiga drömmer VARJE natt om bröllopet, ena natten har bröllopet blivit framflyttad 1 dag pga att brudbuketten m.m inte var klar, å andra natten så drömde jag att jag fick veta att Y har ett 3;dje (!!!) barn med en tjej ur min andra mamma-grupp - hel sjuka drömmar!!! Någon annan som känner igen sig att man drömde en massa innan?

Köpt ny baddräkt till Tuva å lite annat idag också då vi drar till Korsika på lördag!

• Perkan

Gallsten  (hoppas du mår bättre Uno!!!) , försäljning av lägenhet (hoppas det gått bra Marv!), NY-resa (hade ni det bra Tempo???), Ölandsresa, inredningstips, namnsdagar, födelsedagskalas, gräsänke-vecka med mycket mycker mera! Sorry om jag missade nåt Är sjukt trött nu men om jag ska hinna skriva nåt så får det göras nu

Tillbaka efter en grymt skön vecka på Korsika!!! Kan varmt rekommendera resmålet. Klimatet var perfekt när man har småbarn, ca 20-25 grader. En jätte fin ö som var väldigt grön, många åker dit för att vandra etc. Sedan var det väldigt rent och fräscht överallt vilket inte är helt vanligt utomlands.

Vi bodde bra, åt/drack mycket och gott (sablars vilka goda crëpes fransmännen gör ) , solade & badade i lagom dos, var på utflykter, spelade en massa tennis och jag & min kompis var iväg och tog en hästridningstur uppe i bergen en dag vilket var jätte häftigt! (Vi åkte med en annan familj och deras 6-månaders). Vilket i sig var livsfarligt...... gosh vad bebissugen jag blev!!! Så summan av kardemumman = TOPPEN!!!!!!!

Var man sugen på att jobba idag? Inte så värst..... men men...... det är inte långt kvar till semestern för min del som tur är..... Föresten vad ska alla göra i sommar på semestern???

Vågar inte boka upp mig/oss på några träffar eller så tyvärr nu, är sjukt mycket med planeringen de sista veckorna men kanske hänger med på något spontant om det passar!

Vad kul att ni kommer hem snart från Australien J.!!!

Måste bara berätta hur Tuva fick mig att verkligen bli sådär jätte berörd och helt tårögd härom dagen. (Era barn kanske redan sagt nåt sånt till er men inte Tuva. ) Iaf nu när vi var bortresta så sa jag som jag brukar säga "Go natt, mamma älskar dig" och då fick jag som svar för FÖRSTA GÅNGEN - "Älska dig mamma"..... guud mina ögon tårfylldes på noll komma nix, och jag kände mig alldeles varm i hjärtat och verkligen super stolt och lycklig....... det är vid sådana tillfällen som man får lite bekräftelse från dom små - åh vad underbart det är!!!

Inatt fick en utav mina bästa killkompisar en dotter som var hela 56 cm lång (!!!) och vägde ca 4500 g, så snart får man "lukta" på bebis igen......

Nog blajjat från mig......... Nu ska här sovas!!!!!!!

• Perkan

Jaaa vad säger man? Jag blir alldeles matt när jag hör dig berätta det här Marv!!!
    Sedan är det självklart svårt att sätta sig in i din situation till 100% men hela grejen låter helt sjukt!!! Bra att du tänker träffa en annan läkare tror jag, att få höra ett utlåtande från en "opartisk" och förhoppningsvis "ovinklad" läkare. *styrkekram*

• Perkan

Limpis; Nej jag har ingen aning jag heller! De nämnde det ju bara lite kort i veckobrevet på nätet!?! Så nej vi ska inte titta på det, men snart är det ju sommaravslutning vilket vi självklart är med på!

Idag berättade vi för förskolan, till Camilla, att vi ska säga upp platsen på Jensen då vi fått en dagisplats på Torsgränd istället som ligger bakom Sabbatsberg, dvs hur nära som helst!!! För vi tycker det är rätt krångligt med i/ur bilen-processen samt att de stänger 5 veckor under sommaren (ställer till det en hel del eftersom vi jobbar på samma jobb och svårt att ta 5 veckor båda två under juli). Jag har verkligen våndats för detta då vi stormtrivs med personalen, deras upplägg med 2 heldagsutflykter och allmänt mycket utelek, maten, lokalen osv. men i längden funkar det inte för oss, tyvärr!!! Så när Yngvar hämtade Tuva idag så fick han berätta det (feg-Erika). Hon blev verkligen jätte ledsen så nu vågar jag knappt träffa dom imorgon.... varför är jag så feg på sådana saker?!?! Gaaah, blir så trött på mig själv!!!

Nåväl. Men sedan har Tuva fått lyckan att få gå plats på samma dagis som Agnes ska börja på i augusti Och det blir ju suveränt , hjälpa varandra att hämta ibland när de stänger osv då vi bor så nära varandra och vi har hjälpts åt med barnvakteri förut!!! Perfekt
    Vi har hört en massa bra om Torsgränd också samt att en arbetskollega har sin dotter där så det känns jätte bra ändå. Hoppas det går bra med inskolningen bara, får lite dåligt samvete mot Tuva.

• Perkan

Haha... jag hade fått sms:et idag om Sveavägsparken men jag var hos frissan och hade stängt av mobilen :-0 medan Yngvar inte hade fått det (!!!) och det var han som hämtade henne idag.... Ni hade väl träffats idag på "fel ställe" dvs dagiset ist för Sveavägsparken eller hur? Två förvirrade föräldrar.... haha komiskt att det var du och Y!!!

• Perkan

Jag ska hälsa det Limpis!   Kul - Marv! "Lite" positivt nu iaf

• Perkan

Föresten Marv, den säljaren ni har sålde vår lägenhet till oss! Tycker ni han har varit bra?

• Perkan

Tänkte det samma Marv! Dvs att han inte var någon ni kände privat , puh.... för han var INTE min favorit!!! Bläääääää............... men han fick upp försäljningspriset, hetsade som fasen!!! Till vår förtret då......och bra för er!! Men 54´/kvadrat är ju kanon!!! Grattis och än så verkar det ju inte vara slut.....

Lät läskigt med N. okt76! Hoppas det bara var nåt tillfälligt.

Nej, tillbaks till LOST!!!!!!!

• Perkan

Hej allihopa!!!

Länge sedan jag skrev, men det har varit fullt kör sedan förra helgen..... började med att jag fick världens möhippa förra lördagen!!! Blev kidnappad kl 7.30 på morgonen, helt ovetandes!!! och sedan kom jag hem först på söndagsmorgonen Vilket arrangemang mina vänner, syster och mamma hade fixat - helt otroligt!!! Alla var så engagerade och dom hade verkligen träffat mitt i prick på tema och aktiviteter Man blir sååååå glad!!!

Sedan har man fyllt år och blivit firad flera dagar under veckan också - 31 år, jämnt å bra eller hur

Fick en danskurs av Y i present så idag och imorgon ska vi gå på Wienervalskurs!!! :-0
    Ska bli jätte kul, det är en intensivkurs på 2 timmar/dag. Lagom tror jag
    Så tur att vi fått tag i en barnflicka nu så hon kunde rycka in på kort varsel.

Hoppas alla gravida mår så bra ni kan nu, tänker på er!
    Har inte hängt med på alla diskussioner på sistone tyvärr.... så ledsen om jag missar att kommentera något! 

F´låt för ego-inlägget...

Ha en toppen helg allihopa!!!!!

• Perkan

Grattis okt76!!!

Lät som en superwienervals S3 och att kliva runt lite är ju inte heller fel Uno?
    Ett utav paren kom inte andra dagen.... så det behöver ju inte bara vara positivt och en kul (!!!) grej att gå på danskurs.....

• Perkan

Vad tråkigt Tempo!!! Men som sagt, du kanske hittar tillbaka
    Nämen helt ärligt förstår jag dig till fullo! 

Gällande picknicken på lördag kan vi inte följa med. Vi ska sitta och hejja fram Y då han springer Stockholm Marathon! :-0 Så om ni ser honom -  "hejja gärna på honom" så blir han glad (Jag vet, helt galet - jag orkar inte ens springa 4.2 kilometer!!! och han ska springa 4.2 mil!!!!)

Jönköping,  "fucking Åmål" - ja jag vet inte det jag...Tranås ligger nog ändå längst ner på listan!!!

Sitter på jobbet, måste jobba till kl 18 - hur kul är det att sitta jour idag - kanon väder och dagen innan Nationaldagen = dött, inget att göra!!! Gaaah...... 31 minuter kvar

Ha en härlig dag imorgon på Svenska Nationaldagen - det ska bli toppväder!

• Perkan

Aldrig varit där iofs Marv!!!

Vart ska alla ta vägen imorgon? Det är ju demonstrationer här i Vasastan så det är sådär kul att vara kvar i stan med barnen...
    Själva har vi lite beslutsångest, får se om vi flyr stan eller inte!

Svar på tråden And more löööve for all of us