• Tempo

And more löööve for all of us

S3 - tråkigt att inte ni heller kan komma! Hoppas G:s ögon blir bättre snart.

• Tempo

173 cm Bunninger här, intressant debatt ni har här om längd och vagndilemma! Tycker för övrigt alltid jag har varit för lång, blir som en hel jätte med klackar... Vi har ingen Quest till salu. Införskaffade i våras en hederlig Brio-sulky, tycker den är fantasktiskt bra till dagis och på promenader. Vår resevagn hade lite för små hjul.

Tack, Uno, för i söndags! Alltid lika kul att träffa er.

Vi var igår på efterkontroll hos läkaren för Ellas öroninflammation hon hade för 8 veckor sedan. Det vänstra örat såg inte riktigt bra ut, han sa dock att det var svårt att säga om det berodde på att hon var förkyld igen eller om öroninflammationen inte var helt utläkt. Men vi har sett att hon tar sig lite för örat och när vi gjorde små ljud för henne märkte vi att hon faktiskt hörde lite sämre på vänstra örat. Jag blir ju lätt lite hysterisk i sådana sammanhang och drar genast slutsatsen att hon håller på att bli döv. (katastroftänkande, vad är det?) Läkaren lugnade mig och sa att så inte var fallet, han skulle dock skicka en remiss till öronläkaren. Nu undrar jag om det är fler som haft liknande besvär? Jag tänker främst på Melvin, som haft flera öroninflammationer? Det går ju alltid att operera in rör om det inte löser sig men man hoppas ju att det ska göra det. Läkaren sa att denna åldern är så känslig för språk och tal- utvecklingen. Förlåt för megainlägget....

• Tempo

Även vi behöver köpa sommarsandaler snart. Köpte ett par vårskor i vintras, Kavat. Det är kanske inte de snyggaste man kan hitta men väldigt bra. Trodde dock att det skulle vara vår längre, inte sommar direkt.... Men jag klagar inte! Jag ska ev. vara ledig på måndag så då kanske jag och Ella hänger på er andra!

• Tempo

God kväll på er! Här har vi en till snörvlis, inte Ella utan jag. Är förkyld och vad jag tror är enorm allergi som gör att jag är helt deckad och ögon och näsa bara rinner. Till råga på allt är man gravid och får inte äta någon allergimedicin. Fy! Får alltså se hur vi gör imorgon, med det ser ut som om ni andra går till Vasaparken, då vet vi ju var ni är om vi lyckas ta oss in till stan.

• Tempo

S3 - tack för tips om allergimedicin! Jag ska ringa till min läkare nu, blev väldigt sur på dem på Apoteket när det sa helt rakt av att det inte finns något man kan äta.

Kommer ev. förbi en sväng till Vasaparken!

• Tempo

Hej hopp på er! Kul att träffa en del av er i måndags, även om det blev en korttids för oss. Jag är piggare från min förkylning/allergi men fortfarande jättetäppt i näsan men det beror nog mest på graviditeten.

Marv - vilka hus! Och lägenhet! Och vilka fantasisummor.... (för oss). Allt ser ju jättefint ut och Älgö är ju jättefint på sommaren. Men hur är det resten av året....? Hoppas det går bra för er i budgivningarna.

Anna - förstår att du njuter nu av att bli ompysslad och servad med allt av mamma.

Okt - härligt att nya dagiset verkar så bra!

Själv ska jag jag idag hem till en kopmis som blivit uppsagd på dagen från sitt jobb! Den ni! Tänk att gå till jobbet på morgonen, intet ont anandes och sedan få gå hem arbetslös några timmar senare. Helt galet...

• Tempo

Stort grattis Marv! Jätteroligt för er! Och vilken snabb inflytt, det kan ju inte bli bättre nu när bebisen är på väg.

• Tempo

Oj, vilken aktivitet det har varit här inne! Kul att höra ifån dig, Jenny! Vi har en Akta-någonting bilbarnstol. Den funkar bra, nu när vi monterat den rätt och fått längre bälten. Vår går också att vända och precis som flera av er andra kommer det säkert ske innan 4 års ålder. En fråga ang. detta - vi har köpt ny bil och i den kan man inte koppla ur airbagen i passargerarsätet. (jag vet, ni tänker säkert att hur dum får man blir som köper en sådan bil med två små barn. Även jag har tänkt den tanken några gånger...) Men då undrar jag om det är säkert att ha en bilbarnstol framåtvänd i passargerarsätet? Inte för att vi ska ha det än, men det kan ju vara bra att känna till. Borde ju vara säkert för då fungerar väl airbagen som på en vuxen? Någon som vet?

Jenny - Ella dricker en del mjölk, kanske 2-3 glas om dagen. Frukost och mellis på dagis blir det ju alltid ialla fall. Men vi kör med samma mjölk som vi dricker, lättis...

Låter jättejobbigt med alleriger! Och stackars lilla A, Anna! Inte roligt att ha ont i rumpan... Hoppas ni får svar på testerna och kan få rätt hjälp. Det är kanske inte så ovanligt med äggallergi? Vi har tack och lov inte märkt av något, det skulle bli jobbigt eftersom ägg är Ellas absoluta favvismat...

Till skillnad från dig, S3, har jag blivit en inbiten trädgårdsfantast! Tycker att det är superroligt och är ofta på Plantagen och köper växter och frön och dyligt. Det kunde man ju inte tro om sig själv, jag som alltid tidigare har föraktat trrädgårdsarbete. Nu längtar jag bara till att ha en riktigt stor trädgård (till en stor villa) med höga häckar mot grannar.... Trivs jättebra i vårt hus men både jag och Johan har väl insett att vi kanske inte är radhusmänniskor....

Ha en trevlig lördag!

• Tempo

Malin - nej, tyvärr inte på alla bilar. Vi har köpt en Opel Vectra.

• Tempo

Okt - tack för info om airbag! Då vet vi och kan planera för två barn där bak.

Svar på tråden And more löööve for all of us