Kändes onödigt att ringa polisen igen, han var ju borta & han brukar inte återvända fler gånger samma natt.
Tedden: Det var ju det hon gjorde
Släppte lös bägge två medans hon skrek : GE DIG IVÄG! FÖRSVINN!!! Tyvärr är det världens snällaste hundar så de sprang bara efter honom & skällde lite. Men de har de gjort varje gång han kommit, så hundarna verkar inte bekomma honom så mkt.
Vet inte om det är någon mening att ringa polisen mer. Ska däremot prata med bostadsbolaget & starta en grannkedja. Vet att fler är berörda av problemet, nu fan ska vi få fast honom!!!
Förväntar mig att bostadsbolaget ser mer allvarligt på det nu än gångerna innan. Nu stod han så länge & gav sig inte iväg så himla kvickt. Känns som att han blir modigare & modigare.
Elyelle skrev 2007-03-12 06:17:09 följande:
Tanker mig sjalv in i situationen.. Du kan t.ex. installera en lampa utanfor, som tands nar nagot ror sig framfor den. Du kan aven installera ett par kameror, for att kunna fa bild pa personen. Kanske kunde du fa nagra kompisar sitta ute i morkret och vanta tills han dyker upp.... Men hoppas polisen tar din oro pa allvar. Inte ska man behova vara radd i sitt eget hem!
Får man motera kameror? Känns som det kostar mer än vad det smakar. Kommer däremot sätta mig på altanen när sambon också är hemma och vänta in honom. Kommer sitta med kameran i högsta hugg. Sambon vill också vakta.
Celestina skrev 2007-03-12 07:01:37 följande:
Minera området, eller dra en starkströms-uppfinning vid fönsterbläcket eller nåt annat fiffigt så att han snabbt blir botad..!
Haha, jättelagligt

Anasha skrev 2007-03-12 07:20:36 följande:
Kan ni inte samarbeta grannarna emellan?Den som upptäcker fönstertittaren ringer en granne som larmar resten och så går de ut med lampor, kameror osv.Tror inte fönstertittaren trivs särskilt länge i ett sånt område.
Lite svårt, vi är så himla många. Men jag tänkte höra om bostadsbolaget kan ordna något.
Närmaste grannen har vi väldigt bra kontakt med, så vi stöttar & hjälper varandra.