• Bei Bei

Fönstertittare! :-[

Vi har en fönstertittare! Han har precis varit här! Jag var vaken för dottern har hosta, så jag satt & jobbade lite vid datorn. Han stod bara ca 1 meter från mig & glodde! Ledsen
    Det är inte första gången han kommer och han blir modigare & modigare, känns inte bra alls.

Har ni några bra tips? Funderar på att smäcka upp en stor halogenlampa som man kan tända rätt i ansiktet på honom.

Grannen har hundar som markerar att han är där, men jag skulle vilja komma på honom innan han kikar in så man har en schans att ringa polisen.
    Funderar på att ställa klocka & gå upp med jämna mellanrum.

Usch!

♥ Ronja ♥
  • Svar på tråden Fönstertittare! :-[
  • MrsJones

Vad obehagligt...just av den anledningen är våra persienner alltid neddragna, dag som natt. Ryser i hela kroppen bara av tanken på att någon skulle stå och titta in på mig.

• Bei Bei

Tycker det är så grymt trist med persienner bara. Har tyvärr inga monterade heller, så då blir det att köpa egna. Men det var ju en bra ide, kan ju ha dem nere bara på nattetid. På dagen bekommer det mig inte alls ifall någon kikar in, då SER jag ju vem det är. Det springer folk ganska ofta utanför här så det gör inget på dagtid. Har oftast fönster lite öppet med så man hör ju när folk är utanför.

Känns bara så jäkla läskigt att han stått & glott utan att jag vetat Gråter *ryser*
    Kommer inte kunna sova förens sambon kommer hem vid 06-tiden...

Polisen har fortfarande inte kommit, detta var för en timma sedan!

♥ Ronja ♥
  • Lucille

Usch vad läskigt! Håll oss updaterade på hur det går. Polisen kan hitta honom.

Älskar ett barn... som ännu inte finns.
  • ToZa

USch =/ Låter riktigt läskigt ... Hoppas dom får tag på han!
    Så detta var inte första gången ? =/

• Bei Bei

Polisen? BAH! De har fortfarnade inte varit här...

Nej, tyvärr är det inte första gången. Har har varit här säkert 6,7 gånger nu.
    På sommaren är det extra jobbigt eftersom jag helst vill sova med altandörren öppen, men det vågar man ju inte längre. Vem vet vad han kan vara påverkad av.
    Det läskiga är att han blir mer & mer orädd
    Känns skitläskigt att han stått & glott på mig, vem vet hur länge?
    Tur grannen upptäckte honom före mig, jag hade dött om jag hade vridit på huvudet & sett honom rakt i ögonen... Nu han jag ju bara se honom kasta sig iväg.

Flera grannar på området som har precis som vi en lägenhet på bottenplan har haft problem samma nätter han slagit till. Så det måste ju vara samma grabb & han borde ju bo i närheten. Tidningsbudet har kommit på honom flera gånger & skrämt iväg honom.

♥ Ronja ♥
  • ToZa

Men gud , dåligt av polisen att inte komma , jag menar man vet ju aldrig vad som kan hända egentligen :/

Vad sa grannen när h*n upptäckte han då? Skulle du känna igen "fönstertittaren" ?
    Förmodligen bor ju personen i närheten ... men usch så läskigt !
    Är det i sovrummet han tittar in eller vart är det någonstans ? :S

• Bei Bei

Ja, förmodligen är han harmlös, för han har haft möjlighet att bara promenera rätt in när jag legat & sovit. Han har stått på terassen när jag haft altandörren öppen & kikat på mig när jag sov. Altandörren är i sovrummet.

Numera har vi gardiner för på nätterna i sovrummet så där kan han stå bäst han vill & glo för in ser han inte Numera har jag inte altandörren öppen nattetid, vågar inte det längre.

Men vardagsrummet & köket är helt öppen insyn till. Jag satt i köket vid datorn & jobbade när han kikade in i natt. Datorn står precis brevid fönstret så han ser mig i profil när jag sitter där. Det var helt släkt hemma hos oss, bara dataskärmen som lös.

Har ju bara sett honom jättesnabbt & han har allit en luvtröja/jacka på sig så man ser inte ansiktet så bra. Grannen såg honom dock väldigt tydligt & sa att han är ung.

♥ Ronja ♥
  • Bei Bei

Sambon kom hem precis! SKÖNT! Nu kan jag sova!

♥ Ronja ♥
  • Lucille

Jag skulle ringa igen. Svenska polisen måste man tjata på för att dem ska överge sin fika. Överdriv din rädsla lite...

Älskar ett barn... som ännu inte finns.
Svar på tråden Fönstertittare! :-[