Inlägg från: Ingefaera |Visa alla inlägg
  • Ingefaera

Atkins

Hej där! Jag äter inte efter Atkins just nu men har gjort. Det fungerade fantastiskt för mig, gick ner 8 kg på 6 veckor. Jag mådde även faktiskt väldigt bra under tiden, har haft svåra problem med ostabilt blodsocker men under tiden jag åt Atkins så var jag nästintill helt stabil. Har funderat på att köra en mild variant av det nu för att komma i form till sommaren. Hur går det för dig?

• Ingefaera

TS: Är havremjölk så bra att dricka? Massa kolhydrater där väl? Nötter tror jag är helt ok, det åt iaf jag massor av.

• Ingefaera

jeli81: Jag käkar alla sorters nötter, även saltade. Ett tips om du vill göra snabb dessert eller fika att ha med om du sak bort på kalas:

Vispgrädde el. liknande (går bra med vispbar lättare variant)
    Kakao
    Sötningsmedel
    1 tsk Kaffepulver (Nescafe el liknande, gärna koffeinfritt)

Vispa ihop allt utom kaffepulver, det vänder du ner när allt är färdigvispat.

Supersmarrigt och mycket mättande så du kan bara äta lite av det. Jag brukade plocka med mig detta när vi var bortbjudna på kalas så att även jag kunde få något smaskigt.

Jag åt ofta grillad kyckling med rucolasallad eller broccoli. Något annat som är mycket gott är färsbiffar (gärna oxfärs) med coleslaw.

• Ingefaera

Jag kör igång igen om ungefär 1,5 vecka och vill gärna bli av med 7 kg och gärna få hålla mig där i fortsättningen.

• Ingefaera

jeli81: Sötningsmedel kan du köpa i vilken matbutik som helst.

• Ingefaera

Inga linfrö i linfrömuffinsen?

• Ingefaera

Vet inte heller vad som är skillnaden mellan dieterna, men i atkins utesluter du allt bröd, pasta, ris och lättare mjölkprodukter de första 2-6 veckorna. De enda kolhydraterna du får äta ska komma från gröna grönsaker och vissa mjölkprodukter, max 20 g kolhydrater per dag den första tiden.

• Ingefaera

Ni är så superduktiga! Har inte börjat än, väntar till studiemedlet dyker upp eftersom vi behöver byta ut en hel del mat här hemma. Jag äter aldrig annat än fullkornsprodukter, men inte ens det verkar fungera, jag behöver nog dra ner på kolhydraterna ännu mer. Därför blir det Atkins för mig. Vill också tipsa er att träna pilates eller yoga, det orkar man oftast med även i de första stadierna. Jag tränar båda hemma, finns superbra dvd att köpa. Snabba resultat dessutom! Hoppas att ni får en fin dag!

• Ingefaera

Vanessa1: Det där låter inte som Atkinsmat alls...

Svar på tråden Atkins