• jeli81

Atkins

Vill gärna höra om det är fler som äter enligt Atkins metoden eller liknande? Om vi kunde peppa varandra och utbyta lite tips och så!

Jag vet att många är emot den här "dieten" och vill inte höra något om detta, utan endast ni som kan hjälpa med tips och ideér!!

Kom igen nu! Nu kämpar vi på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 22:01:28:
    Jag äter inte längre enligt atkins då jag och min sambo väntar tillökning. Men jag följer fortfarandr tråden och hejar på alla duktiga pinglor här inne!!

• Svar på tråden Atkins
  • Ingefaera

Hej där! Jag äter inte efter Atkins just nu men har gjort. Det fungerade fantastiskt för mig, gick ner 8 kg på 6 veckor. Jag mådde även faktiskt väldigt bra under tiden, har haft svåra problem med ostabilt blodsocker men under tiden jag åt Atkins så var jag nästintill helt stabil. Har funderat på att köra en mild variant av det nu för att komma i form till sommaren. Hur går det för dig?

• Tuffsluffsan

JIPPI!!

En tråd om Atkins.

På måndag börjar mitt atkins liv. Än vet jag inte så mycket om dieten, men jag forskar för fullt. Det ska bli spännande och se om det funkar. Jag är pastaberoende, så det kanske blir svårt för mig...
    Har ni några bra tips på menyer för första veckan?
    Har hört nåt om "fas 1".... kommer inte in på atkins.com

Hoppas vi kan följas åt på den långa vägen till stranden!

• jeli81

Hallå tjejer!!

Vad härligt att höra ifrån er!! Jag har ätit det sen i måndags och jag mår jättebra! Jag vet inte om man får äta nötter, men jag unnar mig lite jordnötter, ca 1dl om jag känner suget, vilket jag gjort första dagarna. Men annars fungerar det hur bra som helst!
    Jag kör väl atkins och varianten south beach som är en variant av atkins, eller samma :) Sök på den sista på nätet så hittar ni det. Vad skönt med blodsockret att det kan stabiliseras!

Jag ska gå ner i vikt inför mitt bröllop på midsommarafton och det har inte gått så bra hittills, så nu tänkte jag ta tag i det! Har en kursare till mig som också kör så jag får råd och tips av henne, mycket skönt!!

Ja jag hoppas det kommer gå bra trots att du inte får äta pasta! De här dagarna har jag ätit:
    Måndag:
    Frukost: gurka (hade inte hunnit handla :) )
    Lunch: köttfärssås med herr kuvert (skriver som det uttalas på ett ungefär :D)
    Middag: sallad gjord på salladsblad, ägg, bacon(knaperstekt) avocado och dressing till detta

Tisdag:
    Frukost: gurka, 2 ägg med kaviar
    Lunch: köttfärssås med herr kuvert
    Middag: fiskbullar med broccoli

Som mellanmål har jag druckit en drink gjord på: (räcker till 2 ggr)
    2 dl havremjölk
    2 dl youghurt vanilj ( tog lätt, man får väl vara försiktig med mjölkprodukter men dricke rmna lite så.)
    ca 50 g frysta bär (jag tog hallon)
    en klick jordnötssmör

Recept från Anna Skippers program. Jag vet inte riktigt om jag slarvar men jag hoppas inte det, pratade med min kursare idag och jag frågade om mjölkprodukter och hon sa att det var ok i mindre mängder.

• Tuffsluffsan

Tack förmiddagstipsen! Har redan kopierat dem :)

På måndag börjar jag, har besök hela helgen så jag har ingen lust att "tänka" då. Känner mig tokladdad, men för att det ska funka för mig måste jag ha färdiga menyer så jag vet vad jag ska äta.  Så jag är MYCKET tacksam om ni vill dela med er av era menyer!

Ska även kolla in South Beach...

Ååå va kul med bröllop i sommar!

Lycka till allesamman!

• Ingefaera

TS: Är havremjölk så bra att dricka? Massa kolhydrater där väl? Nötter tror jag är helt ok, det åt iaf jag massor av.

• Vanessa1

Hej på er!
    Nu har jag läst i er tråd och ska googla mig in lite och läsa om south beach.... spännande!
    Vad äter ni och vad äter ni inte, följer ni atkins helt och hållet eller bara till viss del?

Jag har sedan 15 januari kört min egen diet. Lite blandning av olika...
    Det går utmärkt och nu när våren är på G så känns det underbart att komma i sina gamla kläder/kjolar igen, jag är så stolt över att jag tagit tag i det här med vikten.....
    Har gått ner 10 kg och hoppas på iallafall 5 kg till tills vi ska iväg på semester i juli....

Jag äter/ äter inte:

INTE
    ris
    pasta
    potatis
    bröd
    godis
    sötsaker
    fikabröd

Har bytt ut tex fil, ost, mjölk,yougurt till lightare varianter.

Äter nu mer av:
    Sallad
    Grönt
    frukt
    ägg
    knäckebröd
    bulgur
    linser

Unnar mig någon gång i veckan oftast på fredag/ lördag kanske lite glass, någon chokladbit eller någon bulle

Har lagt till denna tråd som en favorit så jag kan få lite tips och råd av er!!!!

Ha en underbar vår dag och njut det ska jag göra!!!!

• Tuffsluffsan

Vanessa1 va duktig du är!
    Å va härligt att komma i sina kläder!!! Jag är avis...

Vilka bra tips du kom med, då känns det inte så jätte krångligt!

Jobba på tjejer!

• Vanessa1

Tuffsluffsan; tack tack vi fr kämpa på och ge varandra tips och råd!!!!

• Sofia27

Jag äter också enligt Atkins-metoden eller LCHF (Low Carb High Fat) sedan 1 månad tillbaka och har gått ner ca 10kg. Jag äter inga kolhydrater alls, förutom de som finns i grönsaker och i mjölkprodukter. Jag mår superbra!!!

Det enda jag unnar mig är mörk choklad (85%-ig) och jag har inget sötsug alls nu längre. Innan jag tog bort alla kolhydrater så var jag beroende av pasta och smörgåsar och blodsockret svängde fruktansvärt mycket.
    Nu när jag får äta mycket fett så gör jag chokladmousse på grädde, mörk choklad och äggulor när jag ska lyxa till det. Och kilona bara rinner av mig

• jeli81
    Ingefaera skrev 2007-03-13 21:07:40 följande:
    TS: Är havremjölk så bra att dricka? Massa kolhydrater där väl? Nötter tror jag är helt ok, det åt iaf jag massor av.
    Nja jag tror nog inte heller det är så bra, jag skrev av receptet jag hade och glöme skriva att jag kör på vanlig "blå" mjölk, vet inte om det är bättre dock :)

Jag kör nog också lite blandat av alla, men jag äter inte det som du skrev Vanessa1.

Sofia27: Nu blev jag jättenyfiken på den chokladmoussen, Kan man äta den ändå? För jag vet egentligen för lite för denna diet och vet för lite recept. Har du lust att skriva hur du gör moussen? Låter ju knaon smarrigt!!

Jag har lite problem att äta grädde och sånt i såser å så, har inpräntat att det ska vara lättproudkter och så, jättesvårt att vänja om sig :D

Gärna fler recept!! :D

Idag blir det kokt torsk med äggsås, gjord på grädde då jag inte kan göra redningen på mjöl. Och så blir det nån grönsak till.

Hur går det för er andra? Jag mår så himla bra och jag är inte alls hungrig på samma vis som förut!

Ja just ja,nötter, är det bara osaltade man får äta? Jag tycker verkligen inte alls om osaltade nötter, jag kör på jordnötter och nu har jag köpt cashemnötter och pistagenötter. Är det ok nötter att äta?

Kram på er!  
Svar på tråden Atkins