Inlägg från: ModerBlå |Visa alla inlägg
  • ModerBlå

Atkins

Hej tjejer,

Inför mitt bröllop 2004 testade jag atkins. Jag gick ner 10 kg på två veckor. Vet ej om jag gjorde rätt men jag hoppade över ALLT socker åt inte ens frukt, ris, bröd, potatis.
    Däremot åt jag allt annat som vanligt. Alltså jag åt ganska fet mat tänkte alltså inte på fettet.
    Första veckan var ju väldigt mycket avgiftning...att inte få i sig en gnutta socker är ingen hitt. Jag fick ont i huvudet och frös väldigt mycket.

Men det hjälpte 10 kg rasade fort och jag var perfekt inför bröllopet.

Idag 3 år senare tänker jag mycket på vad jag äter. Kör ganska mycket med atkinsmetoden fast inte lika hårt...Jag tränade inte så mycket dom där två veckorna vilket jag ska göra nu istället. Har börjat gå med stavar och jag älskar det. Jag äter mycket mer frukt nu och nu ska jag gå ner 10 kg igen fast jag tänker nog inte göra det på två veckor

**ja ser det snöar**
  • ModerBlå

glömde skriva att jag inte åt pasta heller

**ja ser det snöar**
  • ModerBlå

Vanessa1

Nja jag höll väl vikten nån månad.....jag körde ju så hårt så jag tyckte det var så skönt sedan efter bröllopet att få äta lite söt osv. Speciellt på bröllopsdagen....då blev det ju tårta och så där...

10 kg på två månader låter mer lämpligt *grattis* och då tror jag även att du kan hålla din vikt också....

**ja ser det snöar**
  • ModerBlå

Vanessa1

Hur mycket vill då gå ner? Vad väger du idag och hur mycket VILL du väga? Vi kanske kan peppa varann...

Själv väger jag nu nästan 70 kg och ska gå ner till strax över 60 hade jag tänkt.

**ja ser det snöar**
  • ModerBlå

Vanessa1

Kul att vi kan peppa varann

Jag tror att man får inte vara för hård mot sig själv....man ska göra det som känns bra....och kunna avstå och motstå frestelser.....både du och jag vet ju när vi äter och tränar fel. Har du ett par stavar? Att gå med stavar tar på hela kroppen.

Man måste även hitta goda roliga bra recept....Det ska vara kul med mat och kul med motion Fasen vad hurtig jag låter

**ja ser det snöar**
  • ModerBlå

Vanessa1

om du tar stavar de där 40 min på lunchen så tar det ännu mer Och det räcker ju om du gör det 1 gång om dagen på lunchen. Och att ta cykeln till jobbet är ju toppen

**ja ser det snöar**
Svar på tråden Atkins