Inlägg från: Vanessa1 |Visa alla inlägg
  • Vanessa1

Atkins

Hej på er!
    Nu har jag läst i er tråd och ska googla mig in lite och läsa om south beach.... spännande!
    Vad äter ni och vad äter ni inte, följer ni atkins helt och hållet eller bara till viss del?

Jag har sedan 15 januari kört min egen diet. Lite blandning av olika...
    Det går utmärkt och nu när våren är på G så känns det underbart att komma i sina gamla kläder/kjolar igen, jag är så stolt över att jag tagit tag i det här med vikten.....
    Har gått ner 10 kg och hoppas på iallafall 5 kg till tills vi ska iväg på semester i juli....

Jag äter/ äter inte:

INTE
    ris
    pasta
    potatis
    bröd
    godis
    sötsaker
    fikabröd

Har bytt ut tex fil, ost, mjölk,yougurt till lightare varianter.

Äter nu mer av:
    Sallad
    Grönt
    frukt
    ägg
    knäckebröd
    bulgur
    linser

Unnar mig någon gång i veckan oftast på fredag/ lördag kanske lite glass, någon chokladbit eller någon bulle

Har lagt till denna tråd som en favorit så jag kan få lite tips och råd av er!!!!

Ha en underbar vår dag och njut det ska jag göra!!!!

• Vanessa1

Tuffsluffsan; tack tack vi fr kämpa på och ge varandra tips och råd!!!!

• Vanessa1

hej på er !!
    Lilla tjejen håller på att bada så jag springer lite fram och tillbaka till datorn och läser.

Tror de säger 1 näve nötter om dagen

• Vanessa1

Fyllda paprikor smart ,det har inte jag tänkt på att göra....
    Hur länge har du inne dom i ugnen??

• Vanessa1

Jeli81 : fin fint tack detta ska jag prova nån dag, det är så tråkigt när man faller in i samma matfutiner ,dvs äter nästan samma hela tiden.....

• Vanessa1

Måste bara ge er ett toppen gott recept!
    Auberginegratäng
    4 personer

3 auberginer
    2 ZuccHini
    2 burkar krossade tomater
    2 påsar spenat
    Vitlök
    Oregano
    Timjan
    olivolja

Lägg olivolja i botten av formen. Tag skivad aubergine och zucchini och lägg det tillsammans med spenat , krossade tomater, vitlök, oregano och timjan i lager i formen.
    Strö över fetaost alternativt ha inuti gratängen.
    Låt stå och puttra i ugn 170 g i nästan en timma. Kom ihåg ? mycket olja!

Tänkte att nästa gång ska jag ta i lite köttfärs, får prova mig fram!!!!!

• Vanessa1

oj här ser jag att jag har mycket att läsa senare när lilltjejen lagt sig!
    Ha det så bra tjejer och killar om det finns någon kille här i tråden...

• Vanessa1

Hej tjejer! hur har helgen varit för er?
    Här i göteborg ligger snön vit på marken nu igen.....lite trist men vi ska trotsa vädret och ge oss ut på vår lunchpromenad snart!

Blir säkert härligt när vi väl kommer ut!!!

Matmässigt så har helgen varit fin fin. känns gött när man klarat ännu en helg!
    Jag unnade mig lite yougurt glass i fredags till fredagsmyset och sen åt jag en bit 55% ig anton berg sockerfri choklad i söndags...
    Dessa saker var så goda och de var jag värd efter allt slit!!!!

Frukost idag var : 2 knäckebröd med 1/2 avokado + tea
    lunch naturdiet chokladdryck , 1 banan och tea
    Ikväll blir det köttfärsröra med sallad till kvällen

Jag kör lite nutrilett och naturdiet emellanåt när jag inte orkat/hunnit fixa mat!

Ha det så bra
    nu behöver vi får lite fart i tråden igen, eller hur!!!!!!

• Vanessa1

tuffsluffsan; ja vad är skillnaden på de olika dieterna? det vet inte jag heller exakt.
    Jag kör min egen diet, tror det är en blandning mellan lite olika och det funkar utmärkt för mig!

Jag vet att jag kan gå ner i vikt, har gjort det förr det svåra kommer sen när man är nöjd och ska hålla det...hmm det är jag inte bra på.
    När jag är nöjd så faller jag lätt tillbaka i gamla mönster, men men inte denna gång!!!!

Det ser ju bra ut det som du ätit idag.
    Själv äter jag mycket ägg, tonfisk, makrill & avokado....
    äter du pasta, ris, potatis och bröd. Detta har jag nämligen uteslutit helt och kommer när jag är nöjd med min vikt gå tillbaka till att äta det men då endast fullkornsvarianter och inte så stora portioner som förr!

• Vanessa1

God morgon tjejer!
    Har precis kommit till jobbet och solen skiner, underbart!!!!!
    vi hörs under dagen.....
    så roligt med recept det gillar jag !

Fråga var kommer ni alla ifrån
    Själv bor jag i göteborg

• Vanessa1

Moderblå,10 kg på 2 v det är snabbt!
    Höll du det efteråt eller gick du upp igen...
    Jag kör som du säger att du gör nu mer långsiktigt, långsammare viktnedgång.
    Äter frukt men inte pasta, ris, bröd och potatis.....
    självklart inte socker, fika bröd och godis osv.....

Har nu gått ner ca 10 kg på 2 månader och är sååå stolt över mig själv..

• Vanessa1

Moder blå, vi kan absolut peppa varandra!!!
    Väger nu ca 75 kg och vill ner till iallafall 70 kg.
    Jag har gått upp och ner i vikt tidigare , varit mer i viktväktarna 3 gånger men har inte kunnat håll vikten efteråt. Det är det jag oroar mig för mest om jag ska kunna hålla det eller ej!

• Vanessa1

Ja men det är bra, jag kan oxå låta hurtig ibland och det hjälper mig att peppa andra!!!!

Nej jag har inga stavar, ännu.... det kanske vore bra att inhandla!
    Vi går alltid vår lunch promenad här på jobbet , 40 minuter sååå skönt och svettigt!

Tyvärr känner jag att jag inte har så mycket tid över för promenad när ajg kommer hem, men snart kommer äntligen våren och då tar jag fram min cykel.
    cyklar till och från jobbet och det är 50 min om dagen!!!!!!!

• Vanessa1

Tuffsluffsan; jag är oxå heller en snygg tönt! hahahaha
    får nog köpa mig ett par stavar

• Vanessa1

God morgon tejer, eller god förmiddag!! har ju varit vaken länge nu, hihihi
    Allt bra?
    Jeli81; grattis det går ju jätte bra för dig, skoj....

Jag har på mig ett par byxor idag som jag inte haft på över 3 år och de passade äntligen! Tjoho vad det känns bra!

Frukost idag ; keso och 1 äpple
    Lunch nutrilette choklad bar + banan
    mellig frukt
    kväll; strimlat kött med wok grönsaker

Jag funderar på om jag äter för mycket frukt eller vad det är som är fel med min mage. Jag är så uppsvälld. är det någon mer som känner så? kan inte komma på vad det kan vara annars

kram på er och ha en bra dag!!!
    kämpa på och stå emot alla frestelser så klarar vi detta!!!

• Vanessa1

Ingefaera; nej det är ju det jag har sagt att jag inte kör någon exakt diet.
    Jag äter inte potatis, ris pasta och bröd.... annars så kör jag eget!

hoppas jag får vara med här ändå???

• Vanessa1

TACK jeli81, nej tror inte att det är det för ajg äter inte så mycket mjölkprodukter. Tror på frukten men den vill jag inte minska!!! vi får se

• Vanessa1

Ingefaera; jag har varit med i viktvaktarna 3 gånger och kör nu mitt eget race! Jag vet väl hur mycket jag ska äta och vad jag äter...

Men tack ändå......smile....

• Vanessa1

Sen måste jag säga att det jag inte gillar och förstår med Atkins & liknande dieter är just detta med frukten.
    Jag tänker då inte ta bort den iallafall. Om jag tar bort allt onyttigt som godis, kakor osv så snälla låt mig iallafall unna mig en apelsin eller ett äpple..

Måste ju ha lite gott att smaska på och var är bättre än en fruktsallad!

Snart var det dags att gå hem för dagen och solen skiner! Underbart
    Ska hem och laga kött och grönsaker hoppas på en sväng till lekplatsen oxå...
    Ta hand om er

• Vanessa1

God morgon tjejer!!!
    Avokado - me like! perfekt mellanmål..
    Hur är det med er idag då, solen skiner på oss i Götet och snart är det ju lunchpromenad, kan inte bli bättre....

Svar på tråden Atkins