Inlägg från: Tuffsluffsan |Visa alla inlägg
  • Tuffsluffsan

Atkins

JIPPI!!

En tråd om Atkins.

På måndag börjar mitt atkins liv. Än vet jag inte så mycket om dieten, men jag forskar för fullt. Det ska bli spännande och se om det funkar. Jag är pastaberoende, så det kanske blir svårt för mig...
    Har ni några bra tips på menyer för första veckan?
    Har hört nåt om "fas 1".... kommer inte in på atkins.com

Hoppas vi kan följas åt på den långa vägen till stranden!

• Tuffsluffsan

Tack förmiddagstipsen! Har redan kopierat dem :)

På måndag börjar jag, har besök hela helgen så jag har ingen lust att "tänka" då. Känner mig tokladdad, men för att det ska funka för mig måste jag ha färdiga menyer så jag vet vad jag ska äta.  Så jag är MYCKET tacksam om ni vill dela med er av era menyer!

Ska även kolla in South Beach...

Ååå va kul med bröllop i sommar!

Lycka till allesamman!

• Tuffsluffsan

Vanessa1 va duktig du är!
    Å va härligt att komma i sina kläder!!! Jag är avis...

Vilka bra tips du kom med, då känns det inte så jätte krångligt!

Jobba på tjejer!

• Tuffsluffsan

Hej!

Var tvungen att titta in och se hur det går för er!

Här är det fullt upp hela helgen, svärföräldrarna kommer på besök. Dem får hjälpa mig tömma frysen, för på måndag BÖRJAR MITT NYA LIV!

Undrar egentligen hur många gånger jag har sagt det... Och konstigt nog börjar alltid mina nya liv på måndagar...:)

Men nu är jag tok laddad! Jag har aldrig provat Gi, Atkins eller liknande... Så det är mycket att lära.
    Jag blev väldigt imponerad av "Sofia 27" -10 kilo på 1 månad!!!!!!!! WOW!

Tänkte jag skulle göra menyer för hela veckan, men jag har lite svårigheter med frukost.
    Jag brukar äta havregrynsgröt, äpple, russin och mjölk.....
    Det är ju nyttigt men hur mycket kolhyderater är det?????
    Nån som kan hjälpa?

Får man dricka kaffe....?

HJÄLP!

• Tuffsluffsan

Hej och hallå!

Idag började mitt nya sundare liv! Herregud va snygg jag kommer bli! ;)

Än så länge har jag proppat i mig:

en smothie gjort på  yoghurt, mjölk, blåbär (recept från jeli81) *TACK-gott*

kaffe med mjölk

2 avokado

en burk tonfisk

lite krossad tomat

2 ägg

en massa vatten

Det känns fortfarande lite rörigt, vad man får äta-vad man inte får äta...

Vad är skillnaden på Gi/Atkins/South beach....?

Vilken diet kör ni? Eller blandar ni?

Grattis "Vanessa 1" till en lyckad helg! Det är alltid svårast då!!!! Och va smart med naturdiet, ibland orkar man helt inte tänka!

Ha det bra!

• Tuffsluffsan

Hej!

Jag tror jag kör nån blandning av alla dieter. Aktar mig för bröd, ris, pasta, potatis, frukt, majs.... kanske glömt nåt.
    försöker hitta produkter med max 5g kolhyderater / 100 gram produkt

Här är ett brödrecept från en Gi- kompis.
    Hon säger att det är super gott!

5 dl dinkelmjöl

2 dl grahamsmjöl

3 dl rågsikt

2,5 dl fyrkornskross ( själv hittade jag ingen tog rågkross i stället)

1 dl vetegroddar

1 tsk salt

4 tsk bikarbonat

5 msk brödkryddor

1 l filmjölk

0,5 dl sirap

Blanda  alla torra ingredienser, rör ner filmjölken och sirapen.

Smöra och bröa formarna (jag bröade med vetegroddar)

Grädda cirka 100 minuter

175 grader

Detta blir 2 avlånga formar       

Har inte testat själv än, men ska baka det i veckan.           

• Tuffsluffsan

Hej alla duktiga tjejer!

Stavgång är super! Man tror inte att det ska ta så mycket, men det gör det!!!! Jag har kört det lite innan, ska damma av dem nu när våren kommit!

Jag känner mig bara så töntig när man går runt med dem... Men det finns alltid ett val: vara fet eller en snygg tönt!!!! ;)
    Då är valet enkelt!!! Ha Ha!

Ha en underbar och kolhyderatsfri dag!

• Tuffsluffsan

Hello tjejer!

Klart man ska köra det som känns rätt för sig. Jag hoppar över frukt, men bättre att smaska på frukt än kexchocklad... Mmmm kexchocklad.... finns det nåt goare än kexchocklad....Åååå va jag saknar kexchocklad..... ;)

Igår blev jag super sugen på nåt på kvällen. Jag tog två knäckemackor med smör och salami.....
    Har jag syndat? Tänker att smör går ju, likaså salami (tror jag) men knäcke brödet, vet jag inte????

En annan fråga till mina medsystrar:
    äter ni ost? vad för ost då?

Jag bakade brödet idag (har tidigare skrivit receptet)
    Det var suuuuper gott och skitenkelt att göra! Inget ska jäsa. Bara blanda allt torrt, häll i filmjölk och lite sirap, blanda och in med 2 brödformer i ugnen!

Idag har jag ätit:
    frukost: 1 ägg, en halv avokado, smoothi (1 dl yoghurt, 1dl mjölk, blåbär)
    Lunch: rester från aubergingratäng (Den var super god, tack för receptet)
    Middag: köttfärslimpa med bacontäcke, tzasiki, broccoli
    mellis: en skiva nybakat bröd, med smör som smälte...... smarrigt!

Massor med vatten. Har hört att ljummet vatten är bra för fettförbränningen...

Kram på er sötnosar
    (jag bor i Oxelösund, utanför Nyköping)

• Tuffsluffsan

Hejsan svejsan!

Välkommen "Marsmamma"!!

Diddisen- Den boken har jag beställt!!! Kommer nog vilken dag som helst.

Måste bara skryta lite... har ju vägdag på måndag, men jag var tvungen att smygkolla och jag har gått ner 1,5 KILO SEN I MÅNDAGS!
    Har hållt på i 4 dagar och det känns superbra! Är bara så jädrans trött, i hela kroppen. Hoppas att det bara är nått nu i början. Är det nån som känner igen tröttheten?

Nån som har bra kycklingrecept? Är sugen på kycklingfile ikväll, men jag vet inte vad jag ska göra.....

Vet inte nåt om stenbitsrom, men kaviar (typ Kalles) innehåller mycket kolhyderater...

Kram på er alla!

• Tuffsluffsan

Tack för tipsen! en annan gång kanske...
    Det blev kycklingwok med svamp, purjo, broccoli, wokgrönsaker. Sen hällde jag på lite kokosmjölk och kryddade med ingefära och gurkmeja. GOTT GOTT!

Snart är det helg... hoppas man klarar det.
    Ska unna mig chockladmoussen! Jag längtar redan!

Hur är det med alkohol?
    Vad är bäst att dricka?
    Kan tänka mig att öl innehåller mycket kolhydrater, men vitt och rött vin?

Kram

• Tuffsluffsan
    Sus69 skrev 2007-03-23 10:17:10 följande:
    Hej!Jag tänkte köra igång ordentligt idag, ja en fredag , hur ser era dagar ut, har ni några enkla och snabba tips på frukost, lunch och kanske middag?!?

Va kul att du också hänger på! Jag började i måndags, så jag lär mig under tiden...

En bra frukost för mig är
    1 avokado 2 ägg

Enligt Atkins ska man äta mycket omelett, men jag tycker det är för maffigt till frukost.

Lunch kan bestå av en grönsallad med tex tonfisk, eller kyckling

Till middag
    aubergingratäng (receptet finns i tråden)

TIPS:
    Jag brukar försöka äta produkter som inte har mer än 5g kolhydrater/100g innehåll
    Byt ut margarin till smör (margarin innehåller transfetter)
    Drick mycket vatten
    Ät linfrön, magen kan bli hård

Idag kom min bok "Atkins Dieten Kokboken". Den verkar super. Bra recept, förklaring om Atkins, de olika faserna och tips på att äta i de olika faserna. 180 kr på www.bokus.se

Tack Ingefaera för svaret! Då ska ja banne mig ta mig ett glas ikväll! Det är ju fredag och "Lets dance"!

Kämpa på töser!

• Tuffsluffsan

Oj Oj OJ! Vilken smaskig helg...
    Nya tag imorrn!!!

Härligt att grillen kan komma fram, men jag börjar bli trött på sallad till. Har nåt bra tips att ha till kött eller kyckling, som INTE ÄR ISBERGSALLAD, GURKA, TOMAT!!!

Jobba på !

• Tuffsluffsan

Hej Hej!

Grattis Dezzan! Bra kämpat! 6cm, det är mycket!!!
    Kör du helt Atkins eller blandar du olika dieter?

Hur viktigt är det med de olika faserna?

Dezzan, kan du skriva hur en av dina dagsmenyer kan se ut...? *snälla* ;) eller det kanske finns fler som kan dela med sig....

GLAD PÅSK PÅ ER ALLA!
    O ÄT MYCKET ÄGG!!!! hihi

• Tuffsluffsan

Hej Hej!

Vilken härlig påsk det varit, kanske lite för mycket godis för mig.... men nu är det nya tag!

Va mycket tips och ideér ni har skrivit. Har faktiskt inte tänkt på beasås... Mmmm gott!
    Jag känner mig toktaggad när jag läst allas inlägg. o så va jag inne på "mamma till 5 underbara barn" oj oj oj vilken snygging! ;) minus 38kilo!!
    Nu jäklar ska jag skärpa mig!!!!!!

"LinaL" :jag hade huvudvärk och va slö första veckan, sen fick jag tillbaka min energi! Kämpa på! 

Svar på tråden Atkins