Inlägg från: Phantis |Visa alla inlägg
  • Phantis

Atkins

Ni verkar kunniga på det här och jag behöver hjälp!!

Jag o sambon har kört i några veckor nu och ingen av oss har gått ner ett kilo. Jag pendlar men 68-70kg beroende på när jag väger mig men det händer liksom inge mer. Vi har verkligen varit jätteduktiga och gått in för det här men vad gör jag/vi för fel???

Visserligen kan jag emellanåt dock tycka att jag minskat lite i omfång men jag tycker ändå att vågen borde visa lite mindre efter ca 4 veckor???

Vi äter oftast omelett, äggröra eller liknande till frukost. Kött, fisk eller fågel till både lunch och middag med grönsaker till eller typ tonfisksallad mm. Vi kan inte komma på att vi gör något fel alls. Men nåt e det ju uppenbarligen....

Kan viktminskningen låta vänta på sig?? Borde det ändå inte hänt något nu??

Nån som vet? Tips??

Phantis, stolt mamma till "Fantastiska fyran"!
  • Phantis
    Hmm, nu läste jag inlägget ovan att man ser större skillnad på kroppen än på vågen....jajaj bättre sent än aldrig...

Men varför är det så??
  • Phantis
    Nja, vet inte - tror inte det med all bacon, ost och feta såser/dressingar men det är mycket möjligt ändå förstås. Det är klart att det blir mycket grönsaker så det kanske blir för mycket sånt å för lite annat ändå....hmm. Ska prova att frossa lite mer

Tack för svaret!!
  • Phantis
    Ingefaera: Typ kalla såser gör vi själva men vi brukar köpa färdig bearnaisesås på burk, typ lohmanders - den är ju så himla god men jag har faktiskt inte kollat vad den innehåller Förvånad

Ja, jag tränar 2-3 ggr i veckan och gubben spelar lite fotboll med ett gäng. Sen har vi ju småttingar så det blir ju iaf en liten promenad varje dag.

Dezzan: Aha, tack för informationen det där om musklerna. Men vi har hållt på säkert 4-5 veckor nu. Det kanske beror på att jag tränar att jag inte går ner då, eller??
    Hmm...skulle kanske ha mätt mig innan, men jag var för vågfixerad Fundersam uppenbarligen. Jag tror iofs att jag minskat lite, speciellt på armarna och syrran och en kompis tyckte jag hade blitt smal i ansiktet å så. Men det är ju benen (stockarna) jag vill ha bort...hahaa.
  • Phantis

Ingefaera: Skönt å höra - kan ju inte sluta med min favoritsås

Dezzan: Mulitvin tar jag ändå för jag har ganska lågt järnvärde och rena järntabletter blir jag skum i magen av...men det är inte var dag jag kommer ihåg att ta dem ska jag säga...
    Får man nånsing äta frukt? Jag saknar ett saftigt äpple så här i solen...har visst inte pluggat dieten så bra...

Helgen består av fotboll, babysim, fotboll och fotboll...FundersamFörvånad. Näst äldsta sonen har haft match ikväll, ska ha match imorron och på söndag och så ska vi se Bajen-BP på söndag. 
    Själv tänker jag vila mig i form (förutom nån promenad då) tills nästa vecka Flört

Trevlig helg!

• Phantis

Dezzan: Aha, jag är verkligen dålig på det här - tror jag har hållt mig till fas 1 alldeles för länge så det satt sig på hjärnan..Flört....ska nog ta in lite fas 2 grejer nu så får vi se om hjärnan kommer igång....Fundersam

Vi bestämde oss bara för att börja och visste väl på ett ungefär vad vi får och inte får äta men har bestämt sig så e re bara å köra Skrattande. Har gått mycket lättare än jag trodde....

• Phantis
    Long time...

Kul att läsa att det går bra för alla, ni är jätteduktiga!! Själv var jag inte så duktig i helgen. Hade planerat för länge sen att lördagen skulle gå i syndens tecken Flörtmed chips och godis och så blev det. Däremot hade jag bestämt att det inte skulle bli pizza förrän till midsommardagen men den kom som ett brev på posten redan på sönda'n.Förvånad Hade lite ångest men inte så mycket. En gång ingen gång.....Fundersam

Har fortfarande inte gått ner så mycket vågmässigt men uppenbarligen så minskar jag ganska rejält i omfång - mina träningsbyxor i M satt lite slappt när jag var ute å sprang i morse. Å dem har jag inte haft på ett tag så det känns ju rätt bra iallafall. Som jag skrivit förut så é jag ganska vågfixerad....men jag får väl ge mig nu. Har bytt inriktining å inbillar mig att jag fått massa muskler (som ju väger mer) eftersom jag tränar Skrattande nåt måste jag ju skylla på när det går så långsamt på kilona. Det är ca 6-7 kilo kvar till min målvikt.

Åker till sambons släkt i Finland ikväll över helgen på begravning så vi får se om det blir nån synd då med - det är inte vi som gör mat å jag vill inte verka kinkig men jag tar det jag kan äta så hoppar jag resten - förhoppningsvis....hahaha...

Ha det bra alla så "syns" vi nästa vecka..... 
    Då blir det bröllop (inte mitt) till helgen och då blir det iallafall lite synda av....

Får väl börja om från början sen å köra på tills det är dags för bikinin....hahaha...
    Phantis, stolt mamma till "Fantastiska Fyran"!
Svar på tråden Atkins