Inlägg från: DiskoDagny |Visa alla inlägg
  • DiskoDagny

Atkins

Hejsan tjejer! Jag har med stort intresse läst igenom tråden och känner mig manad att göra er sällskap. Visst var det någon som gått ner 10 kilo på 2 veckor? Hur är det möjligt??? Jag rasade 8 kilo på samma tid men då födde jag ju förstås barn under den perioden. Allvarligt talat, jag har en hel del att gå ner, ca 30 kilo skulle jag tro så det vore ju en kick för motivationen med en sådan start. Jag skulle vara nöjd med hälften av det resultatet! Nu är frågan, hur startar jag och var hittar jag information om hur den här dieten fungerar? Såg att några böcker var nämnda i tråden. Vilken ska jag välja om jag både vill läsa hur det fungerar och vill ha lite tips och recept? Hoppas att ni kan hjälpa mig att komma igång!
    Ingefaera: Jag är oxå en av dom avundsvärda som bor i Luleå! Jag bor på Lulsundet.

• DiskoDagny

Tack Ingefaera & Dezzan!
    Jag har beställt boken Atkinsdieten Kokboken så nu väntar jag ivrigt på brevbäraren! Jag känner mig så peppad så jag tror jag ska prova att tjuvstarta redan innan den kommer! Jag har ju hittat både recept och länkar i den här tråden så jag kan prova mig fram lite. Nu ska kilona bort och mitt nya jag fram!

• DiskoDagny

Hej tjejer! Idag har jag kört första dagen på mitt nya liv! Det känns verkligen bakvänt att kunna äta fett men man vänjer sig säkert vid att tänka på det nya sättet så småningom. Mitt första intryck är i alla fall, att om man får äta allt detta goda så borde det ju vara ganska lätt att låta bli att fuska! Men vi får se, man kanske drabbas av något otroligt sug efter potatis som man måste kämpa mot!

• DiskoDagny

Hur är det med mejeriprodukter när man är i första fasen, induktionsfasen? Får man inte äta några mejeriprodukter alls? Jag tycker att det är lite förvirrande med de olika faserna. Jag trodde man fick äta ost, grädde och sånt men det kanske är i nästa fas?

• DiskoDagny

Hej på er!
    Nu har Atkins-boken jag beställde dykt upp och jag har fått lite mer ordning på begreppen tror jag. Jag hittade recept på en dessert man får äta under inställningsfasen och nu undrar jag om det är någon som provat att göra den och vet vad jordgubbsgelépulver är för något. Receptet var på "Frisk citruspudding" och innehöll 4 olika smaksatta gelépulver? Är det nån som vet var man får tag på sånt? Det känns ju kul att kunna unna sig nåt gott till helgen om man blir sugen. Och det blir man (jag) ju oftast!

• DiskoDagny

Fru Wadell: 19 cm!!! I midjemått då antar jag? Det är ju helt otroligt resultat. Grattis och bra jobbat! Kör du benhårt efter fas 1 då?

• DiskoDagny

Fru Wadell: Ja då verkar det mer rimligt. Himla bra jobbat! Kör du helt enligt fas 1?

• DiskoDagny

Här inne var det lugnt idag... Det blev kanske en sen valborgsfest igår?
    Här har det gått käpprätt åt skogen med dieten kan jag säga! Jag har haft magsjuka i 2 dar och då är bacon och ägg inte riktigt vad man är sugen på! Det har varit fil för hela slanten och det är ju inte riktigt tillåtet. Men å andra sidan så har magsjukan gjort så att jag tappat 3 kilo sedan i fredags så jag har ju ett hyfsat resultat ändå! Idag är jag tillbaka i rutinerna igen och det känns bra. Hur går det för er då? Fixade ni Valborg utan att synda?

• DiskoDagny

Fru Wadell: Din man ska vaddå?? Fettfasta har jag aldrig hört talas om! Berätta!

Dezzan: Varför måste man börja om från fas 1 om man har trillat dit? Gäller det även om man är i en annan fas?

Tessa8: Jag har också trillat dit och fuskat men nu lämnar vi det bakom oss och tar nya friska tag! Vi kan väl peppa varandra, vi syndare? Jag försöker att tänka på att om jag har fuskat en dag så är det ändå bättre än om jag ätit dåligt alla dagar. Man känner sig lite mindre usel om man försöker tänka på de dagar man faktiskt har lyckats. Och sen så är det bara att försöka fokusera på målet. Drömmen om Baywatch-kroppen är inte aktuell längre! Numera är kraven betydligt lägre och mer realistiska än så! För min del så är min 2-åriga son en av de större anledningarna att jag vill tappa den gamla kroppshyddan. När jag vacklar så försöker jag se framför mig hur jag åker till stranden och badar med min son utan att känna mig obekväm och besvärad. Har du nån speciell anledning till att gå ner i vikt?

• DiskoDagny

Hur går det tjejer?
    Jag är lite nyfiken på om fettfastan ger nåt resultat!

• DiskoDagny

Tessa8: Välkommen tillbaka! Jag har varit nere i svackan jag oxå men jag ska oxå ta nya tag med start idag. Vi får peppa varandra!

Svar på tråden Atkins