Atkins
Hej alla Atkinsanhängare! Här är en till som hakat på Hollywoods trend! Har kört på i nästa 3 veckor nu! TYvärr, så vet jag inte vad det är som händer, för vågen har då inte gett mig något glädjande besked!? Mitt "mål" är väl att gå ner kanske 5 kg, för så mycket mer har jag inte att ta av egentligen (vill ju gärna ha kvar lite underhudsfett! dyrt med värme när man bor i hus....=))
Jag har ätit exemplariskt under hela tiden så ja ghar svårt att förstå varför jag inte går ner i vikt!? Jag känner ju att fettet minskar runt midjan och att byxorna sitter liite lösare. Men jag trodde/hoppades/intalade mig att jag skulle svira omkring som ANgelina Jolie efter 3 veckor! Efter det misslyckade vägningsförsöket igår så sitter Babben här och klämmer på överskottet runt magen....=/
Det kan INTE bero på att jag byggt på mig extra muskler under denna tid, jag har varit noga med att dricka vatten, har inte fuskat det minsta (jo, första veckan så trodde jag det var ok att äta keso...har slutat med detta nu!).
Mina spekulationer:
-FÖr många Atkins-bars? (max en om dagen!)
-För mycket creme fraishe (34%), avocado?
-Att jag ändå inte lyckas f å i mig nog med vatten (för att få ut slaggprodukter..) Hur mycket ska man dricka/dag?
-Att jag äter FÖR LITE kolhydrater? (väger ej maten...) Tror inte att jag kommer upp i 20-25 g/dag.
-För lite motion (jajjemän, det erkänner jag...fast vi renoverar ju här hemma så tiden räcker inte riktigt till, har dock krattat trädgård osv..) Är dock i skrivandet stund på väg på en liten "prommis".
-Kan det bero på att jag inte har överdrivet mycket extra fett att gå ner, och att kroppen därför "segar på" viktminskningen??
Tro nu för Guds skull inte att jag redan är skinny, för jag har defenitivt fett att tappa både på mage och lår!
Hm...jaa, det blev ett långt första inlägg här i Atkinstråden =)
Så, hjälp mig tjejer, hur kan jag enbart ha gått ner ca 1 kg under TRE veckor?? SKitdeppigt faktiskt...
Ps: får man verkligen äta ett WASA rågknäckebröd lite då och då!?
skulle vara sååå gott med nått knaprigt (som ej är bacon...)
Ojoj, måste ut och spatsera!
Hälsningar Hollywood-wannabe (inte riktigt kanske.....)=)