Inlägg från: vill vänta lite |Visa alla inlägg
  • vill vänta lite

Atkins

Hej alla Atkinsanhängare! Här är en till som hakat på Hollywoods trend! Har kört på i nästa 3 veckor nu! TYvärr, så vet jag inte vad det är som händer, för vågen har då inte gett mig något glädjande besked!? Mitt "mål" är väl att gå ner kanske 5 kg, för så mycket mer har jag inte att ta av egentligen (vill ju gärna ha kvar lite underhudsfett! dyrt med värme när man bor i hus....=))
    Jag har ätit exemplariskt under hela tiden så ja ghar svårt att förstå varför jag inte går ner i vikt!? Jag känner ju att fettet minskar runt midjan och att byxorna sitter liite lösare. Men jag trodde/hoppades/intalade mig att jag skulle svira omkring som ANgelina Jolie efter 3 veckor! Efter det misslyckade vägningsförsöket igår så sitter Babben här och klämmer på överskottet runt magen....=/
    Det kan INTE bero på att jag byggt på mig extra muskler under denna tid, jag har varit noga med att dricka vatten, har inte fuskat det minsta (jo, första veckan så trodde jag det var ok att äta keso...har slutat med detta nu!).
    Mina spekulationer:
    -FÖr många Atkins-bars? (max en om dagen!)
    -För mycket creme fraishe (34%), avocado?
    -Att jag ändå inte lyckas f å i mig nog med vatten (för att få ut slaggprodukter..) Hur mycket ska man dricka/dag?
    -Att jag äter FÖR LITE kolhydrater? (väger ej maten...) Tror inte att jag kommer upp i 20-25 g/dag.
    -För lite motion (jajjemän, det erkänner jag...fast vi renoverar ju här hemma så tiden räcker inte riktigt till, har dock krattat trädgård osv..) Är dock i skrivandet stund på väg på en liten "prommis".
    -Kan det bero på att jag inte har överdrivet mycket extra fett att gå ner, och att kroppen därför "segar på" viktminskningen??

Tro nu för Guds skull inte att jag redan är skinny, för jag har defenitivt fett att tappa både på mage och lår!
    Hm...jaa, det blev ett långt första inlägg här i Atkinstråden =)

Så, hjälp mig tjejer, hur kan jag enbart ha gått ner ca 1 kg under TRE veckor?? SKitdeppigt faktiskt...

Ps: får man verkligen äta ett WASA rågknäckebröd lite då och då!?
    skulle vara sååå gott med nått knaprigt (som ej är bacon...)

Ojoj, måste ut och spatsera!
    Hälsningar Hollywood-wannabe (inte riktigt kanske.....)=)

• vill vänta lite

Här igen!
    Jag h¨åller absolut med dig, själva vikten är inte det man ska fokusera på! Ett massa prat om hur många kg som ska "försvinna" osv, jag vill tappa hull sen spelar det inte så stor roll!

Ja ghar läst en hel del på atkins.com, och jag avviker inte med något ätbart utöver vad som är tillåtet i fas1. Men där står faktist att man får äta ett knäckebröd (Wasa rey....) Och det är ju perfekt att knapra i sig tillsammans med en burk makrill! Íofs har jag bara ätit det ett par gånger under dessa veckor, så det har nog ingen större betydelse. DOCK var det ju det här med Atkins Bars....Det känns som att det är det enda med lite söt smak som man får äta...Saknar verkligen att äta frukt! Så den där fruktbaren med vit choklad som överdrag är ju SÅ god!
    Menmen...jag får väl minska lite! Kan ju inte sluta helt, för då kommer jag att bli en väldigt svårhanterlig och grinig sambo =)

Tips på frukost? Jag börjar få väldigt svårt att äta äggröra, stekta ägg, kokta ägg och bacon kl:07.00. Det positiva är ju att jag efter en sådan frukost mår illa fram till lunch...haha =)
    Men seriöst så börjar det bli riktigt tufft =/
    Testade sojamjölspannkakorna som rekomenderas på atkins.com och det var helt klart en mer angenäm frukost!
    Har ni några andra tips!? ÄR det ok att börja äta lite keso nu under den 4:e veckan? Mängd?

I övrigt så kommer jag helt klart att fortsätta med Atkins, för jag mår superbra! MÅnga positiva effekter har jag också sett. Helt klart mindre finnar! (socker är helt klart en bov!) SEn har min mage aldrig varit så "snäll" mot mig som nu. Har aldrig ont i magen och gaserna är totalt borta, så det blir inge mer bröd-/pastafrossa för mig i framtiden! Ett hett tips till alla som går omkring med uppsvälld mage, testa att ta bort mjöl från kosten! Laktos brukar alltid få skulden för magbesvär, men min läkare har haft fel,fel,fel!

Hur länge har alla hållt på här? Resultat (cm,kg jämfört mot utgångsläge)?

• vill vänta lite

Hallå alla!
    Vad glad (och avis) jag blir när jag läser att Atkins fungerar så bra för er! Imorgon har jag hållt mig till alla regler i 4 veckor!! DOck har bara ca 1,5 kg försvunnit...Lite deppigt, men jag känner att fettdepåerna minskar, så då får det väl ta den tid det tar =) Har börjat mäta mig, men har inte kollat måtten under den sista veckan, får göra det i morgon bitti!
    En fråga: måste man öka på med 5 gram extra kolisar/vecka?
    Jag äter precis samma som under de två första veckorna, och känner inget behov av att öka just nu. Kanske iom att vikten inte rör sig så snabbt, så känner jag att jag sliter på ett tag till på "nivå 1". MEN, kan detta ha något med den låååångsamma vikt-/cm-minskningen? Troligen inte va? Hmm...jag letar orsaker hela tiden, men kan inte komma på något som jag gör fel!
    Jag väger inte maten som jag äter. De kolhydrater som jag får i mig under en dag kommer från: sallad, gurka, lite ostar, lite CF och grädde, lite AtkinsBars (har minskat till ca 1/3 bar/dag =)), ca 2-3 rågbröds knäckebröd/vecka (ca 4 gram kolisar/bröd, 4-5 matskedar jordnötssmör/vecka (innehåll: 99,7% jordnötter).
    Jaa, det är nog allt! Ingenting fuskigt som smugit sig in va!?
    -Kan det vara så att jag äter för mycket kött/fisk/kyckling?
    -Att jag äter för stora portioner av kött/fisk/kyckling?
    -Ska jag sluta äta bacon, ostar och annat med hög fetthalt?

Har denna vecka kört igång med motion! Har prommenerat 45-60min varannan dag + träningscykel 30min varannan dag. Tycker mig ana att fettet minskat en aning mer denna vecka! Typiskt att man måste motionera för att nått ska hända. Jag hoppades på att det skulle gå lite mer smärtfritt :D

Annars så är det absolut jobbigaste med hela denna kosthållning omgivningens kommentarer! Mina arbetskollegor tycker att jag är fjantig som ska "banta" eftersom alla dem har aaaaningens mer att ta av =) Men jag envisas med att det är nu när man är ung som ett ställningstagande till sin kropp ska tas, det blir bara svårare ju äldre man blir! Sen har jag ju mått superbra de sista 4 veckorna!!!!

Fast jag har omedvetet börjat fånstirra och dregla över min sambos morgonmacka och yoghurt...=) Och så fort han äter en banan så ställer jag mig intill och insuper lukten av fruuuuuuukt! Hoppas att näshåren filtrerar bort de livsfarliga kolhydraterna! Eller så kanske det är därför min kropp inte greppar att den går på Atkins!!? =D

Det där med fettfasta verkar ju urjobbig! DÅ får man alltså bara äta proteiner!? måste bli lite torrt att tugga =)

Jahapp, nu är det dags att släpa sig ut i regnet på en promenad, verkar inte som att det tänker sluta så nu orkar jag inte vänta längre!

Kan ni inte skriva en "lista" på vad ni äter för typ av mat (inga tips på söta saker som får mig att längta efter socker....=))? Kanske dyker upp något nytt som jag kan peta in på menyn!

Oh, nu har regnet lugnat ner sig, ut ut ut!!

• vill vänta lite

oh my vad långdragen jag är....långt inlägg må jag då säga...=)

Svar på tråden Atkins