• ElsaO

Atkins

hej, får jag hänga på?!
    Har kört Atkins i lite över en vecka och jag märker redan att huden på magen har blivit slappare:)
    Måste vara det "sämsta" med atkins man går ner för fort, men skit samma har varken tid och lust att sitta och vänta på förändring!

Har lite frågor till er som verkar vara lite mer inkörda på Atkins än jag...

VAd är Xtravagansa?

Jag brukar ta en bit 86% choklad om dagen, kommer jag att förbli
    fet om jag gör det?

Hur ofta kan man ta en liten "paus" och faktiskt äta nåt kolhydratrikt?

Jag har börjat dricka nutrilett intensiv till lunch (10g kolhydrat per påse) av ren lathet är det en dålig kombination?

• ElsaO

tackar för tipsen, frun! Var köper man sånt? Hur länge är man i FAS 1?
    Jag tror jag fortsätter med nutrilett Intensiv till lunch för den har lågt GI och jag ammar fortfarande, undra just hur många kolhydrater om dan jag ska äta då... Har ätit under 20 g/dag när jag inte ammat, men nu slirar jag lite över ibland.

STARTVIKT: 70+
    MÅLVIKT: 58

Jag vet inte riktigt vad jag väger idag men ska väga på BVC om ca. 10 dagar, och jag håller tummarna att jag har tappat nåt!

Den 1 Juli -06 slog jag vad med min man att jag ska väga 58 kg 1 juli -07,om inte ska jag fixa oss en weekend på tuman hand, om jag klarar det ska han ordna det!

Idag har jag varit på stan och försökt hitta lite kläder, men jag tror jag väntar ytterligare några dagar, då kanske dom sitter bättre:)

HEJ HOPP!

• ElsaO

Har varit ute och rantat idag, men istället för ett skrovmål på max blev det lite butiksgrillad kyckling och en ruta 86% till efterätt det klarar jag mig inte utan. Ikväll ska vi grilla och jag hade tänkt att göra tzatziki MUMS!
    Egentligen vill jag inte veta för jag brukar inte låtsas om det, men ungefär hur dåligt är det att äta nuggets och mozzarella sticks?

• ElsaO

yes, jag måste gå ner i vikt varje dag, provade mina "idealjeans" idag och dom passade, och om jag inte inbillar mig så tycker jag till och med att vigselringarna sitter lite slappt! 1 vecka tills jag ska ställa mig på vågen!
    Ha en trevlig vecka alla duktiga "atkinsianer"!

Nu ska jag sitta och njuta av detta:)

• ElsaO

aj aj, har svullat idag till lunch, hamburgare med gi-bröd, hade köpt pommes men hoppade dom för jag fick så vansinnigt ont i magen, hade tänkt att slarva till middagen också för jag ska ut och äta på restaurang med jobbet, men det får bli kött och sallad då för jag vill inte riskera att få springa på toa hela kvällen :/
    Hade gäster för nån dag sen och bakade en chokladtårta, ett recept jag hittat på www.markazits.com/index.php?
    option=com_content&task=section&id=5&Itemid=175
    Jag ljuger om jag säger att den var jättegod, smakade lite som en cholkad omelett med mandel... men men, det kändes lite festligt att äta "chokladtårta" med grädde:)

Nu är det bara 4 dagar kvar till vägning, hoppas att det jag känner syns, att byxorna sitter lite lösare runt bilringarna:)

Förresten, har hört att man kan börja lukta huggorm ur munnen när man ätit atkins ett tag, finns det nån som märkt det?

• ElsaO

Anna ML skrev 2007-05-24 14:25:26 följande:

ÄLSKAR den här metoden efter att ha varit med i VV tre ggr och ökat i vikt efter varje omgång så får jag äntligen äta mig riktigt mätt och slipper snurrigt blodsockerfall
    Samma här, jag har provat dom flesta, kålsoppor och rikshospitaler, en gång skulle jag prova vv eftersom min arb. kompis alltid höll på att räkna points, och det knasiga är att alla säger att man får äta så mycket med vv, men det är bull****!!! Jag blev aldrig mätt!!! Nu däremot blir jag ganska snabbt mätt och man står sig bra på det! Det är bara den där lilla lilla 86% -iga efter maten jag inte klarar mig utan, men jag försöker intala mig själv att den gör mig gott!!!

HEJ HOPP!
  • ElsaO
    Tessa606 skrev 2007-05-24 14:54:29 följande:
    Har ni några bra tips på mellanmål som ni vill dela med er av?
    Jag brukar koka några ägg, dela dom och toppa med majjo, räkor, färdig skagenröra m.m. då är det bara att hugga in när magen sriker:) Hittade nåt som jag tror kallades "kinesiska" eller "japanska" mandlar på affären bara 2,5g/100g kolhydrater dom var jättegoda och mycke mindre kolhydrater än i t.ex. jordnötter.
  • ElsaO

weroniqqa: HA HA! läste bara ditt första inlägg där du skrev att du skulle gå ner 32kg och tänkte att vi hade ett svårt fall av anorexia på tråden, för du såg ju så smal ut på pres. bilden!

• ElsaO

Nu har jag bakat ett bröd som man ska kunna äta ca 5g/100g/ca 3 tunna skivor, jag har inte vågat smaka det ännu och som i allt annat skulle det vara en himla massa ägg så det osade omelett i hela huset, vi får se kanske det är en riktig fullträff! Ska prova imorgon med äggröra och skinka!
    Köpte Atkinsgodis idag, var jättedyr och jätte söt :( men när man verkligen behöver godis kan det ju vara ett alternativ...

Håll tummarna för mig nu på måndag, första vägning för mig då är jag i v 2+5 :) Jag hoppas att det syns lite iaf...

• ElsaO

hej igen! provsmakade brödetjag bakat och det var helt ok!

TRY THIS AT HOME KIDS!

Gott grovt matbröd
    Hej alla LCHF vänner!
    Ett tips på ett gott bröd som innehåller max 5 kolhydrater/100gram. Beror lite på hur man ska räkna bakpulvrets kolhydrater. Äter 3 skivor (ca 100g) av brödet med smör och diverse god ost till frukost och varar mätt ända fram till middag.

GROVT SOJAPROTEINBRÖD
    100g linfrö,
    50g fibrex,
    50g vetekli,
    100g solrosfrö,
    100g sesamfrö,
    10g salt,
    175g sojaprotein (neutralt 72%, 10kh/100g),
    15g bakpulver.

Blanda detta ordentligt och tillsätt sedan:
    200g creme fraiche eller gräddfil,
    5-6 ägg (ca 300-325g),
    50g smör (smält o. avsvalnat),
    2dl vatten.
    Käns smeten för stabbig tillsätt mer vatten.
    Lägg i en 2liters bakplåtpappersklädd form.
    Grädda i 175º 50 minuter.
    Ta ur limpan ur formen och låt kallna i pappret på ett galler.

Skär den i ca ½cm tjockaskivor. Då blir det 3st på 100g. Går utmärkt att frysa.

Hoppas det smakar.

• ElsaO

nu har jag vägt mig, passar på att gör det på bvc för där har dom bra vågar:)
    så nu ser det ut såhär...

STARTVIKT: 70kg
    DAGSVIKT: 66,3kg
    MÅLVIKT: 58kg

Jag har alltså minskat 3,7 kg på nästan 3 veckor, inte så bra tycker jag hade hoppats på mer...
    Men, nya friska tag!
    Jag ska inte ge upp...

än...

• ElsaO

ja, fast jag tror att jag hade gått ner mer om jag inte slarvat så mycket,jag inbillar mig fortfarande att det inte är nån panering runt nuggets, mozarella sticks och ibland t.o.m. lökringar:) Men nu blir det tuffare tag! Sluta slarva, Ut och promenera MINST 5 ggr i veckan, Jag har en flottardag och det är lördagar, har skrivit veckomatsedel som passar hela familjen.

MÅN: Köttfärsomelett
    TIS: Ost & Broccolisoppa, Plättar (cocosplättar)
    ONS: Kyckinggryta ris
    TORS: Pannbiff m. lök Pot.
    FRE: Lax Pressad pot,
    LÖR: FLOTTARDAG!!! (sitter redan och planerar vad jag ska äta... matmissbrukare?!?)
    SÖN: Korv och Ägg

Nu ska jag köra såhär fram till jag nått målvikt sen ska jag ta in lite mer kolhydrater och minska på fettet så jag håller den också:)

Hej hopp, ge mig en slank kropp!!!

• ElsaO

anna ML: finns på hälsokostaffärer, jag köpte en utan smak, en stor burk för 150:- man kan använda den i drinkar och i bak.

• ElsaO

hej allihopa! alldeles snart ska jag äta en stoooor portion pasta carbonara och det ska bli så gott,ny vägning på måndag jag hoppas på -2kg...

Hur går det för er!?!

Svar på tråden Atkins