Inlägg från: Ingefaera |Visa alla inlägg
  • Ingefaera

Atkins

Vanessa1:Klart att du får vara med ändå! Tänk på att frukt kan ha negativa effekter på din viknedgång bara, fruktsockret kan ställa till med lite problem. Jag ser att du äter väldigt lite, kan vara därför magen krånglar. För sund viktnedgång och för att hålla magen i trim behöver du äta mer än 3 ggr/dag och gärna att tre av dessa är "riktiga" måltider. Om du äter för lite nu så kommer du att dra på dig allt du gått ner igen om du inte fortsätter äta lika lite i framtiden. Mycket bra att utesluta bröd, pasta och dyl.

• Ingefaera

Vanessa1: Klart att du får äta vad du vill, jag ville bara hjälpa. När det kommer till frukt så finns det mycket socker i den, vilket kan göra att man inte går ner så snabbt i vikt och gör blodsockret ostabilt. Ostabilt blodsocker= ofta övervikt. Det är ju inte så att de tagit frukten för att jävlas. Dessutom är det oftast bara den första tiden du måste vara utan sånt och det får man ju försöka ha självdiciplin med.

• Ingefaera

Tuffsluffsan: Oh, vad smaskig din dag lät! Knäcke är nog ingen större fara, hellre det än vitt bröd, dessutom innehåller det oftast bara fullkorn.

Jag åt ost, philadelpia, cheddar och även andra. Ingen lättost dock, kan finnas socker i den. Selleri med philadelpia på är himmel!

• Ingefaera

jeli81: Åh, det där är riktigt mums!

• Ingefaera

Tuffsluffsan: Gör en variant på Flygande jakob men hoppa över bananen och eventuellt nötterna (jag brukar behålla nötterna) och servera med sallad eller broccoli.

• Ingefaera

Rött och vitt vin är bäst.

• Ingefaera

Linfrön är bra för att få igång magen. Den kan ju ha en tendens att stanna upp vid en sådan här diet.

Hoppas allt går bra för er, själv är jag på semester hos mamma i skåne och stoppat i mig både vin och annat busigt.

• Ingefaera

Jag skulle vilja bli av med 5-6 kg så att jag kan få på mig en 38:a igen. Nästa vecka börjas det för mig! Har bestämt mig för att börja springa igen, är lite arg på mig själv att jag någonsin slutade. Hoppas att ni alla haft en fin helg!

• Ingefaera

Dezzan: Grattis! Inte illa! Ge inte upp, platåerna kommer o går.

Glad påsk alla!

• Ingefaera

Nu har jag snart följt Atkins/Gi i en vecka och känner mig ytterst duktig. Har stoppat i min lite frukt och bär dock, men känner inte att jag behöver ha dåligt samvete för det. Vill gärna tipsa om Lauritzsons "Våra bästa GI-recept", massor med bra recept även anpassade helt för Atkins. Lägger gärna ut recept från den om någon vill.

Har ingen våg så jag kör med måttband.

Någon som har bra frukosttips?

Svar på tråden Atkins