Inlägg från: Fru Wadell |Visa alla inlägg
  • Fru Wadell

Atkins

Dezzan: Hur har du det med motionen då?

• Fru Wadell

Tessa8: Prova bacon eller tonfiskröra med en burk tonfisk, två kokta krossade ägg och majonäs. Försummbart

Ngn som vet vad som händer om man äter mindre än 20gram kolhydrater / dag?

• Fru Wadell

Xanni: bacon? *mums* 3 paket är 0.1 g kolhydrat

Ingen som vet vad det gör om man äter mindre är 20 g/dag?

• Fru Wadell

AnnaML: Hej kompis och välkommen hit Ska du äta enligt de första faserna ska man inte äta bröd och mejeriprodukter. Men du aknske kan hoppa på underhållsfasen direkt och då går det ju bra med

Jag har fått bekräftat idag att jag har ketoner i kisset *s* var på akuten och de säger: Det enda vi ser är att du är uttorkad.
    Nästa läkare sa: ja det betyder att du har ketoner i kisset
    Hihi. Måste erkänna att jag jublade lite inombords. *s* Förbrännings-SM

Nå ja, jag har en jävla jobbig magkatarr som tar död på mig så så roligt var inte besöket på sjukhuset, ska göra röntgen om någon vecka sa de, inte kul. Inga tableter hjälper men det är väl bara att bita ihop eller att bryta ihop *s*

• Fru Wadell

Hej tjejer! Så ägg är inte bra för magen? vad ska jag då äta? Jag får inte äta laktos, gluten, mycket stekt mat, alkohol, stark mat, bröd, majsmjöl osv. Om jag inte får äta ägg vad ska jag då äta?? Hmm...varför skulle man inte kunna äta GI/Atkins med magkatarr? Man äter ju kött/fisk/fågel och grönsaker. jag kanske ska tilläga att jag inte äte några såsåer eftersom det blir så krångligt med laktosfritt och jag är så lat *s* Sen får man ju inte äta mjölkprodukter de första veckorna i Atkins så det passar ju utmärkt. Äter dock Atkinsbar ska jag erkänna, ibland blir det svårt att få i sig lunch och då kan jag ta en sådan. De innehåller 2 gar nettokolhydrater/bar.

Ketonfasen kommer du i om du äter Atkins och GI och börjar med deras rekomendationer som är i första faserna.

• Fru Wadell

Ingefeara och Dezzan: Här har ni en till lärare! jag har både förskollärarutbildningen och lärarutbildningen år 1-5

• Fru Wadell

Hej hej, jag har iaf gått ner över 3 kg och 19 centimeter på en månad

• Fru Wadell

DiskoDagny: Nä, jag har mätt rumpa, bröst, höft och midja

• Fru Wadell

AnnaML: Magen ja, jag äter typ låglaktosfil tre ggr/dag med bär och linfrön i. Känner ingen hunger alls. varit och tagit glutenblodprov idag och så ska jag in på sjukhuse för röntgen. Äter massor av tabletter/dag men är pigg och har inte lika ont. Skönt! Kan äta "onyttigt" eller "Vanlig" mat ibland men då får jag ont direkt efteråt, gaser och måste lägga mig. Har inte så mycket energi kan jag säga, tänkte gå en promenad förrut men benen bar inte i nedförbacke. Nu ska jag på gymmet och köra på vibbroplattorna, det kräfs inte ika mycket energi där. ha en trevlig valborg Psss. Vi var och hämtade våra ryggsäckar igår *iiihh*

• Fru Wadell

AnnaML: Gi på semetsern, ja det blir nog svårt det *s* Det är ju mycket man äter ute så jag skippar det. jag tänker mig för bara, typ inget strips och så, men OM jag vill äta så gör jag det. man har ju semester!! När vi for i juli på smekmånaden så var jag så vältränad och slimmad så jag kunde äta allt där nere. De första två veckorna efter man har slutat tänka sig för går kroppen som av sig själv och det händer inte så mycket. Förbränningen är i topp så det kan man glida på de första två veckorna

Svar på tråden Atkins