Inlägg från: Anna ML |Visa alla inlägg
  • Anna ML

Atkins

Dezzan: ja det ska bli kul om inte annat var det en bra sporre för mig att rycka upp mig men jag borde ju ha börjat för månader sedan Visste inte att det skulle gå såpass lätt med den här metoden, håller mig mätt bra!

Antar att man får stå ut med att det kommer platåer lite då och då fast man vill ju att det ska gå så fort fort

• Anna ML
    weroniqqa skrev 2007-05-17 07:46:08 följande:
    Hej tjejer!Hjälp.....jag står still, vågen ändrarsig inte ett smack. något tips på vad jag kan göra????
    Har tyvärr inget tips, jag äter ung lika hela tiden och det verkar gå lite i intervaller, ena veckan två kilo ner och andra inget osv...men jag kör vidare så länge slutresultatet verkar bli bra
    Fru Wadell skrev 2007-05-17 13:14:45 följande:
    Tjing! Rapport från fettfastan: minus 1 kg varje dag!! Bra va?? Jag då? Jag står still på vågen *irriterande* men jag minskar i mått och har gått förbi mina mål som jag satte upp i februari. har gått ner 32 cm nu fast jag har bara gått ner lite över 4 kg, men som sagt, man ska ju inte titta på vågen. Nu ska jag äta lite mer regelbundet och satsa på att få en plattare mage med gymmets hjälp
    Uj va bra!! Men är han inte hungrig då?  Själv har jag insett att det tar nog lite tid att få den där kroppen jag vill ha, helst inom tre veckor Men jag kommer iaf ha tagit en tredjedel av alla kilon innan vi åker, sen är det väl sarong som gälle
  • Anna ML
    Fru Wadell skrev 2007-05-18 09:55:28 följande:
    Nej, faktiskt inte. han tycker det är hur bra som helst. Han jobbar även åt ett företag som heter Xtravagansa som är pulvernriktat, han har gått ner MASSOR av kilon på dessa men han säger att denna fettfasta är mycket enklare att äta och han är inte hungrig. Han äter 5 ggr/dag och får tugga, inte bara svälja som med pulver. Han ställde sig på vågen idag igen, ett kilo ner igen. *s* Thialand närmar sig med stormsteg! jag satsar på en astare mage nu mot sluttampen.
    Aha..min jobbarkompis är med i Xtravagansa hon har snart tagit hela sin övervikt på tre veckors pulver och känner sig inte hungrig alls

Själv måste jag tugga annars kreverar jag

Idag har jag ätit en underbar sallad med kyckling, mozarella och tre sorters bönor, det var sååååå himla gott

Å mina byxor i stl 44 sitter jättelöst
  • Anna ML

Hej, här känns det fortfarande bra, ska ställa mig på vågen imorgon, spännande...jag har skött mig bra, äter någon skiva knäckebröd då och då samt någon atkinsbar det är allt, är inte ens sugen på något?? konstigt....äter mörk sockerfri choklad när alla andra fikar, funkar toppen, heja på alla duktiga

• Anna ML
    ElsaO skrev 2007-05-20 21:53:10 följande:
    yes, jag måste gå ner i vikt varje dag, provade mina "idealjeans" idag och dom passade, och om jag inte inbillar mig så tycker jag till och med att vigselringarna sitter lite slappt! 1 vecka tills jag ska ställa mig på vågen! Ha en trevlig vecka alla duktiga "atkinsianer"!Nu ska jag sitta och njuta av detta:)www.youtube.com/watch
    Va härligt, det som är så kul med Atkins är just att man får en sån skjuts i början, jag gick ner två kilo första veckan
    Fru Wadell skrev 2007-05-20 20:06:42 följande:
    AnnaML: duktig tjeje!!
    Du är ju så duktig du med
  • Anna ML
    Dezzan skrev 2007-05-21 20:26:50 följande:
    Vad kul att höra att det går bra för er. Min förlovningsring måste jag ta in när jag stannat dit jag vill.Just nu så har jag min mammas vigselring på mig oxå för att  jag är rädd att tappa min förlovningsring. haha många som tror att jag gift mig 
    Härligt Dezzan Jag har ett par ringar jag gärna vill kunna ha igen, vigselringen har suttit grymt trångt men det börjar kännas bättre!

Vägde mig idag och den här veckan har jag gått ner 1,4 kilo!!! Sååå grymt nöjd
  • Anna ML
    Dezzan skrev 2007-05-22 17:49:09 följande:
    Anna ML:Men vad skoj! Härligt bara kämpa på. 1.4 var inte dåligt.Skit har glömt att mäta mig. Ska ta och göra det och se om det hänt nått.Köpte ett par byxor för ca 3 veckor sedan och dom är för stora nu
    Härligt, det är ju eg det viktigaste att man får minska klädstorleken, det har jag inte gjort än men visst känns byxorna lösare..

Hur mycket har du gått ner totalt Dezzan?
  • Anna ML
    Dezzan skrev 2007-05-22 21:39:07 följande:
    Jag har gått ner 8 kg sen jag började för 2 månader sedan.Var tvungen att synda igår och idag   Glömde ta med mig lunch så var tvungen att äta nått för att orka jobba hela dagen. Men tror och hoppas att det inte ska ställa till med problem.
    å det är ju jättebra, vilken viktnedgång....jag tror nog att det går att synda en gång utan att det spelar roll faktiskt, jag ska planerat synda på torsdag då jag ska bort men bara lite och det blir första gången på nästan fyra veckor då

Jag har ätit frukt igen (en om dagen) i två dagar....och det päronet jag åt idag var äckligt sött..så konstigt jag som eg är en riktigt sockerholic så jag ska hoppa frukt resten av veckan med.
  • Anna ML

måste bekänna att ikväll ska jag bort och synda lite men bara lite...jag har varit stenhård i snart fyra veckor och känner eg inte något sug alls efter något förbjudet men vet man att bordet är dukat med väldigt god mat så är det svårt att låta bli, men jag hoppas att det inte sabbar för mycket.

Ska tillägga att jag ÄLSKAR den här metoden efter att ha varit med i VV tre ggr och ökat i vikt efter varje omgång så får jag äntligen äta mig riktigt mätt och slipper snurrigt blodsockerfall

• Anna ML

åh vilket bra recept, ska prova för jag har inte ätit bröd på fyra veckor..

Tror jag står still nu...min våg busar lite med mig men ska väga mig imorgon på jobbet och då får jag väl domen...men men det är väl bara att hoppas att det går bra nästa vecka

• Anna ML
    ElsaO skrev 2007-05-28 11:30:43 följande:
    nu har jag vägt mig, passar på att gör det på bvc för där har dom bra vågar:)så nu ser det ut såhär...STARTVIKT: 70kgDAGSVIKT: 66,3kgMÅLVIKT: 58kgJag har alltså minskat 3,7 kg på nästan 3 veckor, inte så bra tycker jag hade hoppats på mer...Men, nya friska tag!Jag ska inte ge upp... än...
    Grattis det tycker jag var jättebra!

Jag har vägt mig idag och har gått ner ytterligare 1,5 kilo sedan förra måndagen, hurra va skönt. Har alltså gått ner över fem kilo på fyra veckor iaf
  • Anna ML
    ElsaO skrev 2007-05-29 09:29:04 följande:
    anna ML: finns på hälsokostaffärer, jag köpte en utan smak, en stor burk för 150:- man kan använda den i drinkar och i bak.
    Tack ska gå till hälsokosten på lunchen då för alla andra ingredienser har jag ju köpt redan
  • Anna ML

hej alla

måste bara säga att jag har bakat brödet och efter fem veckor utan mackor så var det ju toppengott

• Anna ML

Här går det toppenbra! Har gått ner sju kilo nu Nöjd, mätt och glad! På lördag åker jag till Thailand i tre veckor och där blir det nog lite si och så med Atkins men när jag kommer hem kör jag på igen.

Kapha: vet inte varför du inte går ner men det kanske tar ett tag för kroppen att ställa om sig? Har du lyckats en gång så vet du ju hur du ska äta så det borde inte vara det iafFundersam

Kram alla så dyker jag in här om tre veckor igen..

Svar på tråden Atkins