• Dezzan

Atkins

xanni: ok har aldrig testat dom där proteinpulverna, visst finns dom på hälsokostbutikerna?

• Dezzan
    xanni: ok har sett flera recept där dom använder dom där pulverna, känns så onödigt på nått sätta att lägga ut så mkt pengar. Men det är klart, man kan göra mkt mer med det.
    Vet du ungefär hur mkt det kostar?
  • Dezzan

Xanni: tack för tipset.
    Så glassen var god. har inte testat göra glass ännu. Är så sugen på glass.
    Vad har du för sötningsmedel. Jag brukar köra med sucettströ.

Det är jättebra recept på båda matfrisk och Markazits sida, det finns ju hur många sidor som helst, bara man söker så Räcka ut tungan

• Dezzan

ja det är nog vilket som.
    Jadu dom smyger in skiten lite varstans.
    Dom är luriga.

Hur går det med din viktnedgång då?

• Dezzan

Phantis: Det är alltid bra att röra på sig, då går man snabbare ner i vikt/omfång.
    Ni äter bra med grönsaker oxå, för det måste man även äta. kommer inte i håg om du skrivit hur ni äter typ under en dag. Men både protein, fett och kolhydrater i form av sallad ska man äta varje dag. Sen ska man även ta multivitamintablett varje dag.

Många som missar den biten, eftersom vi inte äter frukt eller alla grönsaker måste man ersätta det med en tablett.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Anna ML: 
    Välkommen hit till oss.

Som fru Wadell skriver så kan man hoppa direkt till underhållsfasen direkt, men då går du saktare ner i vikt. Så har man inte så brottom så kan man börja där.

Lycka till!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fru Wadell:
    Stackars dig, det lät inte skoj. Det är viktigt att du dricker mycket då man äter enligt Atkins. Hoppas att det löser sig för dig.

Disko Dagny:
    Under första fasen får man inte äta mejeriprodukter, ost, grädde går bra men inte mjölk, fil, CF ( Cream Fraishe ) eller liknande.
    Kom i håg att alltid ta den fetaste grädden och osten du hittar.

Nu har jag äääntligen gått vidare från min 2 ½ veckas platå. Nu har jag gått ner  2 kg på 2 dagar, känns skönt igen. Det enda jag gjorde var att sluta äta cashew-nötter.
    Jag som knappt åt några alls, men det ställde till det för mig ändå.
    Hat ätit några atkins-bar oxå, men dom verkar inte stoppa vikten för mig.
    Jag har även lyckats gå ihop 0.5-1 cm på dom flesta ställena på 1 vecka. Trots att jag hamnat på platån.

Vad ska ni hitta på i helgen då?
    Vi har inga planer ännu, jag och min svägerska ska åka till Ikea, haparanda. Sen får vi se hur helgen blir.

Bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum!
  • Dezzan

Ingefaera: å så mysigt det lät.
    Här har du blåst hur mkt som helst hela dagen och har inte alls varit så skönt ute. Men värmen lär väl komma hit oxå hoppas jag.

Grattis till att du fixade tentan. Vad pluggar du till?

• Dezzan

Ingefaera: ja sedär, själv är jag barnskötare, springvickar än så länge.
    Ja idag har det inte varit skönt ute så man väntar bara på värmen.

• Dezzan

Phantis:
    Under viktminskningsfasen får du ta in frukt.

Man gör ju lite som man vill efter två första veckorna. Antingen stannar man kvar i fas 1 eller så går man vidare. Eller så smyg tar man in lite från fas 2 och stannar mestadels i fas 1, som jag gör hihi Skrattande

• Dezzan

Phantis: ja det gick mkt lättare för mig oxå, trodde jag skulle sakna min cola allt för mkt, men det har gått riktigt bra. ( fast man kan ju dricka cola zero och light  Oskyldig )
    Ja lite grann kan man ju ta in från fas 2, som jag gör. men håller mig mestadels i fas 1.

Jag kan inte äta nötter, då stannar jag i vikt. Det var det som hände då jag hamnade på platån förra veckan.

Men tänk så bra att det finns en atkinstråd så man kan fråga varann grejer och få tips Flört

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hur går det nu tjejer, händer det nått med era kroppar??

Sen min platå har jag gått ner 2 kg, men nu verkar den ha stannat. Ska testa att även plocka bort atkins bar, fast dom e så goda.

Äter inte mkt av den men det kan räcka.

• Dezzan

Fru Wadell: Gratulerar till viktnedgången, det är ju superbra.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ingefaera: Ja du får passa på då. Alltid kul att se att man gått ner oxå.
    Syns mest i ansiktet på mig oxå.
    Var och hälsade på en kompis igår som jag inte sett på flera veckor, hon tyckte att jag håller på att försvinna ( vilket jag inte gör, men mkt har försvunnit, men är inte i land ännu ) Det är alltid skoj att höra andras reaktioner, då syns det utåt oxå att  man gått ner i vikt. Hm...min pappa påpekade oxå igår att jag har blivit smalare.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Anna ML: Om du är hungrig så ska du äta något, inte bra att gå och vara hungrig för länge. Sen ska du ju äta dig mätt men inte proppis. Då ska du hålla dig rätt bra på det.

Svar på tråden Atkins