• jeli81

Atkins

Tack Ingefaera!

Och välkommen hit upptäcksresande!! Ja egentligen ska man väl undvika alkohol, jag drack alkohol förra helgen (rödvin) och jag blev mer påverkad än jag borde, och antagligen för att kroppen fick en chock med alla kolhydrater den fick i sig då.. Men vin är bäst att dricka om du vill dricka.

• jeli81

Dezzan: välkommen hit!!!

Det här är min 3:e vecka som jag ätit men jag har slarvat lite mad lite alkohol och lite godis som jag åt förra helgen. Igår åt jag pasta för första gången och det var inte så gott som jag trodde.
    Jag ska gå och hämta min atkins recept bok idag om jag hinner så ska jag laga därifrån också. Så på måndag kör jag hårt igen!! 

Jag har sen jag börjat gått ner lite över 3 kg, och nästan allt rasade jag första veckan, sen har jag stått still, gått upp och gått ner, tror det kan ha att göra med äggkläckningen också :D

Men innan midsommar ska jag väga under 100 kg, ca 8,5kg kvar!!

Hur mycket vill ni andra gå ner?  

• jeli81

Hallå på er brudar!!

Vilken underbar helg det har varit!! Tyvärr har det gått åt skogen för mig med maten, som jag skrev tidigare, men på tisdag blir det nya tag. Ska iväg med skolan imorrn på en utedag där vi ska få mat som innehåller potatis och morötter, och vi måste tillaga den själva, så jag börjar igen på tisdag när jag hämtat min kokbok också!!
    Sammanlagt vill jag gå ner en 35-40 kg till..

• jeli81

Hallå allihopa!!

Har varit jättedålig på att uppdatera här inne och jag har inte ätit atkins på över en vecka, fråga mig inte varför för det vet jag faktiskt inte själv. Jag har ialla fall kokboken nu och jag tänker köra hårt från och med idag med det! Nu är det inget mera fusk för mig. Operation skärpning inledd!!

Jag tycker kokboken är bra med tips och idéer, det jag dock inte tycke rom är att det bara är recept på äggröra och olika omeletter, och jag tycker inte om omelett.. Så det blev inga tips för mig där heller :( Men jag tror jag kör på med min smoothie även fast man inte ska äta och  dricka mjölkprodukter.

Vad roligt att höra hur bra det går för er alla! Välkomna alla nya!!

Beasås äter jag, det går alldeles utmärkt att äta till, kolla bara så att det inte är socker, och andra kolhydrater i, eller rättare sagt att det är den mängd du får äta per dag. Hoppas jag inte snurrat till det för dig här nu!

• jeli81

LinaL: Ja jag är slö och gör inte egen beasås :D
    Rökt skinka tror jag är bättre än kokt, men det var nånting med den rökta som jag inte kommer ihåg nu, ska försöka kolla upp det! Jag tror att man ska undvika mjölkprodukter första tiden, men jag måste få i mig lite.

Jag gör min smoothie på följande sätt

ca 1dl yoghurt, vanilj smak, fungerar även med andra smaker. Se till att den är UTAN socker bara.
    ca 1dl mjölk, för bästa resultat använd sojamjölk, men ajg använder vanlig "blå" mjölk
    och bär i lagom mängd, jag brukar ta i så det ryms i burken jag mixar det i. Men det är smaksak. Jag brukar ta hallon el björnbär.

• jeli81

Ja ägg och bacon på morgonen vette tusan om jag får i mig.. 2 kokta ägg och en smoothie är ungefär vad jag klarar av :D

• jeli81

Fru Wadell:

Jag käkade nog inte enligt atkins första fasen riktigt som jag skulle. Men jag åt ialla fall typ en köttbit el liknande och typ broccoli till och någon sås till detta. Ibland varierade jag det med andra frysta grönsaker. Detta gjorde ju att jag lessnade, så då åt jag vanlig sallad till maten istället.

Jo mellanmål får du äta, men om du till exempel äter gurka så måste du ha kolla på hur mycket av det du får äta osv. Du kan äta ex ett kokt ägg till mellanmål.

Hoppas att det kommer gå bra för er!!

• jeli81

Ja jag vet inte om du blev så mycket klokare av det jag skrev :) Men jag hoppas ni får lite ordning. Se till att inte äta samma grönsak två dar i rad bara, då kanske man inte ledsnar lika fort på det :D

• jeli81

Hejsan tjejer!!

Jag äter inte enligt atkins längre och har inte gjort på några veckor, detta för att jag nyligen fått reda på att jag är gravid :D Och jag har misstänkt det ett tag så därav några veckor utan atkins. Men jag kikar in här lite då och då och hejar på er andra!!

Kämpa på nu alla duktiga atkinsare!!

• jeli81

Dezzan: Det ska jag absolut göra!! Usch jag kände mig så falsk när jag skrev att det gick så bra för mig här.. Haha men ibland så får man ta till en vit lögn!

Kämpa på nu alla duktiga tjejer!!

• jeli81

Dezzan: 26 december är det beräknat, men det komemr bli ändrat nr jag varit hos barnmorskan :)

• jeli81

Måste bara skriva att ni är superduktiga allihopa!! :)

Vad härligt med klarade tentor! Själv kuggade jag mig nog i den jag hade igår.. Läser också till lärare, dock för de yngsta. :)

Kämpa på nu alla!!

Kramisar  

• jeli81
    Ingefaera skrev 2007-04-28 11:24:38 följande:
    Jeli81: Aldrig kul att kugga, men du har ju något ännu mer spännande i magen så du behöver kanske inte sörja den tentan just nu.
    Så sant så! :)

Ni är superduktiga allihopa!! Kämpa på!!  
Svar på tråden Atkins