• Dezzan

Atkins

Anna ML:
    Jag äter bara tre ggr / dag oxå, vissa äter 4 mål det är ju olika. Du behöver inte äta om du inte är hungrig. Däremot om du ätit fruokst och inte kännt dig hungrig resten av dagen så är det ju bra om du tar något att äta.
    Har du inte varit hungrig under en hel dag så kan det hända att du äter för fet mat, då blir man inte heller speciellt hungrig under dagen, så då får du trappa ner på det feta lite.

Varför inte ta in lite tonfisk i salladen? 
    Bara äta köttfärs, svamp, krossade tomater, vitlök och lite ost på.
    Någon köttbit med broccoliosttäcke eller gratäng och lite sallad till.
    Kycklingsallad med någon currysås.

Är oxå dålig på att komma på saker att äta. men det finns så mkt att göra.

• Dezzan

varsågod

Vad händer hos er ikväll då tjejer?

• Dezzan

Vi hade väl tänkt gå till en brasa inte så långt från oss. Får se om det blir av. här är det oxå lite kallt ute.

• Dezzan

Vad lustigt xanni, jag skulle oxå precis rekomendera den sidan Räcka ut tungan

• Dezzan

wiii har snart kommit halvvägs till mitt drömmål Skrattande
    Det skulle antagligen ha gått fortare om jag hade tid att röra mig mer. Iofs kan man gå ut med vagnen, men tycker det är så trisst att gå själv.
    Måste leta reda på min MP3 så jag har nån musik att lyssna på. Har inte packat upp den ännu sen vi flyttade in i huset i dec.  *skämmas*

Nå tjejer hur går det nu? går det framåt eller bakåt?
    Å vad händer för skoj i helgen ?

Kom i håg att stå emot alla godsaker, du vet ju vart det sätter sig, eller hur?

Nu kämpar vi på!

• Dezzan
    Tessa8:
    Tackar tackar, ännu har jag en bit kvar, men har man gått ner halvvägs så är det ju bra.
    Det kan hända att man står still, jag stod still i 2 ½ vecka drygt. Kroppen ska dra ihops sig eller så har man inte ätit som man ska.
    Men det ger med sig ska du se, snart så börjar det röra på sig igen.

Anna ML:
    Tack ska du ha. Det känns jättebra, har snart kommit halvvägs, bara 3 kg kvar ungefär.
    Sen är det en bit till, men det ska jag väl klara. Iofs så om jag märker att jag har kommit ner i den storlek jag vill så tänker jag inte låta vågen styra, då får jag hellre väga några kilo för mkt än att man ser för smal ut. Vill ha lite kurvor kvar, passar bättre i det än inget alls. (fast utan att se mullig ut )

Bra att du inte känner något sötsug. Hur länge har du hållt på nu? *glömsk*
    Jag klarade mig jättebra utan att få nått sötsug, men efter 3:e -4:e veckan så blev jag sugen på allt möjligt.
    Men det börjar ge med sig nu.

Nåååå vad säger ni tjejer, satsar vi inför BEACHEN 2007??? Skrikandes
    NU KÖR VI HÅRT!!!!  *peppa peppa* hihi HÅller på er.
    Frågan är om ni vill ha kanelbullen mitt på magen, eller om du vill ha en platt fin mage?
  • Dezzan

Hm... en lite OT sådär, nån av er som sysslar med scrapbooking eller digiscrap??

• Dezzan

Vill vänta lite:
    Ska börja och hälsa dig välkommen hit till oss,  här ger vi varandra tips och idéer, ett helt underbart gäng vill säga.

Skriver så som jag har skrivit till andra tjejer här inne som inte heller märker något på vågen.
    Man er mer på kroppen än på vågen eftersom man inte förbänner muskler då man äter som Atkins. ( vilket man kan göra då man äter andra dietmetoder )
    Så mät dig byst, mage, stuss, överarmar och lår så ska du se att du minskar i vikt.
    Stirra dig inte blind på vad vågen visar, det är ju kroppen du vill förändra eller hur?? Flört

Ska försöka svara och ge min syn på dina frågor.

Jag försöker att inte äta så mkt atkins bar även om dom är goda, jag brukar skära i småbitar och bara ta ett par st, av dom.  Vissa kan äta en hel bar utan att det blir något knas med viktnedgången andra kan inte äta så mkt av den, det är individuellt. Testa att plocka bort den i nån vecka.

Vad jag har förstått så ska man helst bara äta 3? matskedar av CF (Cream Fraishe ) det var inte så mkt av det iaf.

Du ska dricka minst 8 glas vatten/dag

Jag väger inte heller maten, men äter du tre vanliga salladsportioner/dag så är det lagom, jag äter inte mer än så.

Jag ska erkänna att jag varit jättedålig på att motionera oxå, men har ändå gått ner i vikt. hade dock en platå som varade i drygt 2½ vecka. Så jag tror inte det beror på det, men som sagt, det är ju individuellt hur kroppen fungerar.

Bara för att man får äta fet mat så menas det inte att man ska trycka i sig extra mkt av det och mer än vanligt. Så varierar du med protein, fett och kolhydrater i form av sallad så ska det räcka. Äter du inget protein så kan inte kroppen ta upp fettet, det är bra att känna till för om man bara äter fet mat så händer det ingenting med kroppen, då står man stilla eller lägger på sig.

Angående Wasa knäcke så är det upp till var och en om dom vill unna sig något gott och något "istället för" Jag har inte fuskat då jag har ätit. Men visst ta ett knäcke om du känner för det. Men gör det inte till en vana Glad

Tror jag har svarat på hur jag ser det hela, säkert finns det andra som har andra tips att ge dig.

Men kom ihåg att det är kroppen som först förändras och inte vad du ser på vågen.

Mät dig, då ser du snabbare resultat, LOVAR!!

Lycka till!!!

• Dezzan

Ingefaera:
    Jadu beachen 2007 är väl mer som ett talesätt, håller med om att det är kallt vatten här, men det är ju havsvatten här ute i kusten.
    Men jag tycker det är skönt efter att man doppat sig, då kroppen har kylts ned tillräckligt för att inte känna så mkt Räcka ut tungan

Jag har gjort några digiscrap LO:s ( LO-LayOut) om du vill kika på min sida.
    Annars kan du kolla på den här länken, tror den beskriver rätt bra vad scrapbooking är.
    Jag har gjort mina på datorn som jag lagt upp.
    http://www.scrapbook.se/index.html

Hur är det annars då?

• Dezzan

Vill vänta lite:
    Måste ha missat det där med att man fick äta wasa bröd Glad

Dom ska visst ha börjat med någon form av Low-carb bröd, men jag har ännu inte sett det. Iofs en rätt ny produkt, så dom börjar väl i sthlm som med allt annat, sen tar det väl ett år innan det når oss här uppe Räcka ut tungan

Är du inne i VM (viktminsknings fasen ) får du ta in Keso 60 g/dag
    Du får även börja ta in frukter i VM, så då ökar ju vad du får äta till frukost, kan även ta in bär som hallon, blåbär, jordgubb.
    Såg ett recept från VM : keso med 80 g hallon och 1 hårdkokt ägg (även om du är less på ägg och bacon kanske det går bättre med lite keso och bär? )

Jag har hållt på i 1½ mån med Atkins, men som jag skrev tidigare så hamnade jag på en platå i 2½ vecka Ledsen så det gick lite trögt att gå ner i vikt, har fram till idag gått ner 8 kg
    3 cm på armarna, 6 cm byst, 9.5 cm mage, 7.5 cm stuss, ca 6 cm låren.
    Bara 2 kg tills jag kommit halvvägs

Svar på tråden Atkins