• Dezzan

Atkins

Anna ML:
    ja det var först idag som jag har räknat i hop mina cm:rar, skoj att se att det försvunnit så pass mkt på drygt en månad  
    Jag tycker du ska mäta dig nu, så ser du resultatet nästa gång du mäter dig, bättre sent än aldrig heter det väl.
    Du kan ju om du vill testa att köra från fas 1 igen stenhårt och se om det släpper vikten. Annars kan du ju testa att skära ner eller ta bort avokadon, CF, ev nötter och bär osv. för att se om det stannar upp vikten.

Det är så skoj att träffa folk som man inte ser så ofta, var ett par veckor sedan jag träffade min kusin, och hon sa att det syns jättemkt på mig att jag gått ner, så det är jätteskoj när andra ser det oxå. Självbilden hinner ju inte riktigt med, ser ju att jag gått ner men tycker inte att det är så jättefarligt mkt.

Har än mkt att ta ifrån Skrattande

• Dezzan

Tessa8: jo man brukar visst inte må så jättebra efter att frossat. Speciellt inte då man varit utan socker ett tag.
    Men härligt att du hittade tillbaka igen, fast jobbiga är att man oftast måste börja om från fas 1 i två veckor.

Har varit nära att fuska flera gånger, man blir ibland så vrååålsugen på nått gott.

Fru Wadell: Hur är det med magen och allt?

• Dezzan
    Tessa8: Ja kom igen, du har ju fixat det tidigare. Bara ta nya tag, börja om med helt strikt 2 veckors fas 1. Tänk vad alla godsaker gör med din kropp, sätter sig där du absolut inte vill att det ska sitta, hoppa över det istället och grilla lite kött istället, med beasås och god sallad. Slår lätt allt godis.
    Säg till dig själv, nej jag vill inte tillbaka till min gamla kropp. Nu är det nya tag som gäller.
    Det här fixar du!!

Anna ML:
    Det är ju superbra, grattis bara att fortsätta i den stilen.
  • Dezzan
    Disko Dagny: var kanske lite oklar där. Vissa måste börja om på nytt från fas 1 andra kan bara ändra om kosten igen så går dom ner i vikt. Min svägerska föll för frestelsen och hon gick inte ned på enbart att lägga om kosten, hon fick börja om 2 v strikt fas 1. Så det är individuellt hur ens kropp funkar. Förklarade lite slarvigt kanske.

Fru Wadell: jaa vad är fettfasta?

Anna ML:  ja det är bra, fortsätt tänka positivt och tänk hur bra du mår då du äter rätt och orkar så mkt mer än tidigare.
  • Dezzan

weroniqqa: Grattis till viktminskningen, nu är det inte långt kvar, bara köra på

Vill vänta lite: Jag har då inte lagt på några 5 g kolhyd./dag, jag äter tre port. sallad/dag och det verkar då räcka för mig.
    Du behöver inte gå vidare till fas 2 om du inte vill. Man kan stanna kvar och äta som fas 1 längre. Jag har stannat kvar men smygtar in lite från fas 2 lite då och då. Jag väger inte heller maten min, så mkt grönsaker äter jag inte att jag måste göra det.

När du tränar mkt så får du mer muskler, och muskler väger en del, kan vara därför du inte går ner så fort i vikt. Men jag lär nog lova att det kommer att synas på kroppen. Nyfiken att se hur mkt som försvunnit då du mäter dig nästa gång.
    Vet ju inte hur mkt "övervikt" du har eller som du vill gå ned. Kan vara så att kroppen redan är i den storleken den ska vara. När man äter enligt Atkins metoden så går kroppen ner till den form den är stöpt i och stannar där. ( om du förstår hur jag menar )

Ska försöka mig på dina frågor.
    Tror inte att man kan äta för mkt kött av något slag om du äter sallad till. Däremot ska man inte äta för mkt fett, då kan man stå stilla i vikt.

Om du är orolig att du äter för stora portioner så ät halva maten du har på tallriken och känn efter om du fortfarande är hungrig. Man får aldrig äta sig övermätt med Atkins, då står man oftast oxå still. Man måste lära känna sig själv och veta när man är mätt. Det kan vara lite knepigt i början, iaf för mig, van att ta två port. mat bara för att det var så gott. ingen bra vana

Du behöver absolut inte sluta med mat med hög fetthalt, det är bara bättre ju högre fetthalten är, men kom då ihåg att även äta mat med protein i. Annars kan det bli att du stannar i vikt om du äter för mkt fett. Protein kan endast plockas upp med hjälp av fett.

Jag motionerar inte spec. mkt. tar nån promenad då och då ( är lite dålig på det där ) det är bara bra att motionera. Man behöver inte göra så mkt för att det ska hända saker.
    Jag tycker oxå det är jobbigt med alla komentarer om att det inte är bra att äta fett och du kan få hjärtsjukdomar och bla bla bla. Men jag har börjat läsa på mer, så man har svar på tal. Skoj att se hur dom funderar och själva inser att det nog stämmer det man säger.
    Du ska få se om ett par år så kommer fler och fler kända läkare komma fram till att denna kost är mkt bättre än all annan mat. Spec lätt och light. Jag kan inte förstå hur man kan ge sånt till BARN!! i förskolor och skolor. Dom behöver ju fettet, främst för hjärnan, men oxå för att deras små kroppar ska fungera som den ska.

Nåja detta blev ett långt inlägg oxå.

Lycka till och ge inte upp!

• Dezzan

Åh så avis jag blir, vill oxå åka till thailand.
    Jag verkar ha stannat igen i vikten. Jobbigt. Men jag har väntat för länge med att äta, så jag tror att det är där det sitter. Har ibland glömt att ta med mig mat till jobbet så då blir det att försöka få i sig lite grönsaker iaf.

Hoppas allt går bra för er tjejer

• Dezzan

Välkommen hit till oss Elsa Glad

Här hjälper vi varandra med tips och idéer. Peppning och lite av varje.
    Kom i håg att det inte finns några dumma frågor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Funderar på att ta en svullhelg, har stått stilla nu igen. Är bara rädd att jag inte ska hitta tillbaka då jag hittils inte har syndat något.
    Har börjat ta in philadelphia ost i maten, blir lika gott som sås.
    Äter inte så mkt av det eftersom det kan bidra till att jag står stilla, men har gjort det nu i 1 vecka drygt.

I morgon blir det mätning får se om det hänt något sen sist jag mätte mig. Får väl uppdatera er senare.
    Ni får hålla tummarna för mig iaf.

Hur går det annars då tjejer? flyter det på eller är det bara jobbigt?

Trevlig helg!!!

• Dezzan
    ingefaera: ja men det är ju huvudsaken du är nöjd själv så är det ju bara att plocka in lite saker. Det gör jag oxå.
    Kör mestadels på fas 1 som tidigare, men plockar lite från dom andra oxå i små mängder.
    Gott att röra ner lite philadelphia ost i kycklingen, blir mer som en sås *mums*

Elsa:
    Man kan väl inte direkt säga hur dåligt något är, det är hur fort du vill gå ner i vikt det hela handlar om. Visst kan man unna sig saker då och då, men då tar det längre tid att gå ner och ibland stannar man upp i vikten.
    Som sagt, händer det nån gång så är det nog inte hela världen, men om det blir lite mozarella sticks en dag, och lite godis en annan så lär du inte direkt gå ner om jag säger  så.
    Men tycker det är ok att synda nån gång. ( har inte fallit dit ännu, men funderar på att ta en svullarhelg så det börjar hända nått igen. Men inte först jag mätt mig. )

Bra att du håller dig till 85% choklad, det får inte vara mindre kakao än 75% och man blir väl inte direkt fet av det eftersom man äter så lite av det.

Visste ni förresten att om man äter hög procenthalt på kakao så kan det lindra halsont?
  • Dezzan

Lite OT sådär, hihi lite fult med ?-tecken  på mitt påstående, ska ju vara !-tecken istället

• Dezzan
    weroniqqa: tycker inte att du ska ha ångest. ibland hjälper det till att synda lite. att kroppen kommer igång igen med förbränningen.
    Bara man inte gör det så ofta så.
  • Dezzan

Vad kul att höra att det går bra för er.
    Min förlovningsring måste jag ta in när jag stannat dit jag vill.
    Just nu så har jag min mammas vigselring på mig oxå för att  jag är rädd att tappa min förlovningsring. haha många som tror att jag gift mig 

• Dezzan

Anna ML:
    Men vad skoj! Härligt bara kämpa på. 1.4 var inte dåligt.
    Skit har glömt att mäta mig. Ska ta och göra det och se om det hänt nått.
    Köpte ett par byxor för ca 3 veckor sedan och dom är för stora nu

• Dezzan
    Anna ML skrev 2007-05-22 18:26:16 följande:
    Härligt, det är ju eg det viktigaste att man får minska klädstorleken, det har jag inte gjort än men visst känns byxorna lösare..Hur mycket har du gått ner totalt Dezzan?
    Jag har gått ner 8 kg sen jag började för 2 månader sedan.
    Var tvungen att synda igår och idag  Generad Glömde ta med mig lunch så var tvungen att äta nått för att orka jobba hela dagen.
    Men tror och hoppas att det inte ska ställa till med problem.
  • Dezzan

Anna ML:
    Ja det känns riktigt bra faktist att jag har lyckats gå ner så mkt i vikt på så kort tid. Har inte funkat med något annat jag testat, eller orkade helt enkelt inte hålla på väga eller räkna den mat jag stoppar i mig Skrattande

Åh verkar vara en superbra blogg. Tack för tipset. Ska kika mer i den.

• Dezzan

Åh jag har syndat i veckan, glömde ta med mig lunch två dagar och man måste ju äta nått då man håller igång med barnen hela tiden. Men jag har klarat mig. Har inte gått upp i vikt något.
    Men kan hända att jag står still ett tag på vågen.

Har gått ner ca 1 dm på lår, mage, och bysten sen jag började den 20  mars
    Är så stolt över mig själv att jag fixade det, men det är ju iofs inte så svårt med den här "dieten" om man nu kan kalla det för det.

Trevlig helg allihopa!!

• Dezzan

Vad kul att det går bra för er.
    Trodde att jag skulle gå upp efter min svullo-dag, men har inte gått upp mer än några gram. *skönt*
    Får se nu om det händer nått mer på vågen då jag börjar om.
    Kände att jag kommit halvvägs så kan man få unna sig lite mat som man saknat

Svar på tråden Atkins