• Thomas fru

Quervains syndrom!!

Ska operera min vänstra tumme för Quervains syndrom på lördag och undrar nu om det finns några fler som gjort det och kan dela med sig av sina erfarenheter.

Komplikationer, hur lång sjukskrivning, hur blev det efteråt mm...?

Tack!!!!

• Svar på tråden Quervains syndrom!!
  • Thomas fru

Åh, vad trevligt med andra med samma problem eller inte...

Harana: "Min" handkirurg har sagt att jag absolut inte kommer att kunna ta hand om min dotter under dom första 2 veckorna. Vad konstigt att det är så olika Var bor du? Om det är ok att jag frågar?

Pemi: Mina problem började i typ v. 26 och då bara i vä, sen drabbades även hö. Efter förlossningen ger dom en 3 mån att självläka och då försvamm mitt för att återkomma nu. Dom flesta får detta efter graviditen då barnen börjar bli tyngre men man måste fortfarande bära på dom så du kan absolut oxå ha det. Blir problemen värre så gå till en ortoped men kom ihåg namnet själv för det är inte alla som vet vad det är

Har hört en massa om att man kan få nervskador och begränsad rörlighet därför känner jag mig lite tveksam till operationen samtidigt som jag inte vill annat än att det ska gå bort!!!

• Thomas fru

Mitt inläg till pemi ska självklart vara till alfa75

• Thomas fru

Harana: Jag bor i kungliga huvudstaden Hur länge sen är det du opererades? Min läk. så att det kunde bli vissa rörinskränklingar men det var såna extrema rörelser så det sulle jag nog inte lida av.

• Thomas fru

Harana: Jag bor i kungliga huvudstaden Hur länge sen är det du opererades? Min läk. så att det kunde bli vissa rörinskränklingar men det var såna extrema rörelser så det sulle jag nog inte lida av.

• Thomas fru

Ok, men då kanske du fortfarande kan bli bättre! Jag är så rädd att jag ska förstöra ngt om jag börjar använda handen för mycket för fort. Framförallt på natten då man knappt är medveten om vad man håller på med. Dottern sover ett par timmar på morgonen hos oss, eller mig , och då byter man sida lite titt som tätt för att byta tutte.

• Thomas fru

Pemi:Det vackra i kråksången är att om du blir sjukskriven och ditt barn är över 8 mån så kommer din make få "tillfällig förldra penning" och dom tas inte av era f.dagar Bra va?!

• Thomas fru

Pemi: Håller tummarna för att du slipper op.

Några fler med erfarenheter?

• Thomas fru

Hon är 8 mån nu men det gick över när hon var 3 och kom tillbaka vid 6 mån. Tradigt värre.... Skönt att ditt gick över och hoppas att det håller sig borta

Svar på tråden Quervains syndrom!!