Inlägg från: vision42 |Visa alla inlägg
  • vision42

Tapeter!!!!

Ett litet tips!

Måla alltid med en stoppgrund innan ni spacklar diret på pappret bakom strukturtapeten.

Visst kan det hålla ???? men risken är att pappret släpper när det blir fuktigt av spacklet och då har ni spacklat i onödan och får göra om det.

Lycka till!

• vision42

Arianne.

Det är en färg som binder fast den gamla tapeten OM den sitter... den sätter inte fast tapet som redan har släppt.

När man spacklar på bef tapet el papper så tillför man fukt och då är det lätt att det gamla släpper därför sätter man på en stoppgrund för att hindra fukten från spacklet att tränga igenom.

• vision42

Det finns vad jag vet två olikamärken cover upp och easy cover ocg kostar mellan 250-300: /rulle och räcker till 10 kvm

www.durosweden.se/

• vision42

Sascha

Nja ? jag hade rivit ner tapeten men så jobbar jag som hantverkare

Det är lite som att fuska tycker jag sen beror det på  hur många lager tapet det är innan ? man kan inte bara tapetsera över hela tiden.

Och till er som har använt easy cover el liknande och är nöjda så är det jättebra !! det är ingen kritik till er bara min personliga åsikt

Man brukar få så mycket kritik så fort ma  tycker något annat

Lycka till med vad du än väljer

• vision42

Det är perfekt som höggravid   du får väl be sambon att hugga i......

Det är bara att köra.... man ska inte fundera så mycket .... ju mer man frågar ju mer svar och åsikter får man

Frågar du en målare så ska det ner.... strukturen brukar lossna lätt sitter underpappen bra så är det bara att köra en stoppgrund och en finspackling, det fixar svärfarsan lätt
    Annars är det bara att börja skrapa... men tänk vad nöjd du ska bli när det är klart och du har gjort det från grunden

Lycka till!

Svar på tråden Tapeter!!!!