Inlägg från: Sascha79 |Visa alla inlägg
  • Sascha79

Tapeter!!!!

Jag skulle behöva tips på hur man "bäst" gör med en övermålad strukturtapet.

Den kom med i köpet av lägenheten men den retar mig varje kväll och folk säger olika.

HAr du erfarenhet av att "plocka ner" dessa vackra tapeter? Vad är enklast och lättast?

• Svar på tråden Tapeter!!!!
  • Sascha79

Tack för era svar! Har testat och dra i tapeten nu som den är. Utan att fukta eller nåt men den är stenhård och det verkar så svårt!!! F-n att de skulle måla på tapeten!

Men jag får väl betala ngn stackare som möjligtvis skulle vilja bita tag i min vackra tapet!

Kan man dra slutsatsen att det i alla fall är bäst att få bort tapeten. Istället för att brespackla?

• Sascha79

Jo förresten! När de är spaltbara, funkar det likadant med strukturtapeter som man har målat på? Eller är det bara fukta och pilla och dra och fukta och..........

• Sascha79

ÄR det dyrt med den där tapeten som man kan tapetsera över med?

Latmasken i mig vill ju att det ska vara så smidigt och enkelt som möjligt. Och så har vi ekonomen som gäääärna gör allt själv för att det ska bli så billigt som möjligt!

• Sascha79

Har varit inne på K-Rautas hemsida för att se om jag hittade den och få ett hum om vad det kostar men hittar inget. Eller så fattar jag inte bättre.

Om det är ngn som hittar det nånstans så går det bra att meddela latmasken! (hehe)

• Sascha79

vision42: Tusentack för det! Vad säger du om att tapetsera över istället för att riva ner?

Jag är 99% säker att det blir easycover tapeter. Men gissar att jag kommer ångra mig i sista sekund och riva ner strukturtapeterna för att sen ångra mig och svära över hur jobbigt det är att pilla med nedrivning!

Tack mallansprallan för alla dina tips! (du kanske t.o.m vill komma hit och sätta upp den där tapeten? ;))

• Sascha79

mamsis: vad bra!! Det ska jag göra i morgon!!

• Sascha79

vision42:

Ja, det är lite så jag känner. Att man fuskar. Och sen vet ju inte jag hur många lager tapet det ligger under strukturen.

Eftersom det är MIN lägenhet så vill man ju att det ska bli ordentligt gjort. Kanske inget projekt att ge sig på som höggravid, men det är ju bra att veta hur man bäst tar ner tapeten när det är dags.

Ovan på allt så sitter det ju så klart en rörelsedetektor i ena hörnet av vardagsrummet som jag inte har ngn som helst aning hur den e kopplad! Men tur i oturen att man har en styvfar som är hantverkare så om jag ber snällt kanske han och mamma kan komma hit och bråka med mitt problem.

Känns bara som att man utnyttjar "hantverkaren" alldeles för mycket. Jag får väl ge honom ett bidrag till ngn resa eller nått!

Tack igen för alla tips!

Svar på tråden Tapeter!!!!